هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سازماندهی ۱۲هزار معلم در نظام دوری برای سال تحصیلی جدید | کدام معلمان وارد نظام دوری می‌شوند؟ ۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

انتقال کرونا از سبزیجات و گیاهان

  • کد خبر: ۳۰۱۲۵
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
انتقال کرونا از سبزیجات و گیاهان
تاکنون در خصوص ناقل بودن گیاهان شواهدی گزارش نشده است و احتمال این که گیاهان سبب انتقال ویروس کرونا شوند نیز بسیار کم است، البته این موضوع در خصوص گیاهان آپارتمانی و گلدانی است و به سبزیجات خوراکی (خام یا پخته) مربوط نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی مقالات و شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا گیاهان هم آلوده می‌شوند و در آلودگی و گسترش ویروس کرونا نقش دارند؟ آن‌ها همچنین بررسی کرده‌اند که ویروس کرونای جدید تا چه مدت روی سطح گیاهان باقی می‌ماند.

 

در این مطلب آمده است: تاکنون عنوان شده که انسان‌ها و برخی حیوانات می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند و این بیماری ناشی از یک عامل بیماری‌زای مشترک بین انسان و حیوان است. اما تاکنون در خصوص گیاهان و ناقل بودن آن‌ها شواهدی گزارش نشده است. از آن جایی که به طور معمول گیاهان از دسته سطوح پرتماس نبوده و عملا هیچگونه تماسی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد، تنها راه ممکن آلوده شده آن‌ها، نشستن ترشحات تنفسی افراد آلوده بر روی سطوح است.

 

از همین رو توصیه شده است که در صورت نگهداری گیاهان، با سطوح آن‌ها حداقل تماس را داشته باشید. هر چند که احتمال این گونه انتقال از گیاهان بسیار پایین است. چرا که در صورت وجود فردی آلوده در خانه راه‌های بسیار سریع‌تر و محتمل‌تری برای انتقال وجود دارد. از همین رو نمی‌توان نقش مهمی را برای انتقال از طریق گیاهان در نظر گرفت. از طرفی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که در دوران قرنطینه، نگهداری گیاهان در منزل می‌تواند از بار روانی و افسردگی ناشی از قرنطینه بکاهد. تاکنون هیچگونه انتقالی از گیاهان مشاهده نشده است.

 

تاکنون در خصوص ناقل بودن گیاهان شواهدی گزارش نشده است و احتمال این که گیاهان سبب انتقال ویروس کرونا شوند نیز بسیار کم است. توصیه شده است از تماس مستقیم با سطوح گیاهان خودداری شود و ترجیحا در نزدیکی افراد بیمار نگهداری نشوند. البته این مطلب در خصوص گیاهان آپارتمدانی و گلدانی است و به سبزیجات خوراکی (خام یا پخته) مربوط نمی‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->