۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

مسئله ۲۷ میلیاردی در ساختمان انتقال خون!

  • کد خبر: ۳۰۵۰۷
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
مسئله ۲۷ میلیاردی در ساختمان انتقال خون!
با وجود تخصیص اعتبار برای پیشرفت ساختمان جدید انتقال خون، این بودجه در جای خود هزینه نشده است
به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای ساختمان نیمه کاره بانک خون سناباد پس از ۱۱ سال با عزم جدی مسئولان انتقال خون کشور وارد فاز جدیدی از پیگیری‌ها شده است تا با تعیین تکلیف این پروژه، اداره کل انتقال خون خراسان رضوی پس از سال‌های متمادی از بلاتکلیفی درآید. حضور این روز‌های نماینده تام الاختیار مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در حوزه ساختمان انتقال خون سناباد در مشهد، مهر تأییدی بر جدیت مسئولان کشوری و استانی برای قرارگرفتن این پروژه در مسیر تکمیل است. دراین راستا دیروز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، نماینده مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور و مدیرکل انتقال خون استان، به محل بانک انتقال خون سناباد رفتند تا از نزدیک آخرین تحولات این پروژه را بررسی کنند و برای به فرجام رسیدن ساختمان انتقال خون استان، تصمیمی ضرب الاجلی بگیرند. با وجوداین، صحبت‌ها از نقش مبهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حل معادله ساختمان انتقال خون سناباد حکایت دارد.

۲.۷ میلیارد باید هزینه شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی در این بازدید به شهرآرا گفت: سال گذشته، تفاهم نامه واگذاری ساختمان مرکزی و در حال ساخت انتقال خون استان به دانشگاه علوم پزشکی منتفی شد، اما مشکلی که با آن مواجه ایم، بازگرداندن دوباره زمین و ساختمان در حال ساخت انتهای سناباد به سازمان انتقال خون و تعیین تکلیف ۲۷ میلیارد ریال تخصیص یافته به این دستگاه برای ساخت ساختمان بانک خون سناباد است.
رضا جمشیدی با بیان اینکه در صورت ممانعت از بازگرداندن این مبلغ می‌توان با ورود دستگاه‌های نظارتی، پیگیر بازگشت پول در مسیر قانونی خود بود، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم پولی که دانشگاه علوم پزشکی طبق تفاهم گذشته گرفته است، عینا بازگردانده شود یا دانشگاه، تعهدات خود را در قبال ساخت ساختمان انتقال خون سناباد، با توجه به مبلغ دریافتی که شاید ارزش ریالی آن در حال حاضر نصف شده باشد، انجام دهد. به گفته جمشیدی در ابتدا، این پروژه باید تحویل سازمان انتقال خون شود و در مرحله بعدی با فوریت یک ماهه بودجه‌های تخصیص یافته هزینه شود و پس از آن با کمک مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور، خیران برای تکمیل نهایی پروژه پای کار بیایند.
وی افزود: اگر این اقدامات صورت گیرد، این امکان وجود دارد که از اعتبارات استانی مبلغی برای حل وفصل این پروژه تاریخی مشهد هزینه شود. جمشیدی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه، یک ماه است که از منتفی شدن این تفاهم نامه با خبرشده است، بیان کرد: آن طورکه برداشت کردیم، دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا این لحظه از انجام تعهدات خود طفره رفته است؛ در حالی که حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد، این است که ۲۷ میلیارد ریال دریافتی را هزینه کند. وی بیان کرد: انتظار تحویل زودتر از یک سال برای این پروژه نداریم، اما براساس قول‌های مدیر کل انتقال خون استان، قسمت کوچکی از ساختمان انتقال خون سناباد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد تا پروژه از این حالت نامناسب تا حدودی خارج شود.

دانشگاه به تعهدش عمل نکرد
مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور نیز در حاشیه این بازدید به شهرآرا گفت: سال‌های گذشته، موضوع انتقال این زمین به دانشگاه علوم‌پزشکی مطرح شد و تفاهم نامه‌ای در این زمینه به امضا رسید، اما علوم پزشکی به تعهدات خود در قبال این پروژه عمل نکرد تا ساختمان انتقال خون سناباد در وضعیت نابسامانی قرار گیرد.
سیاوش پرندوش با بیان اینکه «از مسئولان استانی می‌خواهیم هم قسم شوند تا این پروژه پس از سال‌ها به نتیجه برسد» افزود: ساختمان استیجاری سازمان انتقال خون خراسان رضوی زیبنده استان نیست و تا این پروژه تعیین تکلیف نشود، پای کار خواهیم بود. وی افزود: درواقع این مکان غیر استاندارد، امنیت خون را به خطر انداخته است. به گفته نماینده رئیس سازمان انتقال خون کشور در حوزه ساختمان انتقال مرکز انتقال خون سناباد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی با توجه به پولی که در سال ۹۷ دریافت کرده است، باید عملیات عمرانی ساختمان بانک خون سناباد را شروع کند و در غیر این صورت پروژه را به مجری طرح یعنی اداره کل راه و شهرسازی تحویل دهد.

دانشگاه برای تکمیل پروژه تلاش کند
مدیر کل انتقال خون استان نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه سازمان انتقال خون در راستای سلامت شهروندان فعالیت می‌کند و پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سیستم بهداشت و درمان استان است، گفت: به عنوان یک مرکز جامع خون گیری، نیازمند توجه استانی برای سامان دهی و تکمیل ساختمان انتقال خون خراسان رضوی در خیابان سناباد هستیم. مجید عبداللهی با اشاره به همکاری‌های مستمر و نتیجه بخش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل انتقال خون استان افزود: انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی مشهد باتوجه به مبلغ تخصیص یافته سال ۹۷ اقدامات لازم را برای تکمیل این پروژه شروع کند. وی افزود: امیدوارم با مساعدت و هم فکری شهرداری در تکمیل پروژه ساختمان انتقال خون سناباد، این پروژه به نتیجه برسد و تا دهه فجر امسال، شاهد افتتاح فاز اول آن باشیم.

ابهامات پروژه ساختمان بانک انتقال خون سناباد
اجرای این پروژه مهم استانی در سال ۸۷ کلید خورد و مطالعات اجرایی آن ۲ سال به طول انجامید؛ پس از آن، کلنگ پروژه ساختمان سازمان انتقال خون استان در خیابان سناباد به زمین خورد تا براساس تعهدات پیمانکار، این پروژه در سال ۹۴ به بهره برداری برسد. تخصیص قطره چکانی بودجه به این پروژه، عملیات ساخت آن را به تدریج تا ۳۵ درصد پیش برد، اما در همان زمان، مخالفت‌های مسئولان وقت استان با متمرکز شدن همه امکانات سازمان انتقال خون استان در یک مکان واحد، مانعی برای سرعت گرفتن ساخت این پروژه در محله پرتردد سناباد بود که پیشرفت بیشتر این پروژه را با حواشی فراوان مواجه کرد. تا اینکه مدیرکل وقت انتقال خون استان در تفاهم نامه‌ای این زمین را به علوم پزشکی مشهد انتقال داد تا به جای آن، یک ساختمان جدید دریافت کند؛ موضوعی که محقق نشدن آن تا سال ۹۷ عاملی شد تا وی تفاهم را لغو کند و خواستار انتقال این پروژه به سازمان انتقال خون شود. حال ابهامات ۲۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته به این پروژه، نکته پنهان ماجرای ساختمان انتقال خون سناباد است؛ زیرا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل انتقال خون اعلام کرده اند این مبلغ در این پروژه هزینه نشده است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->