افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

میزان سهام عدالت هر مشمول ایرانی مشخص شد

  • کد خبر: ۳۰۷۷۷
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
  • ۷
میزان سهام عدالت هر مشمول ایرانی مشخص شد
آمار‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۹ میلیون نفر مشغول سهام عدالت هستند، اما میزان سهمی که این مشمولان دارند با یکدیگر برابر نیست؛ به طوری که دارایی برخی از سهامداران بیش از یک میلیون تومان و دارایی برخی دیگر کمتر از ۴۹۲ هزار تومان است.

 به گزارش شهرآرانیوز، به طور کلی ۴۹ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۷۵ نفر مشمول سهام عدالت هستند که از این تعداد ۴۶ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۸۳ نفر در قید حیات بوده و مابقی مشمولین فوت شده‌اند.

 

در این راستا ممکن است روی برگه سهام عدالت که در دست مشمولان است، ارزش یک میلیون تومان قید شده باشد، اما باید گفت که دارایی همه مشمولان با وجود داشتن برگه مذکور یک میلیون تومان نیست.

 

در واقع روی اکثر برگه‌های سهام عدالتی که در دست مشمولان این سهام است، ارزش سهام ۱۰ میلیون ریال یا همان یک میلیون تومان ذکر شده است. این درحالی است که زمانی که مشمول به سامانه سهام عدالت (SAMANESE.IR) مراجعه می‌کند متوجه می‌شود میزان سهامی که در اختیار دارد کمتر از یک میلیون تومان است.

 

به استثنای مشمولان نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد یا سازمان بهزیستی که ارزش سهم آن‌ها یک میلیون تومان است، ارزش سهم اکثر سهام‌داران دیگر کمتر از یک میلیون تومان است.

 

قرار بود برگه‌های اولیه از محل سهم سود سنوات قبل پر شود. در سال ۱۳۹۴ اعلام شد ۵۳ درصد ارزش سهم از محل مطالبات سود سنوات قبل پر شده است و برای پر کردن مابقی، دو سال به مشمولان فرصت دادند که با آورده نقدی ۴۷ درصد مابقی را به قیمت اسمی واریز کنند. در این راستا فقط تعداد کمی از مشمولان واریز کردند و اکثریت واریز نکردند؛ بنابراین ارزش واقعی سهم آن‌ها در سبد سهام عدالت یک میلیون تومان نیست.

 

البته ارزش سهام همه مشمولان ۵۳۰ هزار تومان نیست و ارزش سهام افرادی که در دوره‌های اول ثبت‌نام کردند ۵۳۰ هزار تومان است. حتی ارزش سهام کمتر از ۴۰۰ هزار تومانی هم وجود دارد.

 

مشمولان می‌توانند عدد دقیق سهام خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir با وارد کردن کد ملی مشاهده کنند. اما به طور کلی به غیر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که با اذن مقام معظم رهبری، برایشان ۱۰۰ درصد منظور شده است، ارزش سهام مابقی مشمولان زیر یک میلیون تومان است.

 

براین اساس، ارزش سهام ۶۱ هزار و ۳۷۵ نفر بیش از یک میلیون تومان و دارایی دو میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۵ نفر نیز یک میلیون تومان است. سه میلیون و ۶۰۰ هزار و ۴۷۶ نفر دارایی بین ۵۳۲ تا یک میلیون تومان را دارند و ارزش سهام ۲۲ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۵۸ نفر نیز ۵۳۲ هزار تومان است.

 

تعداد افرادی که دارایی سهام عدالت آن‌ها بین ۴۹۲ هزار تومان تا ۵۳۲ هزار تومان است، ۱۸۴ هزار و ۳۴۳ نفر بوده و ۹ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۰ نفر نیز دارایی ۴۹۲ هزار تومانی دارند. ارزش سهام ۱۰ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۷۸ نفر نیز کمتر از ۴۹۲ هزار تومان است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
رضا
Sweden
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
0
2
سهام عدالت روبکنیدتو کیفتون
ناشناس
Germany
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
1
1
کدام سهام عدالت هر ثانیه تو تلویزیون اعلام میکنید شصد میلیون نفر گرفتن سال 86 ما اصلان ششصد ملیون نبودیم در ضمن من در اون موقع بیمه پرداخت میکردم کارگر بودم تا حالا از دویست نفر پرسیدم گفتن ما نگرفتیم کدام سهام عدالت اسم گذاشتید عدالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
1
0
ماچه گناهی کردیم که کارت پرس شده سهام عدالت رو داریم اما متاسفانه اسم ما توسایت ثبت نیست ازکجا وچگونه بایدپیگری کرد.. چرا مسولین به فکرما نیستن...
زینل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
1
شما خواب تشریف دارین روزنامه ها اخبار یه روز قبل رو میدن شما اخبار یک ماه قبل درش رو تخته کن
ادرینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
سلام چرا پول سهام رو واریز‌نمیکنید
کاشمر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
2
الان باید چیکار کرد اگر ۳۰درصد فروختیم چرا جواب نمیدن بانک صادرات مرکزی کاشمر هر بار رفتم جواب درستی ندادن مشکل چیه یک بار می گین بفروشید هر دقیقه یک حرفی میزنین به خدا قسم برای پول نان شبمون موندیم آ خه زوره اقرار نامه همراه باوکالت به بانک صادرات دادیم وقتی مراجعه میکنیم میگن درجریان نیستیم خدای درست نیست به خدا مشکل داریم
آزیتا رضازاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
0
0
دو ما فروختم هیچ مبلغی واریز نشد
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->