سالانه ۱۵ هزار پرستار از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند جسد کوهنورد سقوط‌ کرده در دامنه ارتفاعات «رگه‌روه» لرستان پیدا شد نجات ۳۳ کوهنورد پس از ۴ ساعت مفقودی در ارتفاعات رودبار ۱۲ نفر در تصادف زنجیره‌ای محور ملک آباد- مشهد مصدوم شدند (۲ آبان ۱۴۰۴) مسمومیت ۳ نفربا گاز مونوکسیدکربن در نیشابور (۲ آبان ۱۴۰۴) انفجار در خیابان پیروزی تهران؛ سوختگی با ۳ مصدوم مصرف دارو در ایران بیش از ۲ برابر مصرف به ازای جمعیت آخرین مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دستیاری فوق تخصصی پزشکی تا فردا (۳ آبان ۱۴۰۴) ماجرای فوت یک مسافر در پرواز تهران- بوشهر رئیس کل سازمان نظام پرستاری: مشکلات پرستاران نیازمند توجه جدی دولت و مجلس است ۱۲ گردشگر در جنگل‌های مازندران مفقود شدند (۲ آبان ۱۴۰۴) راز لیوان سفید| روایتی از جنجال بزرگ متخصصان تغذیه درباره مصرف شیر کشف ۵۰ بسته مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد (۲ آبان ۱۴۰۴) هوای مشهد برای هجدهمین روز پیاپی در شرایط ناسالم است (۲ آبان ۱۴۰۴) سرباز هتاک مرز میلک دستگیر شد | ماجرا چه بود؟ (یکم آبان ۱۴۰۴) معاون وزیر گردشگری: آماده حمایت قانونی و مالی از سرمایه‌گذاران در مشهد هستیم مصرف این سبزی عمرتان را طولانی‌تر می کند تغییر خودسرانه در مصرف داروهای ضد افسردگی ممنوع! کشف انبار ۱۱۰۰ تُنی پیاز احتکارشده در مشهد (یکم آبان ۱۴۰۴) صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در پی پیش‌بینی تشدید دوباره آلودگی‌ها در مشهد (یکم آبان ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، یکم آبان ۱۴۰۴) | بارش‌های رگباری پراکنده در ارتفاعات استان آغاز واریز حقوق مهرماه ۱۴۰۴ فرهنگیان از امروز (یکم آبان ماه ۱۴۰۴) + فهرست استان‌های مشمول راهکار تغذیه‌ای برای آلودگی هوا با این روش‌ها از پوکی استخوان در امان بمانید چرا حقوق مهرماه ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین اجتماعی با تأخیر واریز می‌شود؟ چطور در هنگام صبح عملکرد ذهنی‌مان را تقویت کنیم؟ چرا بدن در پاییز تشنه‌تر است؟ درباره ابهامات طرح خدمات برخط دارورسانی | نسخه ناخوانای دارورسانی آنلاین مرگبارترین سوء‌استفاده‌های دارویی، عرضه کپسول‌های دست‌ساز لاغری در عطاری یا آرایشگاه‌های زنانه
سرخط خبرها

بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند

  • کد خبر: ۳۱۴۹۲۹
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی از پایداری سامانه درمانی این سازمان و پایش ۲۴ ساعته آن خبر داد و از بیمه شدگان و کابران این سامانه خواست تا هر گونه اعلام قطعی این سامانه از سوی مراکز درمانی را از طریق اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی و شماره ۱۴۲۰ به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، دامون خدابنده در خصوص پایداری سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارایه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در حوزه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان، امری مستمر است و سرویس‌های نرم‌افزاری مورد استفاده به صورت شبانه‌روزی در خدمت کاربران و درمانگران درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته است. از این‌رو پایش (مانیتورینگ) مستمر پروژه ملی نسخه الکترونیک (نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی) و همچنین خدمت‌رسانی برخط (نرم‌افزاری و زیرساختی) به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی از ابتدای این طرح در دستور کار این مرکز بوده است.

وی با بیان این که «هم‌اکنون سامانه پرتال درمان و‌ای‌پی‌آی (API - اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزار‌های رابط) مربوطه، در حال ارایه سرویس بی‌وقفه به داروخانه‌های سراسر کشور هستند»، افزود: در خصوص سامانه پرتال درمان تأمین اجتماعی،‌ای‌پی‌آی (API) توسط شرکت‌های نرم‌افزاری خصوصی پیاده‌سازی شده و در صورت قطعی و یا بروز مشکلات نرم‌افزاری در بخش خصوصی، پرتال درمان اختصاصی تأمین اجتماعی، که به صورت رایگان در خدمت درمانگران است، می‌تواند جایگزین سایر سامانه‌های این بخش قرار گیرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: با توجه توسعه زیرساخت و نرم‌افزار و همچنین انجام پایش لحظه‌ای نسخه‌پیچی الکترونیک توسط مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی، پایداری این سامانه به بیش از ۹۹.۹۲ درصد رسیده است.

خدابنده ادامه داد: در این راستا، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود پایداری، مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام به بازطراحی و ایجاد «رابط کاربری جدید پرتال درمان (سامانه تایید نسخه)، پیاده‌سازی‌ای‌پی‌آی (API)‌های نسخه‌پیچی دارو و پاراکلینیک، ایجاد موتور قواعد حوزه درمان غیرمستقیم، یکسان‌سازی جداول پایه و بهینه‌سازی امنیت» نموده که به زودی سامانه یاد شده و‌ای‌پی‌آی (API)‌های مرتبط در تمامی داروخانه‌های کشور تعمیم می‌یابد. اکنون انجام آزمایشی این طرح تایید شده و در حال برنامه‌ریزی جهت تعمیم آن هستیم. رابط کاربری (UI) این سامانه جدید هم، با استفاده از آخرین استاندارد‌های روز دنیا، ارتقا یافته و کاربرپسند نیز شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با هدف نگهداشت این سامانه، مرکز ارتباط با مشتری (CRM) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین و با استفاده از داشبورد‌های لحظه‌ای (NOC) سرویس‌های مرتبط را به صورت ۷*۲۴ مورد پایش قرار داده و در صورت بروز مشکلات فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بدون ایجاد وقفه در امر خدمت‌رسانی، پایداری مطلوب سیستم را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بعضا مشاهده شده علی‌رغم پایداری سرویس، برخی مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمه‌شدگان اعلام می‌کنند که سرویس‌های سازمان تأمین اجتماعی در دسترس نیست! که این موضوع متاسفانه در مواردی باعث بروز مشکلات و یا تحمیل هزینه‌های جانبی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم شده است. برای رفع این مشکل مقرر شده تا سامانه ۱۴۲۰ (اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی) از آخرین وضعیت پایداری سرویس مطلع باشد و در صورت تماس بیمه‌شدگان یا کاربران با این سامانه، امکان اعلام آخرین وضیعت به مخاطبان تأمین اجماعی را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->