مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی: برند اصلی بنیاد مسکن، ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد است راه‌اندازی قطار مشهد - سرخس در جهت توسعه گردشگری در مناطق کمترشناخته‌‎شده رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن محقق نمی‌شود مگر با اجرای پروژه‌هایی در مناطق کمتر برخوردار رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد: ریل بودجه را به مناطق کم‌برخوردار تغییر دادیم  نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: همه در سطح ملی، برای مرکزیت‌یافتن حرم رضوی همراهی خواهند کرد استاندار خراسان رضوی: باید از همه ظرفیت‌های استان برای حل مشکل مسکن استفاده کنیم شهردار مشهد مقدس: غفلت از مرکزیت حرم مطهر باید با توسعه شهر به شرق جبران شود سرمایه‌گذاری ۹ همتی در بزرگ‌ترین پروژه مسکن شرق کشور کلید خورد آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی مسکن شرق کشور در مشهد قطار گردشگری مشهد - سرخس به راه افتاد (۱۰ مهر ۱۴۰۴) تسریع در احداث ایستگاه آتش‌نشانی میدان شریعتی مطالبه جدی شهردار مشهد مقدس + فیلم رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم شورا، ۵ ایستگاه آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسیده است ویدئو | مراسم رونمایی از تجهیزات نوین آتش‌نشانی شهرداری مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۴) نفس‌های آخر کاروان‌سرای زغالی مشهد | جبر روزگار یک پیشه قدیمی و حجره‌های آن را محکوم به فنا کرده است رونمایی از ۳ فناوری نوین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گلایه از فعالیت کارخانه ای که روح زندگی را از «روح آباد» مشهد گرفته است | دود اضافی ممنوع! هوای کلانشهر مشهد ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰ مهر ۱۴۰۴) بازدید رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی و شهردار مشهد مقدس از ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد (۹ مهر ۱۴۰۴) | قلندرشریف: جدیدترین تجهیزات آتش‌نشانی در مشهد رونمایی خواهد شد+ فیلم ساخت بارانداز شهری برای کاهش حجم ترافیک مشهد | افزایش ۸ برابری ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری شهر
سرخط خبرها

اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۵۱۰۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
  • ۵
اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد. از طرفی با‌توجه‌به افزایش چشمگیر هزینه‌ها در تحقق این پروژه، چالش‌ها و موانعی نیز مطرح است. با‌این‌حال به گفته نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، شواهد و بازدید‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایمان فرهمندی در گفت‌و‌گو با شهرآرا با اشاره به تکمیل برخی از ایستگاه‌های این خط گفت: ایستگاه شهدا و ایستگاه باب‌الجواد (ع) حرم‌مطهر‌رضوی تقریبا تکمیل است. ایستگاه پایانه امام‌رضا (ع) نیز که از همه ایستگاه‌های دیگر جلوتر بود، تمام شده است. ریل‌گذاری‌ها نیز با یک سکو انجام شده است و همه ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری هستند. همچنین اتصال خط‌۳ به خط‌۲ نیز انجام شده و تست‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شواهد امر نشان می‌دهد مسیر در حال پیشرفت است، اظهار کرد: ایستگاه‌ها همه در مراحل نازک‌کاری هستند. زیرساخت ایستگاه هم تکمیل شده است. امیدواریم در ۲۷‌یا‌۲۸‌اسفند بازگشایی انجام شود و در شب عید زائران و مجاوران از این خط بهره‌مند شوند.

بهره‌برداری از ایستگاه سلامت تا پایان سال

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر درباره میزان پیشرفت ایستگاه سلامت بیان کرد: در این دوره از مدیریت شهری تصمیم داشتیم پرونده خط ۲ مترو را ببندیم، همان‌طور که پیش از این ایستگاه الندشت نیز تمام شد. ایستگاه سلامت نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و بخش مسافری این خط تأمین می‌شود. تنها دو بخش از کار مانده است که تأثیری در مسافرگیری برای ایستگاه سلامت ندارد.

تلاش در جهت تأمین اتوبوس برای ناوگان شهری

فرهمندی درباره تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر نیز گفت: بیش از دویست دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شده است. اما اغلب شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس در کشور تعطیل هستند. دو شرکت هنوز در زمینه تولید اتوبوس فعال هستند و با آنها قرارداد بسته‌ایم، اما همه تلاش ما این است که حتی به‌صورت اندک‌اندک اتوبوس به حمل‌و‌نقل شهر اضافه شود.

وی تصریح کرد: دو اتوبوس دو‌کابین به شهر اضافه کردیم که تست شده‌اند و قرار است نوزده اتوبوس مشابه دیگر اضافه کنیم. صد دستگاه اتوبوس وارداتی هم در گمرک آذربایجان غربی داریم. در مجموع در این زمینه مشکل اعتبار نداریم، اما مسئله کمبود اتوبوس است و تلاش می‌کنیم از هر نقطه کشور که بتوانیم اتوبوس وارد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
1
شهرداری مشهد بجای خرید سهام تیم پرسپولیس،
یکی از همین کارخانه های تعطیل شده رو خریداری می کرد، دوسر بر بود براش،هم ایجاد شغل وتولید اتوبوس برای مشهد وفروش مازاد تولید برای دیگر استانها،هم مجبور نبود اتوبوس گران خریداری کنه،
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
خدارا شکر سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
لطفاً یک فکری به حال میدان امام حسن علیه السلام بکنید ممنون
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۶
0
0
سلام
ای کاش کمی هم بفکر گلبهار که ایستگاه زوار شمال وتهران هست بودند، اگر متروگلبهار درست شود گلی صرفه جویی درسوخت وتردد جمعیت میشد
مجتبی گروسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۳
0
0
در دنیا مکمل مترو سامانه بی آرتی میباشد در تهران ۱۰ خط بی آرتی وجود دارد که بسیاری مشکلات حمل ونقل تهران را برطرف کرده
شهردارمشهد واعضای شورا بروند تهران و از نزدیک مزایای بیشمارش را ببینند و خطوط بی آرتی را در مشهد گسترش بدهند واقعا عجیبه که مدیریت شهری مارا از تهران و اصفهان وتبریز وحتی شهرکوچکی مثل کرمان عقب انداخته
بروند حداقل در کرمان و از آنها بی آرتی را یاد بگیرند ودر مشهد گسترش بدهند
کاش علت مقاومت شهرداری مشهد دربرابر بی آرتی را مردم میدانستند سیستمی که در جهان در حال گسترش است ودر مشهد نوسازی وگسترش پیدا نمیکند!!!؟
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->