ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

ورود به معدن طلای دیجیتال

  • کد خبر: ۲۸۸۰
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
ورود به معدن طلای دیجیتال
بررسی راه و روش استخراج بیت‌کوین و دیگر رمز‌ارزها

گروه شهر هوشمند| موضوع بیت‌کوین و درآمدزایی از‌طریق آن، از بحث‌های پرطرفدار و داغ این روزها در دنیا و کشورمان است. نوپا بودن صنعت استخراج بیت‌کوین و شکل جدید درآمدزایی آن باعث شده است هر‌کسی مشتاق باشد که درباره چگونگی استخراج بیت‌کوین بداند.
در ماه‌های گذشته، مشکلاتی قانونی برای استخراج بیت‌کوین در کشور به وجود آمد و عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی، از غیرقانونی‌بودن این کار در‌قالب نظام پولی کشور خبر داد. اما هفته گذشته در همین زمینه، مصوبه‌‌ای به تأیید هیئت‌دولت رسید که بر‌اساس آن، استخراج ارز دیجیتال یک صنعت شناخته ‌شده است و صدور پروانه آن توسط وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) انجام می‌شود. به گفته امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، وزارت صمت از ابتدای هفته آینده می‌تواند شروع به صدور مجوز استخراج ارزهای دیجیتال کند.
اگر شما هم از علاقه‌مندان به کسب درآمد ازطریق استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با اصول اولیه این کار آشنا شوید.

 

استخراج بیت‌کوین چیست؟
اولین سؤالی که مطرح می‌شود این است که دقیقا با استخراج بیت‌کوین چه عملی صورت می‌گیرد که سودآوری دارد. برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید بیت‌کوین را خوب بشناسید. بیت‌کوین یک ارز غیرمتمرکز است و به هیچ کشور یا شرکت خاصی وابسته نیست. غیرمتمرکز بودن یعنی اینکه هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند با وصل‌شدن به شبکه بیت‌کوین، بخشی از شبکه شود.
علت اینکه امیدواری به آینده بیت‌کوین زیاد است، همین مسئله غیرمتمرکز بودن آن است. شبکه بیت‌کوین برای فعالیت فقط به مردم و کاربرانش وابسته است، نه فرد دیگری.
افراد ماینر (استخراج‌کننده‌ها) با دستگاه‌های استخراج خود کمک می‌کنند شبکه بیت‌کوین امن بماند و تراکنش‌های بیت‌کوین انجام شود. در این عملیات، رایانه‌های ماینر باید طی فرایند پیچیده ریاضی، معادلات ریاضی را حل کنند و هر‌کس که زودتر به جواب برسد، مقدار کمی بیت‌کوین به‌عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد. این کار نیازمند داشتن سیستم‌های سخت‌افزاری قدرتمند و برق است.
به‌منظور حفظ شبکه و تأخیر در تولید واحدهای جدید بیت‌کوین، استخراج بیت‌کوین به‌مرور زمان سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و پاداش استخراج کمتر خواهد شد. تعداد بیت‌کوین هم محدود به ۲۱‌میلیون واحد است؛ بنابراین بیت‌کوین به‌مروز زمان کمیاب‌تر می‌شود. اکنون هر 10دقیقه ۱۲.۵بیت‌کوین تولید می‌شود. تاکنون بیش از 5/18میلیون واحد بیت‌کوین استخراج شده است و پیش‌بینی می‌شود که استخراج تمام واحدهای بیت‌کوین تا سال‌۲۱۴۰ طول بکشد.

 

دستگاه‌ و تجهیزات مورد نیاز
برای استخراج به‌صرفه بیت‌کوین به این تجهیزات نیاز است:
۱- دستگاه استخراج (همراه با تجهیزات جانبی مثل منبع تغذیه یا همان پاور)
۲- کیف پول بیت‌کوین (نصب نرم‌افزار کیف پول بیت‌کوین روی گوشی یا کامپیوتر برای دریافت بیت‌کوین‌های استخراج‌شده)
۳- اینترنت (فرایند استخراج بیت‌کوین اینترنت زیادی مصرف نمی‌کند، اما باید پایدار باشد)
۴- برق مناسب (دستگاه‌های استخراج برق زیادی مصرف می‌کنند)
۵- خنک‌کننده (دستگاه‌های استخراج گرمای زیادی تولید می‌کنند و باید خنک شوند)

 

دستگاه استخراج ای‌سیک (ASIC) چیست؟
با گسترش شبکه بیت‌کوین و تراکنش‌های آن، استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر‌های معمولی اصلا به‌صرفه نیست. برای استخراج به‌صرفه بیت‌کوین به سخت‌افزاری تخصصی که با نام ای‌سیک (ASIC) شناخته می‌شود، نیاز خواهید داشت.
ساتوشی ناکاموتو، بیت‌کوین را برای پردازنده‌های کامپیوتری (CPU) طراحی کرد، اما امروزه تمام استخراج‌های بزرگ و اصلی بیت‌کوین توسط دستگاه‌های استخراج یا همان ای‌سیک‌ها صورت می‌گیرد.

 

تهیه دستگاه‌ استخراج مناسب
دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین مثل گوشی‌های موبایل در طرح‌ها و مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند. شرکت بیت‌مین (Bitmain) معروف‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت سازنده دستگاه‌های استخراج برای عموم است. دستگاه‌های استخراج این شرکت تحت عنوان Antminer در بازارهای جهانی به‌وفور یافت می‌شوند. با‌این‌حال به‌تازگی شرکت‌های زیادی برای رقابت با بیت‌مین، دستگاه‌های استخراج خود را به بازار عرضه می‌کنند.
دستگاه‌های استخراج به تعداد محدود و در فواصل زمانی مختلف تولید می‌شوند، لذا در زمان خرید به جزئیات مدل دستگاه دقت کنید تا در محاسبه سود دچار مشکل نشوید.
برای مثال دستگاه استخراج «‌انت ماینر S9‌» بیت‌کوین، مدل‌های مختلفی دارد و مدل‌های سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ آن در بازار موجود است؛ بدیهی است که مدل‌های ۲۰۱۸ آن قدرتمندتر هستند.
دستگاه‌های استخراج معمولا ابتدا توسط تولیدکننده با قیمت کمتر پیش‌فروش و بعد در بازار پخش می‌شوند. به‌جز سایت‌های رسمی تولیدکنندگان، دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین در سایت‌های مختلفی ازجمله آمازون و ای‌بی هم به فروش می‌رسند. البته به‌دلیل تحریم‌های ایران، خرید مستقیم دستگاه‌های استخراج از این سایت‌ها امکان پذیر نیست و به‌ناچار باید از واسطه‌ها کمک بگیرید.

 

عوامل مهم برای خرید دستگاه‌های استخراج
هش ریت: معیاری برای اندازه‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است و میزان سرعتی را که یک ماینر موفق به حل مسئله می‌شود تا پاداش دریافت کند، نشان می‌دهد.
کارامدی: شما باید نسبت‌به میزان سرمایه و درآمدی که می‌خواهید، دستگاهی را انتخاب کنید که مصرف برق آن با سرمایه و درآمد موردنظر شما سازگار باشد. مصرف برق دستگاه‌های استخراج بسیار زیاد است؛ به همین دلیل برای استخراج به‌صرفه باید از برق صنعتی استفاده کنید.
قیمت: این عامل هم نسبت‌به سرمایه شما باید موردتوجه قرار گیرد. همچنین زمان بازگشت سرمایه و سوددهی هم باید در‌نظر گرفته شود.
دستگاه استخراج را تنها بر‌اساس قیمت یا فقط هش‌ریت خریداری نکنید. بهترین دستگاه ASIC، کارآمدترین آن است. کارآمدترین دستگاه‌ استخراج، دستگاهی است که هش بیشتر و مصرف برق کمتری داشته باشد یا به‌طور‌کلی میزان بازگشت سرمایه آن سریع‌تر باشد.

 

3 دستگاه‌ استخراج پرکاربرد بیت‌کوین

Bitmain Antminer S9
به گزارش پایگاه ارز دیجیتال، این دستگاه با قدرت ۱۴ ترا‌هش در ثانیه، یکی از قدرتمندترین و پرکاربردترین دستگاه‌های ASIC بیت‌کوین است. در اواخر سال۲۰۱۶ شرکت bitmain رسما از ماینر جدید خود رونمایی کرد. این دستگاه همچنین دارای مصرف انرژی ۱۳۷۵ وات است. antminer s9 از یک فن خنک‌کننده قدرتمند بهره می‌برد. با‌وجوداین باید از آن در محیط‌های خنک استفاده کرد. قیمت این دستگاه حدود ۵۰۰ تا ۱,۰۰۰ دلار در فروشگاه‌های مختلف متغیر است. به‌تازگی در سال‌۲۰۱۸ مدل «i» این دستگاه عرضه شده است که کارآمدی بیشتری نسبت‌به مدل‌های قبلی خود دارد.

NanoCompat 8
تابه‌حال این دستگاه قدرتمندترین دستگاه استخراجی است که برای بیت‌کوین تولید شده و در مرحله پیش‌فروش قرار دارد. این دستگاه ۴۰۰۰‌دلاری حدود ۳۸ترا‌‌هش در ثانیه قدرت دارد که توسط شرکت AsicMiner تولید شده است. میزان برق مصرفی این دستگاه ۲۳۰۰وات است و از مزایای آن می‌توان به وجود فن‌های قدرتمند در جلو دستگاه اشاره کرد. البته وزن ۴۰‌کیلویی این ماینر کمی خریداران را به شک و تردید می‌اندازد.

Bitmain Antminer T9
دستگاهAntminer T9 با قدرت ۱۲٫۵ (مدل‌های قدیمی‌تر: ۱۱ و ۱۰) تراهش و مصرف انرژی ۱۵۷۶‌وات، یکی از قدرتمند‌ترین و البته پرمصرف‌ترین دستگاه‌های استخراج ASIC جهان است. این مدل از نظر ظاهری و سخت‌افزاری بسیار مشابه با مدل S9 است. قیمت آن حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار در فروشگاه‌های مختلف متغیر است. به‌دلیل مصرف زیاد انرژی، برق خانگی به هیچ وجه برای این دستگاه مناسب نیست.

 

پیوستن به استخرهای استخراج
پس‌از تهیه دستگاه و انتخاب کیف پول بیت‌کوین، به مهم‌ترین قسمت یعنی شروع کار می‌رسیم. برای استخراج بیت‌کوین یا هر ارز دیگری باید به یک استخر استخراج بپیوندید. استخر استخراج محلی مجازی است که استخراج‌کنندگان در آن جمع می‌شوند و همه برای استخراج یک بلاک تلاش می‌کنند. در این روش هر ماینر یا استخراج‌کننده بر‌اساس توان پردازشی خود سود می‌برد.
بدون پیوستن به استخر استخراج، شانس شما برای ماین یک بلاک بسیار کم خواهد بود و فقط فارم‌های استخراج بزرگ به‌صورت مستقل کار می‌کنند. AntPool، BTC.Top، و
BTC.Com مشهورترین استخرهای استخراج بیت‌کوین به شمار می‌آیند، اما با کمی جست‌وجو می‌توانید استخرهای دیگری را نیز در اینترنت پیدا کنید.
شما باید یکی از استخرهای استخراج بیت‌کوین را انتخاب کنید و با مراجعه به سایت رسمی آن، تنظیمات مورد‌نیاز برای راه‌اندازی دستگاه خود را بیابید. دستگاه‌های ماینر به‌ویژه مدل‌های جدید آن دارای رابط کاربری ساده هستند. راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج Asic مانند راه‌اندازی یک مودم Adsl است و با چند کلیک انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->