به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز با اعلام این خبر، اظهار کرد: تزریق اوراق از آذرماه ۱۴۰۳ انجام شده و عملیات ساخت مترو به صورت سهشیفته پیش میرود. مثل سایر شهرها، محل اصلی تأمین هزینههای ساخت پروژه قطارشهری مشهد با توجه به حجم سنگین هزینههای آن از اوراق مشارکت است و شهرداری بهجز تخصیص بودجه، مبالغ سنگین را از محل اوراق مشارکت در اختیار ما میگذارد.
وی افزود: مجموع شش کیلومتر فاز اول خط سوم مترو در مسیر پایانه امامرضا علیهالسلام تا میدان شهدا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد؛ تاکنون ۶ تا ۷ هزار میلیارد را هزینه کردهایم و برای راهاندازی فاز اول، ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان دیگر هزینه خواهیم داشت تا نواقص پروژه پس از آن برطرف شود و فاز اول به بهرهبرداری برسد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: برای بررسی هزینه ساخت مترو، برآوردهای جهانی وجود دارد و هر کیلومتر، ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد. اگر این عدد را در نرخ ارز ضرب کنیم هماکنون ساخت هر کیلومتر قطارشهری ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان هزینه دارد که تأمین آن سخت است و مسئولان در حال پیگیری هستند.