مدیرعالی حرم مطهر رضوی: حفظ قداست حرم مطهر امام رضا (ع) بر خدمات و برنامه‌ها ارجحیت دارد اهدای مدال طلای قهرمان مسابقات پارالمپیک به موزه حرم امام‌رضا(ع) او مرد میدان بود | درباره شهید یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس سوره‌ای برای بی‌نیاز شدن | آثار و فضیلت‌های اعجاب‌انگیز سوره واقعه حرف‌های بی‌حساب و کنتور‌های خاموش! اختتامیه نهمین اجلاس بین‌المللی «مجاهدان در غربت» در مشهد برگزار شد انتظار فرج الهی عاقبت‌به‌خیر شویم | چند گام برای تضمین سرانجام نیک براساس توصیه‌های دینی کمک ۲.۵ میلیارد تومانی بسیجیان و نیرو‌های جهادی خراسان رضوی برای مردم غزه و لبنان مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان در اصفهان برگزار شد + فیلم پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت در مشهد برگزار شد (۲۶ مهر ۱۴۰۳) سفر به مشهد پرواز به آسمان بود یادی از آیت الله هاشم مدرس قزوینی | فیض اقامت شیخ قزوینی در مشهد حرم امام رضا (ع) از نگاه عکاسان قاجاری چگونگی رفتار با خانواده با نگاهی به سیره امام رضا (ع) | محبتی، کامل‌کننده ایمان اسرار فضایل بی‌مثال زیارت امام رضا (ع) تاکنون ۱۰۰ واحد اقامتی متعلق به آستان قدس رضوی در اختیار خانواده‌های لبنانی قرار گرفته است مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید نیلفروشان در مشهد مقدس (۲۵ مهر ۱۴۰۳) | مرد مجاهد مقاومت در آغوش شهر شهادت + عکس و فیلم رونمایی از مدال‌های پاراآسیایی اهدایی ورزشکاران جانباز کشور به موزه رضوی
سرخط خبرها

مدیرعالی حرم مطهر رضوی: حفظ قداست حرم مطهر امام رضا (ع) بر خدمات و برنامه‌ها ارجحیت دارد

  • کد خبر: ۲۹۵۳۳۰
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
مدیرعالی حرم مطهر رضوی: حفظ قداست حرم مطهر امام رضا (ع) بر خدمات و برنامه‌ها ارجحیت دارد
مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: حرم امام‌رضا(ع) مکانی مقدس است و حفظ قداست و معنویت این مکان وظیفه شرعی است و بر خدمات و برنامه‌های حرم مطهر رضوی ارجحیت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا خوراکیان در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی برگزار شد، بر حفظ حرمت و قداست این بارگاه منور تأکید کرد و رعایت آن را وظیفه شرعی دانست.

وی افزود: حرم امام‌رضا(ع) مکانی مقدس است و حفظ قداست و معنویت این مکان وظیفه شرعی است و بر خدمات و برنامه‎های حرم مطهر رضوی ارجحیت دارد.

وی گفت: رعایت حجاب و پوشش چادر به‌منظور رعایت ادب و حفظ حرمت حریم امام هشتم (ع) و توجه به نقش الگوسازی حرم مطهر رضوی حائز اهمیت است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری درباره امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، «با زبان خوش، نه با عصبانیت و ایجاد تنفر»، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و تذکر لسانی برای همه خدمه و حتی زائران یک وظیفه شرعی است و باید در حفظ مرز تفکیک خوبی و بدی تلاش کرد.

خوراکیان بر ارتقای تلاش‌ها در این زمینه تأکید کرد و افزود: باید به سمتی برویم که امربه‌معروف در حرم مطهر حتی توسط زائران یک وظیفه عمومی تلقی شود.

خوراکیان اختصاص خدمت افتخاری حجاب فاطمی، اجرای گفت‌وگوی چهره به چهره پیرامون حجاب، تأسیس و تجهیز ۱۰ اتاق امانت چادر در ورودی‌های اصلی حرم مطهر و اکران دیوارنگاره «هویت زن مسلمان» را از جمله اقدامات این شورا در راستای احیای سنت امربه‌معروف ذکر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->