یادی از «صادق رضازاده شفق» که چند اثر مهم درباره نادرشاه دارد | تاریخی که از مشهد نوشته شد گلایه ساکنان مهدی آباد مشهد از وجود انبار‌های ضایعاتی | زندگی در جوار انبار‌های ضایعاتی هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) رشد چشمگیر مشارکت مردمی مشهد در «طرح قرار زیارت»؛ بهره‌مندی بیش از ۱۱۰ هزار نفر در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ رشد ۶۲ درصدی فضا‌های اختصاصی بانوان در مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری نمک مصرفی شهر مشهد هنوز هم از کیلومترها دورتر می‌آید تا دل شهر | معدن‌های دروازه قوچان
سرخط خبرها

تکمیل خط ۲ مترو مشهد با بهره‌برداری از ایستگاه «سلامت» تا پایان ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۱۸۳۶
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
تکمیل خط ۲ مترو مشهد با بهره‌برداری از ایستگاه «سلامت» تا پایان ۱۴۰۳
آخرین ایستگاه خط ۲ قطارشهری مشهد با پیشرفت ۸۸‌درصدی، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ دوم اسفند سال ۱۳۹۵ بود که فاز اول خط‌۲ قطار‌شهری مشهد، با حضور مسئولان ملی و محلی و با شش ایستگاه از خیابان طبرسی تا میدان شهدا افتتاح شد و روز بعد از آن، نیز سرویس‌دهی عمومی این خط آغاز شد تا مشهد، همچنان که انتظارش می‌رفت، کماکان در راه‌اندازی مگاپروژه خط‌۲ قطار‌شهری، بعد از تهران، سرآمد کل کشور باشد.

کمتر از سه سال بعد و در ۱۸‌مرداد سال ۱۳۹۸ نیز فاز دوم خط‌۲ قطارشهری مشهد از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه با حضور مسئولان ملی و محلی به بهره‌برداری رسید تا سرعت توسعه خطوط مترو مشهد باز هم مثال بارزی از کارآمدی و توانمندی مدیریت شهری مشهد باشد. هر‌چند با تمرکز بر روی عملیات اجرایی خط‌۳ و سپس حفاری بخشی از خط‌۴ مترو مشهد، سرعت تکمیل ایستگاه پایانی خط‌۲ مترو (ایستگاه سلامت) در دوره‌های گذشته مدیریت شهری با کندی پیش رفت، در دوره اخیر و با دستور شهردار مشهد و همراهی شورای‌اسلامی شهر، تکمیل ایستگاه پایانی خط‌۲ مترو سرعت گرفت تا با تأکید مسئولان، انتهای سال، آغاز خدمت‌رسانی ایستگاه سلامت به زائران و مجاوران باشد.

برای اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت ایستگاه سلامت خط ۲، مدیرعامل قطارشهری مشهد اعلام کرد: اکنون فضای آسانسور، شفت‌های پله فرار و شفت‌های هوا، مراحل پایانی عملیات عمرانی را طی می‌کنند.

پیشرفت ۸۸‌درصدی ایستگاه سلامت

کیانوش کیامرز در گفت‌و‌گو با شهرآرا افزود: مسیر دسترسی دوم هم که در حال ساخت است، عملا سرویس‌دهی به پروژه‌های دیگر را که در آینده و در پیرامون ایستگاه ساخته خواهند شد، عهده‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: با‌توجه‌به گودبرداری انجام‌شده، پارکینگ زیرسطحی به‌عنوان پارک‌سوار و پروژه‌های اداری و تجاری نیز در تراز روی سطح زمین و پیرامون ایستگاه ساخته خواهند شد.

مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد درباره میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز بیان کرد: پیشرفت فیزیکی ایستگاه سلامت به ۸۸‌درصد رسیده است و عملیات باقی‌مانده در دو ماه آینده تمام و بهره‌برداری اولیه انجام خواهد شد.

ایستگاهی با ۱۴ پله‌برقی و ۴ آسانسور

وی با بیان اینکه ورودی اصلی ایستگاه از مجاورت بولوار شهید فکوری است، گفت: ایستگاه سلامت دارای چهارده پله‌برقی و چهار آسانسور است که در فاز اول، ایستگاه با شش پله‌برقی افتتاح خواهد شد و به‌مرور سایر قسمت‌ها هم وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

کیامرز با توضیح جزئیات بیشتری از ایستگاه سلامت خط‌۲ قطار‌شهری مشهد بیان کرد: تأسیسات مکانیکال اجرا شده و زیرسازی سقف کاذب هم در حال اجراست. ورق‌های کامپوزیت و سیستم‌های روشنایی هم آخرین مراحل نصب را طی می‌کنند. اتاق‌های بلیت‌فروشی، مسئول ایستگاه، حراست، مانیتورینگ و‌... نیز جانمایی شده است.

سکوی ایستگاه در مرحله نازک‌کاری

اما اینکه آیا در ایستگاه آخر خط‌۲ قطار‌شهری، همانند ایستگاه آخر خط‌یک، شاهد دور زدن قطار‌ها خواهیم بود یا اینکه صرفا تعویض ریل انجام می‌شود، پرسشی است که کیامرز در پاسخ به آن اعلام کرد: قطار بعد از تخلیه مسافر در ایستگاه آخر وارد یک پارکینگ سیصدمتری در انتهای ایستگاه می‌شود تا هم «استندبای» انجام شود، هم تعویض سکو صورت گیرد.

وی افزود: سکوی ایستگاه اکنون به عملیات نازک‌کاری رسیده و نصب سیستم روشنایی و چراغ‌ها نیز به انتها رسیده است و در مجموع، تنها خرده‌کاری در سکوی ایستگاه باقی مانده است که طی ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه خط‌۲ قطار‌شهری مشهد از نظر رعایت الگو‌های پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین خطوط مترویی در کشور است، بیان کرد: خط‌۲ با اتصال شهرک سلامت به بیمارستان قائم (عج) و بیمارستان امام‌رضا (ع) و در ادامه ارتباط با خط‌یک و فرودگاه مشهد، از لحاظ بحث پدافندی و پشتیبانی درمانی در زمان بحران هم مسیر خوب و ایمنی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->