۵۰ بار قسم برای اثبات بی گناهی در پرونده قتل هشدار کمیسیون بهداشت مجلس به دولت درباره خطر فروپاشی نظام سلامت کشف ۱۸۰ میلیارد ریال دارو و ملزومات پزشکی در مشهد (۴ خرداد ۱۴۰۴) ویزیت ۳۶ هزار زائر ایرانی در مکه و مدینه توسط هلال احمر اسامی رایس‌کیک و گرانولا‌های غیرمجاز اعلام شد (۴ خرداد ۱۴۰۴) جلوگیری از ابتلای ۳۰ میلیون نفر به گواتر با اجرای برنامه ید رسانی در کشور تصویب شیوه‌نامه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی دستگیری مکانیک ماهر به اتهام دله دزدی در خیابان‌ها | مهندس اخراجی، سارق شد  روایتی از اهدای عضو و وداع خانواده‌ها با عزیزانشان | دگر عضو‌ها را  نماند قرار تشکیل تیم پژوهشی برای اصلاح ساختار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری | آیا دریافتی‌های بازنشستگان تغییر می‌کند؟ سه سال حسرت بازنشستگان برای یک سفر زیارتی به مشهد | وقتی «هتل‌های بی‌ستاره» هم سهم بازنشستگان نیست! آخرین تصمیمات سازمان بهزیستی برای افزایش مستمری معلولان (۴ خرداد ۱۴۰۴) فروش اینترنتی دارو خارج از «سامانه مرجع» تخلف است استفاده از دوربین‌های چهره‌نگار برای شناسایی سارقان تأثیرات منفی قابل‌توجه سیگار الکترونیک بر سلامت دهان و دندان آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان پنجاب بر اثر طوفان شدید پاکستان | تعداد مصدومان به ۹۲ نفر رسید (۴ خرداد ۱۴۰۴) ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی به مالکیت منابع طبیعی بازگشت مراسم تشییع پیکر ناصر قفلی، فردا (۵ خرداد ۱۴۰۴) برگزار می‌شود دریافت فیش حقوقی اردیبهشت‌ ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی + لینک سایت کشف و معدوم‌سازی بیش از ۵۲ تن کالای قاچاق در مشهد پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تشدید نظارت کارشناسان بهداشت محیط بر عرضه مواد دخانی انتشار نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد بیماران آسمی تا چه زمانی باید دارو مصرف کنند؟ ورود بیش از ۷۰ درصد زائران ایرانی به عربستان امتحانات کشوری پایه نهم چطور تصحیح می‌شوند؟ مادران دانشجو به ازای هر فرزند، ۵ نیم‌سال سنوات مازاد دریافت می‌کنند جایگزینی برند‌های شیرخشک متابولیک با نمونه‌های وارداتی طرح «پاد» با هدف پیشگیری از شیوع مصرف دخانیات در میان نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود جزئیات ثبت‌نام پایگاه‌های تابستانی دانش‌آموزان اعلام شد
سرخط خبرها

بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند

  • کد خبر: ۳۱۴۹۲۹
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی از پایداری سامانه درمانی این سازمان و پایش ۲۴ ساعته آن خبر داد و از بیمه شدگان و کابران این سامانه خواست تا هر گونه اعلام قطعی این سامانه از سوی مراکز درمانی را از طریق اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی و شماره ۱۴۲۰ به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، دامون خدابنده در خصوص پایداری سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارایه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در حوزه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان، امری مستمر است و سرویس‌های نرم‌افزاری مورد استفاده به صورت شبانه‌روزی در خدمت کاربران و درمانگران درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته است. از این‌رو پایش (مانیتورینگ) مستمر پروژه ملی نسخه الکترونیک (نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی) و همچنین خدمت‌رسانی برخط (نرم‌افزاری و زیرساختی) به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی از ابتدای این طرح در دستور کار این مرکز بوده است.

وی با بیان این که «هم‌اکنون سامانه پرتال درمان و‌ای‌پی‌آی (API - اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزار‌های رابط) مربوطه، در حال ارایه سرویس بی‌وقفه به داروخانه‌های سراسر کشور هستند»، افزود: در خصوص سامانه پرتال درمان تأمین اجتماعی،‌ای‌پی‌آی (API) توسط شرکت‌های نرم‌افزاری خصوصی پیاده‌سازی شده و در صورت قطعی و یا بروز مشکلات نرم‌افزاری در بخش خصوصی، پرتال درمان اختصاصی تأمین اجتماعی، که به صورت رایگان در خدمت درمانگران است، می‌تواند جایگزین سایر سامانه‌های این بخش قرار گیرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: با توجه توسعه زیرساخت و نرم‌افزار و همچنین انجام پایش لحظه‌ای نسخه‌پیچی الکترونیک توسط مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی، پایداری این سامانه به بیش از ۹۹.۹۲ درصد رسیده است.

خدابنده ادامه داد: در این راستا، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود پایداری، مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام به بازطراحی و ایجاد «رابط کاربری جدید پرتال درمان (سامانه تایید نسخه)، پیاده‌سازی‌ای‌پی‌آی (API)‌های نسخه‌پیچی دارو و پاراکلینیک، ایجاد موتور قواعد حوزه درمان غیرمستقیم، یکسان‌سازی جداول پایه و بهینه‌سازی امنیت» نموده که به زودی سامانه یاد شده و‌ای‌پی‌آی (API)‌های مرتبط در تمامی داروخانه‌های کشور تعمیم می‌یابد. اکنون انجام آزمایشی این طرح تایید شده و در حال برنامه‌ریزی جهت تعمیم آن هستیم. رابط کاربری (UI) این سامانه جدید هم، با استفاده از آخرین استاندارد‌های روز دنیا، ارتقا یافته و کاربرپسند نیز شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با هدف نگهداشت این سامانه، مرکز ارتباط با مشتری (CRM) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین و با استفاده از داشبورد‌های لحظه‌ای (NOC) سرویس‌های مرتبط را به صورت ۷*۲۴ مورد پایش قرار داده و در صورت بروز مشکلات فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بدون ایجاد وقفه در امر خدمت‌رسانی، پایداری مطلوب سیستم را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بعضا مشاهده شده علی‌رغم پایداری سرویس، برخی مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمه‌شدگان اعلام می‌کنند که سرویس‌های سازمان تأمین اجتماعی در دسترس نیست! که این موضوع متاسفانه در مواردی باعث بروز مشکلات و یا تحمیل هزینه‌های جانبی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم شده است. برای رفع این مشکل مقرر شده تا سامانه ۱۴۲۰ (اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی) از آخرین وضعیت پایداری سرویس مطلع باشد و در صورت تماس بیمه‌شدگان یا کاربران با این سامانه، امکان اعلام آخرین وضیعت به مخاطبان تأمین اجماعی را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->