با آپدیت iOS ۱۸.۱ چه قابلیت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی به آیفون اضافه می‌شود؟ ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی جوایز نوبل شیمی ۲۰۲۴ به دو دانشمند آمریکایی و یک دانشمند انگلیسی رسید لیست برخی سایت‌های معتبر برای بررسی امنیت لینک‌ها | امنیت لینک‌های ارسالی را جدی بگیرید! پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳) ستار هاشمی: گشایش در بحث اینترنت حتما اتفاق خواهد افتاد، اما با کار کارشناسی + فیلم جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۴ به دو دانشمند حوزه هوش مصنوعی رسید توکن کتز لیست شد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) + قیمت اولیه پاسخ پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳) جهش بزرگ چین به سمت رهبری جهانی هوش مصنوعی گزارش یکتانت از رفتار کاربران ایرانی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی (سال ۱۴۰۲) طرح فروش اینترنتی دارو در ۴ استان به صورت آزمایشی آغاز شد گوگل به پیوندها و وب‌سایت‌های اصلی تیک تأیید می‌دهد راهنمای دریافت کلید و الماس درمینی‌گیم جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳) جواب پازل امروز میجر (دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳) نخستین عکس‌ها از گوشی شیائومی ۱۵ پرو منتشر شد آپدیت جدید تلگرام منتشر شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) مهم‌ترین خطرات وای‌فای رایگان برای کاربران
سرخط خبرها

ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی

  • کد خبر: ۲۹۳۵۸۹
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی
ادوبی می‌خواهد اعتبار آثار هنرمندان و هوش مصنوعی را افزایش دهد و بین محتوای اصیل و محتوایی که هوش مصنوعی تولید کرده، تفاوت بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ادوبی برنامه تحت‌وب رایگانی را راه‌اندازی کرده که کاربران به کمک آن می‌توانند اطلاعات سازنده اثر (مانند نام، وب‌سایت و لینک شبکه‌های اجتماعی) را به تصاویر، ویدیو‌ها و محتوای صوتی‌شان اضافه کنند.

برنامه «Content Authenticity» به کاربران و محتواسازان اجازه می‌دهد درصورت همکاری شرکت توسعه‌دهنده، مانع استفاده از آثارشان در مدل‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی شوند. در واقع این برنامه باعث می‌شود هنرمندان بهتر بتوانند از آثار خود محافظت کنند و حقوقشان را در برابر استفاده‌های غیرمجاز حفظ کنند.

نحوه عملکرد Content Authenticity ادوبی

برنامه جدید ادوبی جایی است که نشان می‌دهد آثار مختلف را چه کسی ساخته، چه کسانی آن را در اختیار دارند و در این فرایند از ابزار‌های هوش مصنوعی استفاده شده یا خیر. این برنامه با مدل‌های هوش مصنوعی Adobe Firefly و سایر برنامه‌های Creative Cloud مانند فتوشاپ و لایت‌روم کار می‌کند. نکته این‌جاست که کاربران می‌توانند این مشخصات را روی هر تصویر، ویدیو یا فایل صوتی اعمال کنند، نه‌فقط آنهایی که با نرم‌افزار‌های ادوبی ساخته شده‌اند.

ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی

Content Authenticity شرایطی ایجاد کرده تا کاربران بتوانند اولویت‌هایی را برای استفاده از آثارشان در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تعیین کنند. مدل‌های هوش مصنوعی ادوبی فقط با محتوا‌های دارای مجوز آموزش داده می‌شوند، اما می‌توان این فرایند را برای مدل‌های دیگر شرکت‌ها نیز اعمال کرد. این شرکت تلاش می‌کند کمپانی‌های بیشتری مثل گوگل و OpenAI را به استفاده از این فرایند حفاظتی تشویق کند.

دورزدن این فرایند ساده نیست؛ زیرا می‌توان هر اثر را با تکنیک‌هایی مثل انگشت‌نگاری دیجیتال، واترمارک نامرئی و ابَرداده‌های رمزنگاری‌شده بازیابی کرد. همچنین Content Authenticity به‌منظور بررسی مجوز آثار، ابزاری دارد که اگر اعتبار محتوا و تاریخچه ویرایش آن وجود داشته باشد، آن را بازیابی کند و نمایش دهد. علاوه‌براین، ساخت افزونه این برنامه نیز در‌دست‌توسعه (نسخه بتا) است. به کمک آن مستقیم می‌توان مجوز آثار را بررسی کرد.

نسخه بتا عمومی Content Authenticity قرار است سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ از راه برسد. کاربران اگر اکانت نداشته باشند، باید اول حساب ادوبی بسازند و نیازی هم به پرداخت هزینه اشتراک ندارند. البته چالش اصلی تعداد کاربران و شرکت‌هایی است که در این فرایند حضور دارند؛ بااینکه ۳۷۰۰ شرکت و سازمان از فرایند جدید ادوبی حمایت می‌کنند، تداوم آن به افزایش تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه وابسته است.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->