غذای ترحیم، رسمی که مصیبت شده است زلزله‌ای نسبتا شدید اَردکان در استان فارس را لرزاند (۱ اردیبهشت ۱۴۰۴) آموزش ۷ هزارو ۵۰۰ زوج مشهدی در طرح «باهم» عوارض خطرناک پیرسینگ و سوراخ کردن گوش در آرایشگاه‌ها ثبت مالکیت املاک و اراضی الزامی می‌شود | سامانه «ساغر»، روزنه امید برای حل یک چالش ۱۰۰ ساله «سامانه اشارک» برای خدمات بیمه‌ای ناشنوایان راه‌اندازی شد تمدید یک‌هفته‌ای استفاده از اعتبار طرح یسنا تأمین واکسن «پنتاوالان» در شرایط پایدار است یک قرن افتخارآفرینی علمی در مؤسسه سرم‌سازی رازی از کمبود مدرسه در منطقه تبادکان مشهد تا هنرستانی برای سمپادی ها شرط سنی مقرر در قوانین جاری بازنشستگی تغییر نکرده است  | منتفی شدن افزایش سن بازنشستگی در تأمین اجتماعی به ۶۲ سال پایان شگرد مرموز پیرمرد شامی در  مشهد | باند خانوادگی سرقت، متلاشی شد ماهیت اشیای نورانی ناشناس در آسمان شب خراسان رضوی چه بود؟ آغاز فرایند انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۴ از امروز، یکم اردیبهشت‌ماه پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۳ در حال واریز است (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) بازسازی حادثه زورگیری از زن جوان در بزرگراه بعثت با حضور دستگاه قضایی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) | گرمای تابستان در دل بهار یک دیالوگ جنجالی، یک زبان جدید | ریمیکس محمدرضا گلزار و تاثیرات فرهنگی آن محاسبه شهریه مدارس کودک بر اساس دوره آموزشی از مهر تا خرداد تمدید اعتبار کارت‌های هوشمند ملی تا پایان سال ۱۴۰۵ تولد سالانه ۳ تا ۵ هزار نوزاد کم‌شنوا در کشور جزئیات جدید از بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) از هر ۱۰۰۰ تولد ۴ نوزاد با شکاف لب متولد می‌شوند یک کشته و ۸۴ مسموم بر اثر مصرف قارچ‌های سمی پیش‌بینی بارش باران و وقوع رعدوبرق در ۱۳ استان طی امروز و فردا (یکم اردیبهشت ۱۴۰۴) چگونه می‌توان موهایی سالم داشت؟ «پنتاوالان» همچنان کمیاب | چشم امید نوزادان ایرانی به دست داروسازان هندی بیش از یک‌سوم جمعیت ایران تا سال ۱۴۳۰ سالمند می‌شوند ایرانی‌ها یک‌چهارم میانگین جهانی لبنیات مصرف می‌کنند
سرخط خبرها

۸ میلیون ایرانی دیابت دارند

  • کد خبر: ۳۰۵۶۸۹
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳
۸ میلیون ایرانی دیابت دارند
معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه شیوع دیابت در کشور به ۱۴ درصد جمعیت کشور رسیده است، گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند؛ درحالی که می‌توان با سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب و فعالیت از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا رئیسی با تاکید بر اینکه حتی بیماری‌های ارثی را قبل از آسیب رساندن به قلب و کلیه می‌توان شناسایی و کنترل کرد، گفت: آموزش سبک درست زندگی به مردم و هدایت به سمت پیشگیری از بیماری‌ها و زندگی سالم قطعاً می‌تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به تاریخچه درخشان شهرستان فسا در حوزه بهداشت از قبل از انقلاب تاکنون افزود: خیلی از کار‌های حوزه بهداشت در کشور از جمله تاسیس شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان شروع شده و فسا همواره یکی از شهر‌های پیشرو بوده است.

معاون وزیر بهداشت وضعیت نظام سلامت را نامناسب و پرداختی از جیب بیماران را بالا دانست و گفت: بودجه کشور دارای محدودیت‌هایی است؛ بنابراین نیاز به مدیریت منابع و ساماندهی نظام سلامت داریم. اضافه شدن امکانات درمانی در مناطق مختلف مهم است، اما باید قبل از آن، بر پیشگیری از بیماری‌ها تمرکز کرده و بار بیماری‌ها را کاهش دهیم.

رئیسی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در سطح یک خدمات و پیشگیری از بیماری‌ها با مراقبت‌های بهداشتی، یادآور شد: یکی از وظایفی که در قانون برنامه هفتم توسعه بر عهده دولت و وزارت بهداشت گذاشته شده، اجرای برنامه پزشک خانواده به عنوان یکی از راه‌های ساماندهی نظام سلامت است که البته سالهاست در استان‌های فارس و مازندران شروع شده، اما فقط محدود به سطح یک خدمات است.

وی ادامه داد: تا زمانی که برنامه پزشکی خانواده در سطوح دو و سه خدمات، اجرایی نشود قطعاً پویایی و اثربخشی لازم را ندارد. این برنامه باید به درستی با توسعه زیرساخت شبکه بهداشت کشور و فراهم کردن الزامات آن اجرایی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت کمک و حمایت دولت، مجلس و مردم را در اجرای برنامه‌های حوزه سلامت به ویژه برنامه پزشکی خانواده ضروری دانست و گفت: با شناختی که از فسا داریم این شهرستان می‌تواند یکی از شهرستان‌هایی باشد که این الگو را کامل کند و یکی از اولین و بهترین‌ها در اجرای کامل و دقیق پزشکی خانواده در دولت چهاردهم باشد.

رئیسی با بیان اینکه کیفیت خدمات به معنی رضایت داشتن مشتری است، افزود: باید رضایت و مشتری را درست تعریف کنیم؛ رضایت باید برای ارائه دهنده و گیرنده خدمات ارزش افزوده به همراه داشته باشد و بیمار در زمان مراجعه به پزشک و مراقب سلامت باید بسته خدمتی خوب و مناسب دریافت کند همیشه رضایت مشتری از مسیر رضایت ارائه کننده خدمات می‌گذرد. اگر ارائه دهنده خدمات را راضی کردیم مراجعه کنندگان ما نیز راضی خواهند بود بنابراین برای افزایش کیفیت باید رضایت کارکنان نظام سلامت را جلب کنیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->