برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

فراخوان نمایش موزیکال «منطق الطیر» منتشر شد

  • کد خبر: ۲۸۶۹۲
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
فراخوان نمایش موزیکال «منطق الطیر» منتشر شد
نمایش موزیکال «منطق الطیر» را بر اساس اثر ارزشمند عطار نیشابوری و یکی از گنجینه‌های ادبی فارسی به کوشش «مریم شریف‌زاده» و تاثیر از خلاصه‌ی منطق الطیر دکتر «سید صادق گوهرین» روی صحنه می‌رود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مریم شریف‌زاده، آهنگساز و کارگردان این نمایش، طی فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی از  کودکان و نوجوان ۸ تا ۱۵  سال برای عضویت در گروه کُر این اثر دعوت کرده است. این فراخوان حضور سایر علاقمندان از سراسر ایران و هم چنین فارسی زبانان خارج از کشور را نیز شامل می‌شود.



در حال حاضر کودکان و نوجوانان از سراسر ایران و هم‌چنین فارسی‌زبانان خارج از کشور در حال تمرین‌های اولیه این نمایش به صورت مجازی و آنلاین هستند.

 

در سال‌های گذشته نیز مدرسه موسیقی آفرینش نمایش‌های موزیکال ویژه کودکان و نوجوانان مانند «جوجه اردک زشت» و «شیرشاه» را در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده است. با نوجه تجربه‌های پیشین، این بار تلاش بر این است تا  آثار گران‌بهای ادبیات فارسی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان  با شیوه‌ای نو و مشارکت پویای آن‌ها اجرا کرد.



 در این نمایش علاوه‌بر توجه به ادبیات و موسیقی سعی شده تا پرندگان بومی ایران نیز برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با محیط زیست معرفی شوند.



مریم شریف‌زاده (آهنگساز و کارگردان)، الیناز خانجانی (مدرس فن بیان)، محمدرضا محمودپور (مدرس تئاتر)، خشایار حاجی سید جوادی (مدیر هنری) و سارا هاشمی (مشاور رسانه‌ای) در این اثر نقش خواهند داشت.

مدرسه موسیقی آفرینش در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. هدف از تاسیس این مدرسه ترویج و آموزش آواز کلاسیک، سلفژ، صدا سازی و آشنایی و آموزش ساز‌های ایرانی و کلاسیک بوده است.



مریم شریف‌زاده موسس این مدرسه، برگزیده جشنواره موسیقی فجر و رتبه یک کارشناسی ارشد، سال‌ها مسئولیت گروه کُر و ارکستر کودکان مدرسه بین الملل را عهده دار بوده است. او سابقه ۲۰ سال تدریس موسیقی را دارد و همچنین تجربه آموزش آواز به بچه‌های کار و خیابان را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.



از سال ۱۳۹۴ هر فصل هنرجویان آواز مدرسه موسیقی آفرینش یک اجرای آموزشی دارند. هنرجویان کودک و نوجوان مدرسه موسیقی آفرینش، پاییز ۹۷ و بهار ۹۸ برای اولین بار نمایش موزیکال جوجه اردک زشت و نمایش موزیکال شیرشاه را در زمستان ۹۸ به زبان انگلیسی با اجرای کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برده‌اند.



منبع: موسیقی ما
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->