اپل احتمالا با افقی‌کردن دوربین آیفون ۱۷ ایر طراحی گوشی‌هایش را متحول می‌کند اپل برای رفع ممنوعیت فروش آیفون ۱۶، به اندونزی پیشنهاد ۱۰۰ میلیون دلاری داده است همه‌چیز درباره تورنومنت نات پیکسل + شرایط دریافت ایردراپ بازدید پزشکیان از پارک علم و فناوری زاهدان (یکم آذر ۱۴۰۳) دانشمندان ژاپنی قابلیت فتوسنتز گیاهان را به سلول‌های همستر منتقل کردند واکنش مدیرعامل آپارات به اظهارات جنجالی رسول جلیلی درباره فیلترینگ یوتیوب: آپارات را بهانه نکنید گلکسی S۲۵ اولترا احتمالا بسیار گران‌تر از نسل قبلی‌اش باشد اولین گمانه‌زنی‌ها درباره مشخصات و ویژگی‌های پلی استیشن ۶ «مایکروسافت تیمز» در جلسات به قابلیت ترجمه همزمان گفتار مجهز می‌شود سونی می‌خواهد شرکت Kadokawa، مالک بازی «الدن رینگ»، را بخرد قابلیت ریست‌کردن الگوریتم پیشنهادها به‌زودی به اینستاگرام اضافه می‌شود بهترین برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی در سال ۲۰۲۴ + لینک دانلود گزارش اتاق بازرگانی از اثرات فیلترینگ بر کسب‌وکارهای اینترنتی اولین سیستم راداری شکار یوفوها در آمریکا راه‌اندازی می‌شود پنجمین دوره رویداد «هفته ایران دیجیتال» برگزار می‌شود | ۵G و هوشمندسازی از محور‌های رویداد مقدار توکن‌های میجر کاربران مشخص شد | فاجعه ایردراپ‌های پولی گروهی از هکر‌های چینی به اپراتور آمریکایی T-Mobile حمله کردند کاوشگر ناسا ممکن است ۵۰ سال پیش به طور تصادفی حیات در مریخ را از بین برده باشد پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۳) بر مدار دانش اطلاعاتی جدید از دوربین گوشی A۳۶ سامسونگ + عکس
سرخط خبرها

ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی

  • کد خبر: ۲۹۳۵۸۹
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی
ادوبی می‌خواهد اعتبار آثار هنرمندان و هوش مصنوعی را افزایش دهد و بین محتوای اصیل و محتوایی که هوش مصنوعی تولید کرده، تفاوت بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ادوبی برنامه تحت‌وب رایگانی را راه‌اندازی کرده که کاربران به کمک آن می‌توانند اطلاعات سازنده اثر (مانند نام، وب‌سایت و لینک شبکه‌های اجتماعی) را به تصاویر، ویدیو‌ها و محتوای صوتی‌شان اضافه کنند.

برنامه «Content Authenticity» به کاربران و محتواسازان اجازه می‌دهد درصورت همکاری شرکت توسعه‌دهنده، مانع استفاده از آثارشان در مدل‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی شوند. در واقع این برنامه باعث می‌شود هنرمندان بهتر بتوانند از آثار خود محافظت کنند و حقوقشان را در برابر استفاده‌های غیرمجاز حفظ کنند.

نحوه عملکرد Content Authenticity ادوبی

برنامه جدید ادوبی جایی است که نشان می‌دهد آثار مختلف را چه کسی ساخته، چه کسانی آن را در اختیار دارند و در این فرایند از ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده شده یا خیر. این برنامه با مدل‌های هوش مصنوعی Adobe Firefly و سایر برنامه‌های Creative Cloud مانند فتوشاپ و لایت‌روم کار می‌کند. نکته این‌جاست که کاربران می‌توانند این مشخصات را روی هر تصویر، ویدیو یا فایل صوتی اعمال کنند، نه‌فقط آنهایی که با نرم‌افزار‌های ادوبی ساخته شده‌اند.

ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی

Content Authenticity شرایطی ایجاد کرده تا کاربران بتوانند اولویت‌هایی را برای استفاده از آثارشان در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تعیین کنند. مدل‌های هوش مصنوعی ادوبی فقط با محتوا‌های دارای مجوز آموزش داده می‌شوند، اما می‌توان این فرایند را برای مدل‌های دیگر شرکت‌ها نیز اعمال کرد. این شرکت تلاش می‌کند کمپانی‌های بیشتری مثل گوگل و OpenAI را به استفاده از این فرایند حفاظتی تشویق کند.

دورزدن این فرایند ساده نیست؛ زیرا می‌توان هر اثر را با تکنیک‌هایی مثل انگشت‌نگاری دیجیتال، واترمارک نامرئی و ابَرداده‌های رمزنگاری‌شده بازیابی کرد. همچنین Content Authenticity به‌منظور بررسی مجوز آثار، ابزاری دارد که اگر اعتبار محتوا و تاریخچه ویرایش آن وجود داشته باشد، آن را بازیابی کند و نمایش دهد. علاوه‌براین، ساخت افزونه این برنامه نیز در‌دست‌توسعه (نسخه بتا) است. به کمک آن مستقیم می‌توان مجوز آثار را بررسی کرد.

نسخه بتا عمومی Content Authenticity قرار است سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ از راه برسد. کاربران اگر اکانت نداشته باشند، باید اول حساب ادوبی بسازند و نیازی هم به پرداخت هزینه اشتراک ندارند. البته چالش اصلی تعداد کاربران و شرکت‌هایی است که در این فرایند حضور دارند؛ بااینکه ۳۷۰۰ شرکت و سازمان از فرایند جدید ادوبی حمایت می‌کنند، تداوم آن به افزایش تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه وابسته است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->