سامان‌دهی پهنه آهن‌فروش‌های مشهد تا ۲ سال دیگر مشهد؛ بزرگ‌ترین شهر وقفی کشور | ۱۴ هزار روایت در خصوص تاریخ معاصر داریم ترافیک سنگین در بولوار کوثر، میدان قائم(عج) و مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۲۶ مهر ۱۴۰۳) وجود دو هزار و ۶۶۷ هکتار بافت تاریخی در مشهد نصب دوربین نظارت ترافیکی جدید در مشهد اعمال‌قانون ۲۱۷۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۱ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۶ مهر ۱۴۰۳) هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار قرار دارد (۲۶ مهر ۱۴۰۳) طهوریان‌عسگری: هر خانواده مشهدی می‌تواند یک گروه دوام ثامن باشد + فیلم پایش محلی با هدف تهیه نقشه خطرپذیری محلات مشهد در هفته پدافند غیرعامل آغاز خواهد شد توانمندسازی مردم از رسالت‌های اصلی سازمان بازآفرینی شهری است شهردار مشهد: ایجاد محدودیت برای شهرداری‌ها با ابلاغ قانون درآمد پایدار ویدئو| طرح تفصیلی قلعه وکیل آباد مشهد رونمایی شد عرضه بی‌واسطه ۵ محصول در بازار‌های میوه و تره بار شهرما مشهد گام‌های بلند شورای ششم برای فرهنگ و ورزش بانوان شهر مشهد شهر فرودگاهی مشهد بایگانی می‌شود؟ اعمال‌قانون ۲۳۳۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۶ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۵ مهر ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه شهروند مشهدی از اپلیکیشن «شهر من» + پاسخ آخرین وضعیت ترافیکی در معابر مشهد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) | ممنوعیت تردد در تمامی مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) اعمال محدودیت ترافیکی در مشهد از ساعت ۲۴ امشب (۲۵ مهر ۱۴۰۳) تاکید عضو شورای شهر مشهد بر لزوم تقویت نماد‌های زیارتی اختصاص ۲۱۰ میلیاردتومان اعتبار به منظور مطالعه و اجرای طرح پیشخوان زیارت در مشهد احداث ۴۹ مجموعه ورزشی در دوره ششم مدیریت شهری مشهد
سرخط خبرها

سامان‌دهی پهنه آهن‌فروش‌های مشهد تا ۲ سال دیگر

  • کد خبر: ۲۹۵۰۴۷
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
سامان‌دهی پهنه آهن‌فروش‌های مشهد تا ۲ سال دیگر
معاون اجرایی شهرداری منطقه‌ ۲ مشهد: با همراهی مردم چالش‌های ترافیکی در ورودی بولوار شهید طرحچی ظرف یک ماه آماده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «جمع مردم و مسئولان برای چاره‌اندیشی مشکلات» این خلاصه دیــدار مردمی از مسئولان شهری و دستگاه‌های خدماتی با ساکنان محله خین‌عرب است. دیداری سه‌ساعته که با طرح دغدغه‌های مردمی و پاسخ‌گویی صریح مسئولان همراه بود. در این دیدار موضوعاتی نظیر ورودی بولوار طرحچی، مشکل اگو، سهم و سرانه شهرداری، دغدغه پل هوایی و... مطرح شد. در این جلسه درباره موضوعاتی مانند اجرای یک‌ماهه ورودی بولوار طرحچی درصورت همراهی مردمی و پاسخ‌دهی برای سامان‌دهی پهنه آهن‌فروش‌ها قول‌هایی داده شد.

حجت‌الاسلام رحیمیان امام جماعت محله خین عرب در ابتدا مشکلات محله را به صورت تیتروار مطرح می‌کند. نخستین دغدغه وضعیت پل هوایی این محله است که او مطرح می‌کند. به گفته امام جماعت محله خین عرب نبود آسانسور برای پل هوایی این محدوده مشکلاتی را برای بیماران و افراد کهن‌سال ایجاد کرده است. او می‌گوید بیست‌سال از احداث پل هوایی خیابان شهیدچراغچی‌۴۳ گذشته است. درحالی که پل از نظر شرایط بسیار فرسوده شده، اما روشنایی پل هنوز تأمین نشده است.

دغدغه اگو

امام جماعت این محله دیگر مشکل محله را اجرایی نشدن طرح اگو می‌داند. او مشکل را این‌طور توضیح می‌دهد: قرار بود در محدوده پانزده‌متری اول و دوم و خیابان شهید چراغچی‌۴۱ طرح اگو اجرا شود. اوایل سال وقتی پیگیری کردیم این‌طور گفتند که بودجه هست، اما پیمانکار نداریم، اما در ادامه بیان شد که بودجه نیست. مردم در این محدوده مشکلات زیادی برای فاضلاب دارند و اغلب چاه‌های این محدوده پر شده است و احتمال ریزش دارد. در حال حاضر مشکل اگو در خیابان شهیدچراغچی ۴۱، ۴۳ و ۴۵ وجود دارد.
او نبود مدرسه در محلات کشاورز و نوید را دیگر مشکل این محدوده برمی‌شمارد و می‌گوید: در محدوده کشاورز و نوید مدرسه وجود ندارد و بچه‌ها ناچارند برای تحصیل از روی پل عبور کنند تا در مدرسه محله دیگر درس بخوانند.

۵ سال است مردم تلفن ندارند

یکی دیگر از نکاتی که امام جماعت مطرح کرد مشکل تلفن ثابت است. حجت‌الاسلام رحیمیان می‌گوید: موضوع سرقت کابل‌های تلفن در این محدوده برای ساکنان مشکل‌آفرین شده بود. به همین دلیل اقداماتی برای اینکه کابل‌ها زیرزمینی شود انجام شد، با این حال مردم این محله بعد از گذشت پنج سال هنوز تلفن ثابت ندارند.

چالش پهنه آهن‌فروش‌ها

یکی دیگر از مشکلاتی که ساکنان محله به آن اشاره داشتند پهنه آهن‌فروش‌هابود. یکی از ساکنان محله توضیحاتی برای این چالش می‌دهد و می‌گوید: در ابتدای بولوار شهیدطرحچی تعداد آهن‌فروش‌ها بسیار زیاد است و همین تعدد حضور، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است از شهرداری تقاضا داریم که برای سامان‌دهی آنها فکری کند.

در ادامه شایسته خسروی، معاون معماری و شهرسازی منطقه ۲ شهرداری مشهد، توضیحاتی برای سامان‌دهی آهن‌فروش‌های این محدوده ارائه می‌دهد. او می‌گوید: نکته اول این است که این کارگاه‌های آهن‌آلات در حریم شهر مشهد واقع شده است. تا پیش از این، برای این کارگاه‌ها طرح تفصیلی نداشتیم. در ادامه با پیگیری شهرداری و اداره کل راه‌وشهرسازی برای سامان‌دهی پهنه آهن‌فروش‌های این محدوده، طرح تفصیلی بهمن ماه ۱۴۰۲ به تصویب رسید و از سوی استانداری ابلاغ شد، در همین راستا پاسخ‌گویی در این محدوده براساس انبارداری و آهن‌آلات است.

نکته دیگری که خسروی اشاره دارد برای سی وپنج‌متری خین عرب است. به گفته خسروی با تصویب طرح تفصیلی و سامان‌دهی این محدوده می‌توانیم برای املاک در مسیر سی وپنج‌متری و آزادسازی آن پاسخ‌گویی داشته باشیم. در این باره نیز مالکان می‌توانند به شهرداری مراجعه کنند تا با بستن صلح‌نامه شرایط برای آزادسازی معبر فراهم شود.
معاون معماری و شهرسازی منطقه ۲ شهرداری مشهد می‌گوید: وسعت این محور زیاد و تسریع آن منوط به همراهی مردمی است. در صورت مشارکت مردم یک‌سال‌ونیم تا دو سال زمان نیاز است.

یک‌ماهه ورودی بولوار شهید طرحچی اجرایی می‌شود

یکی از نکاتی که شهروندان به آن اشاره داشتند ورودی بولوار شهید طرحچی بود. مردم خواستار سامان‌دهی این معبر بودند. شهروندان ترافیک زیاد معبر و قفل شدن مسیر را مهم‌ترین چالش ساکنان این محدوده ذکر کردند.
محسن قره‌خانی معاون اجرایی شهرداری منطقه ۲ در‌این‌باره این‌طور توضیح می‌دهد: این دغدغه مردمی را قبول داریم. دسترسی به این ورودی به صورت یک طرفه است. به عبارت ساده در این محدوده خروجی نداشتیم به همین دلیل نیوجرسی‌هایی در این محدوده گذاشته شد تا مسیر تفکیک شود.

به گفته او، شهرداری برای شکستن ترافیک و دسترسی راحت شهروندان طرحی را در دست اجرا دارد. با این حال در زمان اجرا با واکنش برخی از شهروندان روبه‌رو شد. به نحوی که در زمان اجرا برخی از شهروندان و کسبه به اموال پیمانکار صدمه وارد کردند.
معاون اجرایی شهرداری منطقه‌۲ در ادامه خواستار همراهی اعضای شورای اجتماعی محله برای تسریع در اجرای پروژه می‌شود و در این باره می‌گوید: با همراهی و همدلی اعضای شورای اجتماعی محله و کسبه این قول را می‌دهیم که ظرف یک ماه طرح ورودی بولوار شهید طرحچی اجرایی شود.

چالش سهم و سرانه ۳ هزار خانواده

نکته دیگری که مردم از آن به عنوان مشکلات محله یاد کردند درباره سهم و سرانه‌ای است که در حوزه شهروندی باید پرداخت شود. توضیحات این چالش را کمیل، یکی از شهروندان ساکن در محله شهید طرحچی می‌دهد. او به نمایندگی از ساکنان این محله می‌گوید: بر اساس پیگیری‌هایی که داشتیم در یک پهنه بزرگ، حدود ۳‌هزار خانواده این محدوده با مشکل سهم و سرانه درگیر هستند. دغدغه آنها نیز مبالغ پرداختی برای این سهم و سرانه است. ساکنان این محدوده اگر توان مالی برای پرداخت را داشتند بی‌شک مستأجر نبودند.
او در ادامه بیان می‌کند: تاکنون پیگیری‌هایی صورت گرفته است و چند جلسه با شهرداری و شورای شهر داشته‌ایم، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است. از شهرداری تقاضا داریم برای رفع این مشکل همراهی کند.

ما مجری قانون هستیم

معاون اجرایی شهرداری منطقه ۲ توضیحاتی برای این دغدغه شهروندان می‌دهد. قره‌خانی می‌گوید: در حوزه سهم و سرانه، شهرداری مجری قانون است. در این ارتباط برای ورود به محدوده شهری سهم سرانه‌ای در قالب ماده‌۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و تبصره‌۴ قانون تعیین وضعیت املاک واقع در مسیر حدود ۴۳ و ۲۰ درصد لحاظ شده است. او در ادامه این تأکید را دارد که اگر قانون به شهرداری اجازه دهد همراهی لازم صورت خواهد گرفت تا این درصد کاهش یابد.

توضیحاتی برای طرح اگو

اجرای طرح اگو در محدوده بولوار شهید طرحچی یکی دیگر از مشکلات ساکنان این محدوده است که مردم خواستار رسیدگی هستند. رها شدن فاضلاب شهری و ریزش چاه‌ها از جمله مشکلات و دغدغه شهروندان برای نبودن طرح اگو در این محدوده است. عباس اسحاقیان مدیر منطقه ۳ آب‌و‌فاضلاب مشهد در این باره به هزینه‌بر بودن طرح‌های اگو اشاره می‌کند. او می‌گوید: اجرای طرح‌های فاضلاب مستلزم اختصاص اعتبارات بسیار کلان و در سطح ملی است.

او در ادامه بیان می‌کند: در حال حاضر هنوز در ۱۵‌درصد مناطق مشهد طرح اگو اجرا نشده که بخش عمده آن مربوط به حاشیه شهر است. با توجه به هزینه‌بر بودن طرح‌های فاضلاب، اولویت ما محدوده شهرک شهیدرجایی، بولوار طبرسی و در ادامه منطقه خین عرب است.
مدیر منطقه ۳ آب‌و‌فاضلاب مشهد در پاسخ به مردم برای اجرای طرح اگو در منطقه خین عرب این‌طور توضیح می‌دهد: طرح اجرای اگو برای بولوار شهید طرحچی ۱ و ۳ به وسعت پنج‌کیلومتر تهیه شده است. برای همین محدوده ۲۰‌میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با بازگشایی معبر این طرح اجرایی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->