زاکانی: ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تعهد شهرداری نیست | مشکلی برای تأمین آب شرب در تهران نداریم بیشتر از ۵۰ درصد سطح خراسان رضوی درگیر خشکسالی بسیار شدید است تصادف بسیار شدید در بزرگراه شهید چراغچی مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) + عکس مراقب سکته گرمایی باشید بیمه مسافرتی چیست؟ انواع، پوشش ها، نحوه خرید و دریافت خسارت پنج مرکز تولید بستنی غیر بهداشتی در نیشابور تعطیل شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) پانسمان‌های تخصصی بیماران پروانه‌ای تحویل شد نکات تغذیه‌ای برای کاهش آثار مخرب ریزگرد‌ها شکستن صفحه سنگ فرز موجب مرگ کارگر مشهدی شد برنامه‌های مجازی و حضوری آموزش‌وپرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان سقف بیمه عمر بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۴ چقدر است؟ آخرین مهلت ویرایش محل آزمون ورودی مدارس سمپاد، امروز (۱۷ تیر ۱۴۰۴) میانگین سن ازدواج در کشور اعلام شد یک نماینده مجلس: آلودگی هوا به موضوعی عادی تبدیل شده است! بازگشت آثار تاریخی ایران از چین اعلام شرایط خروج از کشور مشمولان متولد ۱۳۸۶ برای اربعین ۱۴۰۴ ارتباط دوسویه مدیران شهرستان‌های خراسان رضوی با اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی، بر رونق گردشگری تأثیرگذار است مروری بر کلاهبرداری رایج فروش بلیت جعلی | سفر ناتمام، روایتی از یک اعتماد نابجا! تشکیل کمیته‌های مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آسیب‌دیده آغاز فرایند اصلاح روش‌های آموزش و یادگیری در مدارس ابتدایی ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت اوقات فراغت دانش‌آموزان در زیباسازی فضاهای آموزشی فراخوان دانشگاه شهید بهشتی برای ارسال یادداشت اساتید در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش دما تا فردا رئیس سازمان مدارس غیردولتی: محاسبه ۳۰ روز بیمه برای معلمان اجباری است اسامی فرآورده‌های غذایی غیرمجاز اعلام شد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) لیست دانشگاه‌های خارجی مورد اعتماد وزارت علوم در سال ۲۰۲۶ نوجوان مرگ مغزی در مشهد به ۵ بیمار نیازمند عضو زندگی بخشید (۱۷ تیر ۱۴۰۴) آیا کاهش اشتهای کودکان در تابستان طبیعی است؟
سرخط خبرها

بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند

  • کد خبر: ۳۱۴۹۲۹
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
بیمه شدگان، قطع بودن سامانه درمانی تامین اجتماعی را اطلاع بدهند
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی از پایداری سامانه درمانی این سازمان و پایش ۲۴ ساعته آن خبر داد و از بیمه شدگان و کابران این سامانه خواست تا هر گونه اعلام قطعی این سامانه از سوی مراکز درمانی را از طریق اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی و شماره ۱۴۲۰ به سازمان تأمین اجتماعی اطلاع بدهند.

به گزارش شهرآرانیوز، دامون خدابنده در خصوص پایداری سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی سازمان تأمین اجتماعی گفت: ارایه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان در حوزه‌های درمان مستقیم و غیرمستقیم سازمان، امری مستمر است و سرویس‌های نرم‌افزاری مورد استفاده به صورت شبانه‌روزی در خدمت کاربران و درمانگران درون سازمانی و برون سازمانی قرار گرفته است. از این‌رو پایش (مانیتورینگ) مستمر پروژه ملی نسخه الکترونیک (نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی) و همچنین خدمت‌رسانی برخط (نرم‌افزاری و زیرساختی) به مراکز درمانی ملکی و طرف قرارداد تأمین اجتماعی از ابتدای این طرح در دستور کار این مرکز بوده است.

وی با بیان این که «هم‌اکنون سامانه پرتال درمان و‌ای‌پی‌آی (API - اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزار‌های رابط) مربوطه، در حال ارایه سرویس بی‌وقفه به داروخانه‌های سراسر کشور هستند»، افزود: در خصوص سامانه پرتال درمان تأمین اجتماعی،‌ای‌پی‌آی (API) توسط شرکت‌های نرم‌افزاری خصوصی پیاده‌سازی شده و در صورت قطعی و یا بروز مشکلات نرم‌افزاری در بخش خصوصی، پرتال درمان اختصاصی تأمین اجتماعی، که به صورت رایگان در خدمت درمانگران است، می‌تواند جایگزین سایر سامانه‌های این بخش قرار گیرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: با توجه توسعه زیرساخت و نرم‌افزار و همچنین انجام پایش لحظه‌ای نسخه‌پیچی الکترونیک توسط مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی، پایداری این سامانه به بیش از ۹۹.۹۲ درصد رسیده است.

خدابنده ادامه داد: در این راستا، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود پایداری، مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی اقدام به بازطراحی و ایجاد «رابط کاربری جدید پرتال درمان (سامانه تایید نسخه)، پیاده‌سازی‌ای‌پی‌آی (API)‌های نسخه‌پیچی دارو و پاراکلینیک، ایجاد موتور قواعد حوزه درمان غیرمستقیم، یکسان‌سازی جداول پایه و بهینه‌سازی امنیت» نموده که به زودی سامانه یاد شده و‌ای‌پی‌آی (API)‌های مرتبط در تمامی داروخانه‌های کشور تعمیم می‌یابد. اکنون انجام آزمایشی این طرح تایید شده و در حال برنامه‌ریزی جهت تعمیم آن هستیم. رابط کاربری (UI) این سامانه جدید هم، با استفاده از آخرین استاندارد‌های روز دنیا، ارتقا یافته و کاربرپسند نیز شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با هدف نگهداشت این سامانه، مرکز ارتباط با مشتری (CRM) شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین و با استفاده از داشبورد‌های لحظه‌ای (NOC) سرویس‌های مرتبط را به صورت ۷*۲۴ مورد پایش قرار داده و در صورت بروز مشکلات فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بدون ایجاد وقفه در امر خدمت‌رسانی، پایداری مطلوب سیستم را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بعضا مشاهده شده علی‌رغم پایداری سرویس، برخی مراکز درمانی طرف قرارداد به بیمه‌شدگان اعلام می‌کنند که سرویس‌های سازمان تأمین اجتماعی در دسترس نیست! که این موضوع متاسفانه در مواردی باعث بروز مشکلات و یا تحمیل هزینه‌های جانبی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان محترم شده است. برای رفع این مشکل مقرر شده تا سامانه ۱۴۲۰ (اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی) از آخرین وضعیت پایداری سرویس مطلع باشد و در صورت تماس بیمه‌شدگان یا کاربران با این سامانه، امکان اعلام آخرین وضیعت به مخاطبان تأمین اجماعی را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->