سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تکذیب سقط جنین چند مادر باردار در تربت جام

  • کد خبر: ۲۹۰۵۸
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
تکذیب سقط جنین چند مادر باردار در  تربت جام
سقط جنین پنج مادر باردار در روستای بشیر آباد تربت جام تکذیب شد.
به گزارش شهرآرانیوز، خبری در فضای مجازی از سوی دهیار روستا منتشر شد که زنان روستای بشرآباد تربت جام به ناچار از قنات یا چشمه‌ای که فاصله آن‌ها به ترتیب ۷۰۰ متر و یک و نیم کلیومتر است آب را به وسیله فرغون یا بر دوش‌شان حمل می‌کنند که باعث شده اکثر زنان روستا مبتلا به دیسک کمر و آرتروز گردن شوند و حتی باعث سقط جنین پنج زن باردار شده است.
 
 رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام رفت که او گفت: با بررسی بعمل آمده روستای بشیرآباد با ۴۵۰ نفرجمعیت ۷ مادر باردار دارد که از طریق سامانه سیب، مراقبت و پایش مراکز بهداشتی توسط همکاران ما انجام می‌شود.

محمد افکار افزود: از سال ۹۶ هیچ گونه سقط جنینی در این روستا اتفاق نیفتاده و هیچ مورد بیماری میکروبی بر اثر مصرف آب آشامیدنی گزارش نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: آب آشامیدنی روستای بشیر اباد از طریق تانکر‌ها و چشمه روستا تامین می‌شود که کلر زنی و قابل مصرف و مورد تایید کارشناسان بهداشت دانشکده می‌باشد و تا کنون هیچ موردی از عفونت‌های ناشی از اب آلوده توسط همکاران ما گزارش نشده است.

افکار بیان کرد: مراقبت، پایش روزانه و هفتگی از آب آشامیدنی منطقه توسط کارشناسان بهداشت انجام می‌شود.

او تصریح کرد: انتشار این گونه مطالب کذب باعث سو استفاده سودجویان و دشمنان نظام اسلامی می‌شود و امنیت خاطر سلامت مردم را بر هم می‌زند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: این حق را بر خود قائلیم که که از سخنان و مطالب نامربوط، غیر علمی و غیر واقع بینانه از مراجع قانونی پیگیری موضوع باشیم.

افکار اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی تربت جام ضمن پاسخگویی صریح و سریع، صداقت و شفافیت را سرلوحه خدمات خود قرار داده و بر این اساس به ارائه خدمت به مردم پرداخته است.

او افزود: سامانه تلفنی ۱۹۰ ارتباط مردمی رایگان در سراسر کشور پاسخگو شکایات و گزارشات مردمی و گزارش تخلفات در حوزه بهداشت و درمان، دارویی و تلفن بازرسی دانشکده ۵۲۵۲۳۷۹۰_۰۵۱ سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۰۸ در اختیار همشهریان گرامی قرار دارد.

آبرسانی سیار به اهالی روستای بشرآباد
همچنین محسن عبدالهی مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام در تکذیب خبر سقط جنین پنج مادر باردار در روستای بشیر آباد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در روستای بشیرآباد آبرسانی در دهه ۸۰ از محل چشمه‌های بالا دست روستا انجام شده است، اما به علت خشکسالی و خشک شدن منابع چشمه و قنات که منابع آب اولیه بودند اکنون آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود.

او افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته جهت رفع مشکل آبرسانی روستای بشیرآباد یک حلقه چاه در پایین دست روستای چشمه گل در برنامه کاری قرار دارد که در قالب مجتمع آبرسانی روستای چشمه گل است و روستا‌های چشمه گل، کلاته الله رسان، چنگ آباد، یخک و بشیرآباد را شامل می‌شود که این پروژه نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان دارد که پیگیر تامین اعتبار جهت آغاز پروژه هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام ادامه داد: شرایط آبرسانی سیار موجود بر اساس درخواست دهیار صورت می‌گیرد و آب توسط تانکر به صورت روزانه در مخزن بتنی روستا تخلیه می‌شود که البته قبل از ۱۸ ماه قبل سه تانکر فلزی ثابت در این روستا مستقر بود و آب در این تانکر‌ها تخلیه می‌شد و مردم آب مورد نیاز خود را برداشت می‌کردند، ولی بنا به اصرار فراوان دهیار روستا به نمایندگی از مردم روش توزیع آب با تانکر سیار تغییر کرد و صورت جلسات با دهیار در این خصوص موجود است.

عبدالهی درباره آبرسانی روستای بشیرآباد از محل چشمه‌های تاریک دره که در پنج کیلومتری روستا واقع است، بیان کرد: این چشمه واریانت دیگری برای تامین آب است، ولی چشمه‌های تاریک دره در اختیار گله‌های گوسفند روستای تیمنک سفلی " این روستا در ۹ کیلومتری بشیرآباد و ۵ کیلومتری چشمه قرار دارد " است و اگر بخواهیم آب شرب بشیر آباد را از آن محل تامین کنیم نیاز به مطالعات دارد و در صورتی که آب چشمه پاسخگو باشد و مشکل اجتماعی نداشته باشد و نیاز به حفر قنات و ۸ کیلومتر خط انتقال می‌باشد که به اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نیاز است.

او با اشاره به اخذ آب بهاء نیز که در این خبر کذب اعلام شده است، تصریح کرد: با وجود هزینه‌های سنگین آبرسانی سیار تا کنون حتی یک ریال از این روستا مبلغی دریافت نشده است و بر اساس هماهنگی که با فرمانداری شده مقرر شده که آب این روستا و چند روستای دیگر فعلا رایگان تامین شود.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت جام ضمن تاکید بر شرایط سخت کم آبی و تلاشی که امور آب و فاضلاب تربت جام برای تامین روزانه آب روستا و کاهش مشقات مردم شریف بشیر آباد دارد، مجدد بر کذب بودن موضوعات که در خبر اولیه درج شده تاکید کرد: موارد پزشکی یاد شده در خبر مورد تایید هیچ منبع رسمی نیست.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->