پیش بینی بازار خودرو مشهد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) الاکلنگ بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۲ مهر ۱۴۰۳) ریزش ۴ تا ۸۵ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) افت قیمت خودرو‌های داخلی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | تارا ۹۷۱ میلیون تومان مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور (۲۲ مهر ۱۴۰۳) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | دلار: ۶۲ هزار و ۷۰۰ تومان دلار نیما به مرز ۴۸ هزار تومان نزدیک شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) استانداردسازی، کلید آینده روشن‌تر «درمان» و «شخص ثالث»، همچنان در صدر رشد بیمه‌ای معامله‌گر بدشانس ارز دیجیتال، فرصت سود ۱۷.۵ میلیون دلاری را از دست داد سراب وام ازدواج در صف طویل بانکی! خراسان رضوی، رتبه چهارم حمل‌ونقل کالا در کشور صادرات بیش از ۱۸ هزار تن فرش ماشینی از کشور، در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ فروش ۵۰ میلیارد تومان از اموال کوروش کمپانی لزوم پایان یک سنت نانوشته در تعیین دستمزد صادرات اجباری برای بقای کارخانه‌های لبنیات | ۶۰ درصد لبنیات از کشور خارج می‌شود مستأجران می‌توانند دوباره وام ودیعه مسکن دریافت کنند + شرایط نخستین جشنواره «روز ملی زعفران» در خراسان رضوی برگزار می‌شود قیمت امروز میوه و صیفی جات در میادین میوه و تره بار مشهد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) | گلابی فرنگی ۳۰ هزار تومان یک خبر خوب برای کارفرمایان | ۵۰ درصد حقوق و دستمزد کارگران خود را از این طریق پرداخت کنید یارانه مهرماه چه روزی واریز می‌شود؟ وزیر صمت: شهرک‌های صنعتی به جای اشتغال زایی، مستمری بگیر ایجاد کردند الزام ارائه کد رهگیری برای تمامی نقل و انتقالات مسکن رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: تمرکز ما بر دانه‌درشت‌های مالیاتی است ممنوعیت ورود وسایل ارتباطی الکترونیکی به داخل هواپیما رفع مشکلات زیرساختی، خواسته صادرکنندگان از استاندار خراسان رضوی
سرخط خبرها

نخستین جشنواره «روز ملی زعفران» در خراسان رضوی برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۹۴۰۶۷
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
نخستین جشنواره «روز ملی زعفران» در خراسان رضوی برگزار می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی از برگزاری نخستین جشنواره «روز ملی زعفران» در آبان ماه ۱۴۰۳، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا توکلی‌زاده در تشریح اهداف برگزاری این رویداد، عنوان کرد: زعفران، محصول استراتژیک کشورمان در حوزه صادرات، در خطر از دست دادن بخشی از بازار جهانی خود به واسطه ورود جدی بعضی رقبا به عرصه تولید و صادرات این محصول است. زنگ خطری که چندین سال است به صدا درآمده و لازمه پیشگیری از پررنگ‌تر شدن این آسیب، گام نهادن جدی در مسیر معرفی برند زعفران ایرانی است. بخشی از این اقدام می‌تواند در چهارچوب پایه‌گذاری یک جشنواره به مناسبت روز ملی زعفران، تجلی یابد و مقدمه‌ای برای اقدامات بزرگ‌تر باشد.

وی افزود: با توجه به قدمت طلای سرخ در ایران و در راستای حمایت از این محصول ملی و استراتژیک و جلوگیری از پیشی گرفتن رقبای خارجی این محصول ایرانی، پنجم آبان «روز ملی زعفران» نامگذاری و این عنوان در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

توکلی زاده با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی زعفران در خراسان رضوی گفت: سال‌هاست که جشنواره‌هایی در سطح ملی برای محصولات کشاورزی مهم استان‌های دیگر (از قبیل جشنواره گل محمدی و گلاب) برگزار می‌شود که در تقویم رویداد‌های گردشگری کشورمان به ثبت رسیده است و تاثیر مهمی در بحث فرهنگ‌سازی و توامان جذب گردشگر دارد، اما این مهم برای محصول شاخصی همچون زعفران، با غفلت مواجه شده است.

توکلی‌زاده خاطرنشان کرد: از آنجایی که استان‌های خراسان رضوی و جنوبی بیشترین سهم تولید زعفران ایران را دارند، شایسته است به بهانه نامگذاری این روز در تقویم کشورمان، مراسم نکوداشت باشکوهی با حضور مقامات استانی و کشوری در مشهد برگزار شود. در این راستا، به تصمیم معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد به عنوان دبیرخانه جشنواره روز ملی زعفران تعیین شد و مامور به هماهنگی اقدامات دستگاه‌های متولی برای برگزاری این رویداد گردید.

رئیس پارلمان بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد: روز ملی زعفران می‌تواند به یک نماد شاخص در تقویم رویداد‌های فرهنگی کشورمان تبدیل شود و هویت برند زعفران ایرانی را تقویت نماید.

وی با اشاره به برنامه‌های جشنواره روز ملی زعفران که از ۳ الی ۵ آبانماه امسال برنامه‌ریزی شده، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عرضه محصولات زعفرانی و جشنواره غذا و موسیقی در محل بوستان کوهسنگی مشهد، اعزام کاروان‌های ترویجی آموزشی و گردشگری به شهرستان‌های منتخب و برگزاری مراسم نکوداشت روز ملی زعفران در تاریخ ۵ آبان ماه در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با حضور مقامات کشوری و استانی، رویداد‌هایی هستند که در چهارچوب این جشنواره برنامه‌ریزی شده‌اند.

توکلی زاده در ادامه، در خصوص محور‌های همایش نکوداشت روز ملی زعفران گفت: ارتقای برند زعفران ایرانی به عنوان محصولی استراتژیک کشورمان در عرصه جهانی، تحکیم زیرساخت‌ها با هدف رشد و توسعه پایدار تجارت زعفران ایران، معرفی فرآیند‌های تولید و فرآوری زعفران با تاکید بر رعایت استاندارد‌های بهداشتی و کیفیتی، فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه و مناسب از زعفران در حوزه فرآوری و صنایع غذایی و توسعه اگروتوریسم با رویکرد جذب گردشگر در فصل برداشت زعفران، از محور‌های اصلی این رویداد ملی به شمار می‌آیند. در آیین بزرگداشت این روز نیز که پنجم آبانماه برگزار خواهد شد، بیانیه‌ای در راستای تاکید بر الزامات حمایت از محصول استراتژیکی همچون زعفران، قرائت خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در نخستین سالی که زعفران یک روز را در تقویم از آن خود کرده، برکات و اثرات لازم را برای فعالان زنجیره تولید، فرآوری و صادرات این محصول، ایجاد نماید. تلاش داریم تا با تعریف رویداد‌های مستمر در این حوزه، تا روز ملی زعفران در سال آینده، بنیانی قوی‌تر را برای برگزاری شایسته این رویداد در سنوات پیش رو ایجاد نماییم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->