نتیجه بازی سپهر صدرای مشهد و گیتی‌پسند اصفهان در لیگ برتر والیبال | گل‌به خودی دقیقه نودی! دبی میزبان بازی ایران و قطر واکنش دوباره مجیدی به شایعه بازگشت به استقلال انصراف دبیر از انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی دوری ۶ هفته‌ای آلیسون بکر از دروازه لیورپول بازگشت کریم باقری به پرسپولیس توافق آبی ها با پل لوگوئن | جدیدترین گزینه سرمربی‌گری استقلال کیست؟ + سوابق استقلال - النصر و تراکتور - روشن تاجیکستان در کشور ثالث شکایت جدید پرسپولیس از بیرانوند درباره فعالیت‌های لجستیک مشهد برای میزبانی از تیم ملی فوتبال که ناکام ماند | آمادگی در حد تیم ملی تاریخ و ساعت بازی ایران و ازبکستان | جدال ۶ امتیازی سقوط پینگ‌پنگ‌بازان ایران از ۴ پله آسیایی! اهدای مقام پروفسوری به عبادی‌پور از سوی لهستانی‌ها! وزیر ورزش: محل برگزاری بازی ایران و قطر احتمالا ازبکستان باشد خداحافظی سهرابیان با هواداران + عکس اعتراض جواب داد؛ پاداش برابر پارالمپیکی‌ها با المپیکی‌ها تست دوپینگ یزدانی در بیمارستان فرانسه! پارالمپیکی‌ها تجلیل شدند شکایت استقلال از پرسپولیس رد شد
سرخط خبرها

درباره فعالیت‌های لجستیک مشهد برای میزبانی از تیم ملی فوتبال که ناکام ماند | آمادگی در حد تیم ملی

  • کد خبر: ۲۹۳۵۲۳
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
درباره فعالیت‌های لجستیک مشهد برای میزبانی از تیم ملی فوتبال که ناکام ماند | آمادگی در حد تیم ملی
مشهد و مسئولانش در جریان تدارک برای بازی مهم تیم ملی فوتبال کشورمان، نمره قبولی گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، یک رویداد غیرورزشی مهم‌ترین اتفاق ورزشی سال مشهد را تحت‌تأثیر قرار داد. درحالی‌که همه‌چیز مهیای میزبانی درجه‌یک مشهد از بازی مهم تیم‌ملی فوتبال کشورمان و قطر بود، ای‌اف‌سی حوادث سیاسی را بهانه کرد تا این فرصت خوب و تاریخی از شهرمان دریغ شود. پس از ماجرای بازی ایران و لبنان در فروردین سال ۱۴۰۱ که با وجود وضعیت خوب ورزشگاه به‌علت حاشیه‌های بیرون از استادیوم میزبانی مشهد لکه‌دار و حتی می‌شود گفت خراب شد، همه از مسئولین سیاسی گرفته تا مدیران ورزشی به‌دنبال استفاده از فرصت بازی با قطر بودند تا آن پیش‌زمینه منفی در ذهن‌ها از بین برود. از هفته‌ها قبل که موضوع میزبانی ورزشگاه زیبای امام‌رضا (ع) قطعی شد، حمیت و اتحادی ویژه بین همه مسئولان امر به‌وجود آمد تا این میزبانی به بهترین نحو ممکن انجام شود. پای‌کارآمدن استانداری، فرمانداری، شهرداری و آستان‌قدس اگر نگوییم موضوعی بی‌سابقه، به‌جرئت می‌توان گفت کم‌سابقه بود و موجب شد همه کار‌ها با سرعت و دقت پیش برود و شهر مشهد تمام‌وکمال آماده این بازی شود.

با این همه، موضوعی که پیش‌بینی‌شدنی بود، رخ داد و تیم قطری از یک طرف و کنفدراسیون فوتبال آسیا که نشان داده است در این سال‌ها از سعودی‌ها خط می‌گیرد، میزبانی این بازی را از مشهد و ایران گرفتند. درباره ابعاد این ماجرا و مسائل پشت‌پرده آن حرف بسیار است، اما موضوعی که باعث خوش‌حالی برای ما مشهدی‌هاست، آن‌گونه که گفتیم، وفاق مسئولان در این زمینه بود. آنها یک‌بار دیگر نشان دادند که اگر بخواهند، می‌توانند با همه مشکلات و کمبود‌ها فعل خواستن را صرف کنند.

ماجرای میزبانی مشهد به نتیجه نرسید، اما ثابت شد درصورتی‌که قرار بر شدن کاری باشد، نه ورزشگاه مشکل دارد، نه بار ترافیکی به‌وجود می‌آید، نه حضور خواهران ممنوع است و نه ده‌ها بهانه ریز و درشت دیگر که پیش‌تر از آنها به‌عنوان خط قرمز یاد می‌شد!

آخرین گفت‌وگوی فرماندار مشهد با شهرآراورزشی تأییدکننده این موضوع است؛ جایی که محمدرضا داوری گفته است: من به یاد ندارم که در هیچ بازه زمانی همه دستگاه‌ها با این جدیت و وحدت پای کار باشند. در جلسه با فدراسیون هم اعلام شد که ما آمادگی داریم در همه بازی‌های تیم‌ملی در خدمت عزیزان باشیم. الحمد لله زیرساخت‌های خوبی داریم. نواقصی هم که بود، برای این بازی برطرف شد و آمادگی خوبی در مشهد برای برگزاری مسابقات هست که ان‌شاءا... اتفاق خواهد افتاد.

نمره قبولی مشهد

مشهد در ماجرای میزبانی از بازی ایران و قطر نمره قبولی گرفت و اگر بازی برگزار می‌شد، این نمره می‌توانست درخشان هم بشود. شهر ما به بهانه برگزاری بازی ایران و قطر جلوه‌ای از توانمندی‌های بی‌شمار خود را به رخ جهان کشید؛ از زیبایی شهرمان گرفته تا امکانات خوبی که دارد، در کنار زیرساخت‌های عالی ورزشی. این وسط مشکل فقط برخی مدیران هستند که به گفته خودشان دنبال دردسر نیستند، اما این‌بار به جبر بود یا اختیار، این دردسر را به جان خریدند و دیدند که بد نشد و اگر بازی برگزار می‌شد، می‌فهمیدند که خیلی هم خوب شده است. حرف‌های محمدرضا ساکت، عضو تأثیرگذار هیئت‌رئیسه فوتبال، در سفر دیروزش به مشهد، مؤید این مطلب است. ساکت که در اصل به‌دلیل انجام آخرین هماهنگی‌ها برای میزبانی این بازی به مشهد آمده بود، پس از آگاهی از لغو قطعی این مسابقه به دیدار فرماندار رفت و از اقدامات مسئولان شهر برای میزبانی مطلوب از این بازی قدردانی کرد. ساکت در گفتگو با شهرآراورزشی گفت: مسئولان استان خراسان‌رضوی، استاندار محترم، فرماندار پرتلاش و جهادی، شهردار محترم و مردمی، اداره ورزش‌وجوانان، هیئت‌فوتبال، مدیران محترم آستان‌قدس، ورزشگاه امام‌رضا (ع) و... همه پای کار بودند و به بهترین شکل امکانات را فراهم کرده بودند که در ورزشگاه بسیار زیبا و استاندارد امام‌رضا (ع) که نگینی بسیار ارزشمند در ورزش ایران است، مسابقه با همه شرایط استانداردش برگزار شود. وی افزود: این ظرفیتی بالقوه را برای ورزش ایران به وجود آورد. ورزشگاه استاندارد، مسئولان همدل و بابرنامه و مدبری که برای بخش‌بخش فعالیت‌ها برنامه داشتند، این نوید را می‌دهد که مجموعه شهر مقدس مشهد ظرفیت برگزاری بازی‌های ملی و بین‌المللی را دارد و به نمایندگی از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش از همه مسئولان در بخش‌های مختلف صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

ورزش خراسان تشنه وفاق

ماجرای بازی برگزارنشده ایران و قطر در مشهد حرف بسیاری از اهالی ورزش را اثبات کرد که این خطه هیچ‌چیز جز وفاق مسئولان کم ندارد؛ وفاقی که اگر بود، تیم‌های باریشه و محبوب پیام و ابومسلم و تیم آسیایی‌شده پدیده این‌طور نابود و مضمحل نمی‌شدند. با داشتن این همه ظرفیت، مشهد به‌راستی نیازمند نگاه متفاوت مسئولان رده‌بالای شهر است و در این صورت می‌تواند در همه سطوح ورزش کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و پرچم شهر امام‌رضا (ع) را حتی در میادین بین‌المللی به اهتزاز درآورد. به‌جرئت می‌توانیم بگوییم نیمی از وفاق و اراده‌ای را که مسئولان در این مدت برای میزبانی خوب مشهد داشتند، اگر برای بقیه مسائل ورزش هم داشته باشند، همه مشکلات ورزش این خطه پهناور به‌راحتی حل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->