اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

برنامه های مشهد برای جشن‌های دهه کرامت

  • کد خبر: ۳۱۴۶۸
  • ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
برنامه های مشهد برای جشن‌های دهه کرامت
جشن‌های دهه کرامت هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) از امروز آغاز شد
بنیامین یوسف‌زاده - میلاد ثامن الحجج (ع) در راه است و از امروز عاشقان خاندان نور و عصمت به میزبانی دهه‌ای می‌روند که عنوان کریمانه اهل بیت (ع) را با خود همراه دارد. با فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، خواهر بزرگوار، ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، جشن‌های دهه کرامت از امروز آغاز می‌شود و تا هفته بعد ادامه خواهد داشت. مشهدی‌ها هم که به رسم مجاورت با امام خوبی‌ها همواره ید طولایی در برپایی باشکوه جشن‌های این ایام داشته اند، امسال نیز با دستی پر وارد میدان شده اند و شکرانه بازگشایی دوباره حریم قدسی حضرت نور را با شادی و سرور در محضر ایشان بجا می‌آورند. در این میان شهرداری مشهد برنامه‌های مفصلی را در کنار سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی به ویژه آستان قدس رضوی تدارک دیده است که بیان گوشه‌ای از آن‌ها خالی از لطف نیست.
به گفته قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، باتوجه به اهمیت این شهر به عنوان پایتخت معنوی ایران، ویژه برنامه‌های مختلفی در این دهه تدارک دیده شده است و در شهر مشهد اجرا خواهد شد.
مهدی یعقوبی از آماده سازی شهر امام مهربانی‌ها هم زمان با آغاز دهه کرامت خبر داد و گفت: در همین راستا در ۵میدان اصلی شامل بسیج، بیت المقدس، شریعتی، فلسطین و امام خمینی (ره)، گل نوشته ساخته شده از گل‌های شاخه بریده و در میدان‌های انقلاب و جانباز، لچکی خیابان سعدی و آیلند محتشمی، نوشته «ولادت خورشید هشتم مبارک» بر روی فرش گل‌ها اجرا می‌شود. وی همچنین با اشاره به توزیع ۸۰۰هزار بوته گل‌های فصلی تابستان در مناطق مختلف شهر ادامه داد: ۶۰فلاورباکس نیز در مقابل مساجد منتخب متبرک با نام حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) جانمایی می‌شود.

گلاب پاشی معابر منتهی به حرم
معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به پاک سازی ورودی‌های شهر در محور‌های قوچان و نیشابور گفت: در این دهه، تمام معابر منتهی به حرم مطهر همچون خیابان شیرازی، نواب، طبرسی و امام رضا (ع) روزانه در ساعات اولیه صبح گلاب پاشی می‌شود.
وی افزود: همچنین بیش از ۱۲۰۰پرچم بر روی پل‌ها و میدان‌ها تعویض و شهر به طول ۱۸۰هزار متر آذین بندی می‌شود.
یعقوبی گفت: استقرار اتوبوس دیابت در ورودی نواب حرم مطهر، برگزاری جشنواره تخفیفات ۲۵درصدی در فروشگاه‌های شهرما، برپایی جشنواره فروش میوه و تره بار اقلام منتخب به قیمت میدان بار و استقرار خودرو‌های عملیاتی آتش نشانی در محدوده حرم‌مطهر از دیگر اقدامات پیش بینی شده در دهه کرامت است.
وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این دهه مسابقه‌ای ویژه آتش نشانان سراسر کشور با موضوع امام مهربانی به صورت مجازی برگزار کرده است که در پایان، میزبانی از ۸خانواده آتش نشان را به عنوان زائر امام رضا (ع) در ۳روز برعهده خواهد داشت.

افزایش سرویس دهی قطارشهری در شب میلاد امام رضا (ع)
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد همچنین درباره برنامه‌های اجرایی معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک برای این ایام گفت: افزایش سرویس دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری در شب میلاد امام رضا (ع) به مدت یک ساعت در خط ۱ و ۲، برپایی پاتوق‌های فرهنگی هنری (گذر هنر در قطارشهری)، تقویت خطوط اتوبوس رانی در شب و روز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به ترتیب ۳۰دستگاه و ۷۰دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مطهر و سرویس دهی نماز صبح در روز ولادت امام رضا (ع) با ۴۰دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مطهر از جمله این اقدامات است. وی اعلام کرد: نصب ۳۰۰۰ آویز ستونی، ۱۲۰۰ آویز بیرقی، ۱۰۰هزار ریسه و همچنین القاب امام رضا (ع) در نقاط مختلف شهر، افزایش ساعت کاری مراکز راهنمای زائر، افزایش ساعت کار مرکز تلفن خدمات گردشگری (۳۱۳۵)، از اقدامات اجرایی در سازمان اجتماعی و فرهنگی است.
یعقوبی تأکید کرد: در صورت تأیید ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، جشنواره گردشگری گناباد در بوستان کوهسنگی (آشنایی با سنن، آداب و رسوم، موسیقی)، برنامه کوهگشت با حضور شهروندان و همکاری هیئت کوهنوردی، همایش دوچرخه سواری، جشنواره بازی‌های بومی محلی با همکاری هیئت بازی‌های بومی محلی استان، جشنواره پرواز بادبادک ها، ویژه برنامه‌های فرهنگی کوه پارک در ارتفاعات جنوب و برگزاری جشن‌های میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در فرهنگ سرا‌های شهر از سوی این سازمان اجرا خواهد شد. وی اظهار کرد: همچنین بیش از ۵۰۰۰ مترمربع اطلاع رسانی محیطی نیز با موضوع دهه کرامت در نقاط مختلف شهر اکران می‌شود. قرار است امروز نیز مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به جمع خبرنگاران بیاید و از برنامه‌های این مجموعه برای ایام دهه کرامت سخن بگوید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->