به گزارش شهرآرانیوز، جعفر یازرلو در خصوص مشکلاتی که در چند روز اخیر در پروازهای باطلشده در شرایط غیرمترقبه برای مسافران ایجاد شده است، تصریح کرد: تمامی شرکتهای هواپیمایی ملزم هستند که در اولین فرصت تمامی مبالغ بلیت را بدون هیچ کسر جریمه بازگردانده و یا اقدام به ارائه صندلی در اولین پرواز کنند.
وی با بیان اینکه در خصوص شرایط رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه، سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیهای به شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی و عوامل فروش بلیت آنها اخطار داده است گفت: هرگونه اقدام سودجویانه مانند افزایش ناگهانی بهای بلیت، عدم تخصیص جا به مسافران دارای بلیت پرواز ابطال شده و فروش ظرفیت موجود در پروازها به مسافران جدید با مبالغ گرانتر و سایر اقداماتی که نشانگر سوء استفاده از شرایط حاضر به ضرر مسافر و به سود شرکت باشد به دقت رصد و با متخلفان برخورد شدید میشود.
او اظهار کرد: همچنین به هنگام دریافت شکایت از مسافر ضمن تشکیل پرونده موضوع مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت و پس از احراز تخلف ضمن برخورد قانونی در حیطه اختیارات سازمان، تمامی پرونده و مستندات مربوطه با تعیین وصف مجرمانه آن به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ (ویژه فرودگاههای تهران) ارجاع خواهد شد.
یازرلو یاد آور شد: مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا گران فروشی از سوی شرکتهای هواپیمایی حتما به سایت سازمان هواپیمایی کشور گزارش دهند.
منبع: مهر