به گزارش شهرآرانیوز، استفاده از دیپلماسی عمومی برای معرفی هرچه بهتر ایران در حوزه گردشگری، ارتباط با آژانسهای گردشگری دفاتر خارج کشور، بهره مندی از ظرفیتهای خواهرخواندگیها و هفتههای فرهنگی و استفاده از ظرفیتهای اجتماعی با هدف مقابله با ایرانهراسی از وظایف مهم رایزنیهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است.
با همین هدف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی، با تولید و ساخت کلیپ مستندهای کوتاهی از ظرفیتهای گردشگری، تاریخی و جاذبههای طبیعی کشورمان به معرفی این جاذبه پرداخته است.
در این کلیپها سعی شده است تاریخ و فرهنگ غنی ایران با جاذبههای گردشگری فراوان و ارزشمند به دیگر ملتها معرفی شود و همگان شگفتیهای این سرزمین کهن را ببینند.
۶ کلیپ تاکنون در خصوص زیگورات چغازنبیل، آسیابهای آبی شوش، مجموعه جهانی پاسارگاد شیراز، گنبد سلطانیه، جاذبههای طبیعی و تاریخی منطقه اورامانات و معرفی شخصیت امام محمد غزالی ساخته شده است. تمامی این کلیپها به زبان انگلیسی و مالایی ترجمه شده است که در مدت زمان تقریبی ۹۰ ثانیه به معرفی جذابیتهای ایران میپردازد.
قرار است این مستند از شبکههای تلویزیونی، پلتفرمهای پخش و فضای مجازی در کشور ایران و مالزی پخش شود.
آشنایی خوب رایزنهای فرهنگی با جاذبههای تاریخی و فرهنگی ایران میتواند به تولید محتوای موثر در حوزه گردشگری برای معرفی ظرفیتهای ایران و آشنایی دیگر ملل با کشور عزیزمان کمک کند.
منبع: ایرنا