سرخط خبرها

نقاط تاریک محله پورسینا شناسائی شود

  • کد خبر: ۲۹۴۹۴
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
نقاط تاریک محله پورسینا شناسائی شود
شناسایی نقاط تاریک معابر در نشست شورای اجتماعی محله پورسینا مصوب شد.
انسیه شهرکی
دبیر شهرآرامحله
تقویت شورای اجتماعی محلات و شناسایی نقاط تاریک در محله از مهم‌ترین مسائل طرح شده در نخستین نشست شورای اجتماعی محله پورسینا در سال جدید بود.
به گزارش شهرآرامحله، این نشست که در محل کتابخانه بوستان آلاله برگزار شد با حضور روح‌ا... قاسم‌زاده، رئیس جدید اداره شورای اجتماعی محلات مشهد و احسان حسن‌نژاد، سرپرست اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۶، برگزار شد.
قاسم‌زاده در همان ابتدای صحبتش بدون مقدمه گفت: می‌دانم که بسیاری از شما از کارانبودن این نشست‌ها و خروجی نداشتن آن گله‌مند هستید، اما می‌خواهم بگویم از خودتان شروع کنید. ببینید یک نماهنگ و عکس از همین محله پخش می‌شود، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد می‌آید. باور بفرمایید همین شورای اجتماعی محله می‌تواند استاندار، فرماندار و شهردار را به صحنه بیاورد و مشکلات زیادی را برطرف کند. وی افزود: با این قدمت و هویتی که این محلات همچون پورسینا دارد خیلی کار‌ها می‌توانید انجام بدهید. اینجا ۴۰ هزار جمعیت دارد. قانون از شما حمایت می‌کند، مدیریت شهری از شما حمایت می‌کند و... شورای اجتماعی اگر سرمایه اجتماعی قوی داشته باشد می‌تواند هرکاری انجام بدهد. دست شما باز گذاشته شده و ۵ درصد بودجه عمرانی و ۵ درصد بودجه فرهنگی برای شما اختصاص داده شده است.
پیوندی، عضو شورای اجتماعی محله پورسینا، هم در ادامه گفت: ماهی یک‌بار اگر جلسه می‌گیریم رئیس ناحیه، کلانتری و نماینده بهداشت و دستگاه‌های خدمات‌رسان هم باید حضور داشته باشند. مطالبه‌گری اعضای شورای اجتماعی محله هم باید قوی شود و بدانند که حمایت می‌شوند. آن‌قدر شورای اجتماعی محله باید قوی باشد که اعضا این نشست‌ها را مؤثر بدانند.
او تأکید کرد: به نظر من شورای اجتماعی محله الان فرمالیته است. هیچ برنامه‌ای ندارند. هیچ اتفاق خاصی در این سال‌ها نیفتاده است و آن‌ها اجازه برای انجام خیلی از کار‌ها را ندارند. فقط جلسه آن هم هر چند وقت یک‌بار و نامنظم و بدون خروجی تشکیل می‌شود.
پیوندی از نحوه توزیع بسته‌های معیشتی از سوی شهرداری هم انتقاد کرد و گفت: یک نمونه همین بسته‌های معیشتی است که به‌راحتی می‌شد از پتانسیل شورای اجتماعی محله بهره گرفت و در نهایت هم مدیریت شهری به این نتیجه رسید.
در ادامه رئیس دفتر تسهیلگری پورسینا هم از منظر دیگری به شورای اجتماعی محله پرداخت و بیان کرد: متأسفانه شورای اجتماعی محلات این‌طور شده است که می‌نشینیم دور هم غر می‌زنیم و می‌رویم. مگر ما سامانه ۱۳۷ و خیریه هستیم؟ طرح علمی و عملی بیاورید بعد اگر نشد بگویید چرا نمی‌شود؟ مثلا چقدر توانستیم بچه‌ها را به همین کتابخانه‌ای که در آن نشسته‌ایم، متمایل کنیم؟ یا به عنوان مثال نقاط تاریک محله را شناسایی کنیم و یک نقشه درست و حسابی داشته باشیم. بعد با هر مسئولی که لازم باشد هم برای حل مشکلات ارتباط می‌گیریم.
 سروش باغبان افزود: ما یک کارگروه نوجوان راه انداخته‌ایم، اما اگر شما به ما کمک کنید خیلی قوی‌تر از این حرف‌ها می‌شویم. هر کاری کردید حمایت می‌کنیم. اکنون در زمینه آسیب‌های اجتماعی اگر واقعا می‌خواهید کاری انجام دهید با هم کمک کنیم. دفتر ما مراجعه کنید. کارشناس اجتماعی ما هم هست. اگر فقط قرار باشد سر و صدا کنیم و نهایت هنرمان آوردن مسئولان باشد در آخر اتفاقی نمی‌افتد. وقتی مسئول را می‌آوریم اینجا باید چیزی هم در چنته داشته باشیم و ارائه بدهیم.
احسان حسن‌نژاد، سرپرست اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۶، هم نظرش را درباره کارکرد شورای اجتماعی محله این‌گونه مطرح کرد: دوستی می‌گوید شورا فرمالیته است. از خود پرسیده‌اید برای اینکه فرمالیته نباشد، چه کرده‌ایم؟ مثالی می‌آورم زمانی میانگین تحصیلات شورای اجتماعی محله شهید باهنر کمتر از دیپلم بود، اما آن‌قدر دغدغه داشتند و پیگیر بودند آمدند خط بی‌آرتی شهید باهنر- قاسم‌آباد را که طولانی‌ترین مسیر اتوبوس درون‌شهری است، راه انداختند. عیب رفع‌کردن هنر است. چرا خیلی از شما در جلسات شرکت فعال نمی‌کنید؟
او تأکید کرد: شورای اجتماعی محلات به هیچ جناحی تعلق ندارد. افراد در هر دوره‌ای به دور از انگیزه‌های سیاسی پای کار می‌آیند و تمام فکرشان ارتقای محله است.
حسن‌نژاد درباره توزیع بسته‌های معیشتی گفت: از بین ۴۲۰۰ نفری که معتمدان محلی به ما معرفی کردند ۲ هزار و ۶۰۸ نفر بنا به کدملی‌ای که در اختیار گذاشتند، تأیید شدند. ما هم به این امر اعتقاد داشته و داریم و با مسئولان ذی‌ربط هم در میان گذاشتیم که در نهایت تشکل‌ها بهتر می‌توانند توزیع‌کننده این بسته‌ها باشند.
حسن‌نژاد با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین بخش شورای اجتماعی محله این است که با سازمان‌های مختلف ارتباط بگیرد، گفت: آیا به اندازه‌ای که شورای اجتماعی محله از شهرداری مطالبه دارد از نهاد‌های دیگر هم مطالبه‌گر است؟ چند بار شما به عنوان شورای اجتماعی محله به‌عنوان مثال از مرکز مسئول بهداشت یا شرکت آب و برق و... خواستید که به جلسه بیاید؟
در پایان این جلسه مصوب شد نقاط تاریک محله توسط اعضا مشخص و راهکار‌های پیشنهادی برای رفع این معضل با حضور مسئولان ذی‌ربط ارائه شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->