مراسم تشییع پیکر «شهید خموشی» از شهدای حادثه تروریستی تفتان در مشهدمقدس + عکس و فیلم شهادت یک شهروند غیرنظامی اسلامشهر در حمله رژیم صهیونیستی یک اذان در ۵ کاشی از نماز ملفوظ تا نماز مقبول رعایت ادب، نخستین قدم برای خوب نماز خواندن | فکر کن آمده‌ای میهمانی «مکتب نصرالله» جاودانه در تاریخ درباره شهید سیدهاشم صفی الدین | ستاره درخشان آسمان جهاد چه‌کسی می‌تواند آرزوی مرگ کند؟ چند راهکار برای مطالعه و انس با قرآن کریم | کتابی که زندگی را روشن می‌کند آمادگی آستان قدس برای میزبانی از برنامه‌های علمی و فرهنگی دانش ‌آموزی در حرم امام‌رضا(ع) ترویج سیره رضوی با هم‌افزایی آستان قدس رضوی و وزارت آموزش و پرورش جهان با ظهور به احسن‌الحال می‌رسد درباره پویش «ایران همدل» و حمایت مردم ایران از لبنان و فلسطین | ما ملت هم‌بستگی و همدلی هستیم یک تکه از بوی بهشت به سلامتی انگشتی که ماشه می‌کشد روی باطل تاریخ نقش‌و‌نگار مُهر‌هایی بر اسناد آستان قدس رضوی | ساخت شناسنامه‌هایی با سنگ‌های گران‌قیمت چگونه محبوب خدا شویم؟ همسایه‌داری، آنگونه که حضرت شمس الشموس (ع) گفته‌اند | همسایه خوب، گل خوشبوست
سرخط خبرها

حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع دانش آموزان نابینای مشهدی

  • کد خبر: ۲۹۶۲۰۵
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع دانش آموزان نابینای مشهدی
تولیت آستان قدس رضوی با حضور در یکی از مدارس دانش آموزان کم بینا و نابینای مشهد، در برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی مدارس شرکت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله احمد مروی صبح امروز چهارشنبه (۲ آبان ماه ۱۴۰۳) در پیش‌دبستانی و دبستان دخترانه «زنده‌یاد مهندس محمدعمرانی» ویژه دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا حضور یافت و ضمن شرکت در برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی مدارس که توسط آستان قدس رضوی اجرا می‌شود، از بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی بازدید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم طی سخنانی از زحمات و تلاش‌های مدیران، معلمان و مربیان مراکز آموزش و پرورش استثنایی قدردانی و عنوان کرد: تلاش‌های مدیران، معلمان، مربیان و دست اندرکاران مراکز آموزشی استثنایی در جهت توانمندسازی کودکان دارای محدودیت‌های جسمانی بسیار ارزشمند بوده و موجب تبدیل این کودکان به اعضایی مؤثر در آینده کشور است.

وی اظهار کرد: کار معلمان در تعلیم، تربیت و به فعلیت رساندن استعداد‌ها و توانمند‌های کودکان به ویژه کودکانی که دارای محدودیت‎هایی در بینایی، شنوایی و ... هستند؛ بسیار دشوار و نیازمند صبر و صعه صدر فراوان است؛ اما معلمان باید در نظر داشته باشند که به یکی از بهترین بندگان خداوند خدمت می‌کنند و آنها را به عناصری مفید و ارزشمند برای آینده جامعه مبدل می‎سازند.

آیت الله مروی با قرائت آیه شریفه «مَن احیا‌ها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً، هرکس جان احدی را نجات دهد، مانند آن است که جان همه مردم را نجات داده است.» خاطرنشان کرد: دست اندرکاران مراکز آموزشی کودکان استثنایی با آموزش‌های خود در حقیقت زندگی این کودکان را احیا می‌‎کنند و به آنها حیات دوباره می‌بخشند.

وی ضمن تقدیر از خیرانی که مراکز آموزش کودکان استثنایی را احداث یا از آنها حمایت می‌کنند؛ عنوان کرد: خیران با صرف بخشی از اموال خود برای کمک به رشد علمی و پرورشی کودکان استثنایی، مسیر زندگی آینده آنها را هموار می‌‏کنند و موجب می‌شوند در آینده این کودکان افرادی مفید برای خود و جامعه باشند؛ از این رو خیران باید خداوند را به واسطه این فرصت و توفیقی که به آنها عنایت شده شاکر باشند.

تولیت آستان قدس رضوی بالاترین وسیله تقرب به خداوند را خدمت به خلق دانست و گفت: کودکان استثنایی از پاکترین و محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند هستند، از این رو افرادی که خالصانه به این کودکان آموزش می‌دهند و برای رفع حوائج آنها تلاش می‌کنند، نزد پروردگار بسیار محبوب هستند.

گفتنی است، در قالب برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی که توسط آستان قدس رضوی در مدارس اجرایی می‎شود؛ خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) چهارشنبه هر هفته در یکی از مدارس حاشیه شهر و خاص مشهد حضور یافته و ضمن توزیع صبحانه گرم متبرک، برنامه‌های فرهنگی متناسب را اجرا می‎کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->