شهردار مشهد: باید الزامات مناسب‌سازی سازی تردد افراد دارای معلولیت در پروژه های شهری رعایت شود پیشینه روضه‌خوانی در ایران و خراسان | ذکر مصیبت در روضه‌های کهن صدور ۳۹۹۰ رأی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ درخواست ساکنان محله پنج تن آل عبا مشهد: تهدید اراضی خاکی و خالی را به فرصت تبدیل کنید دعوت از نهادهای بین‌المللی برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونی پیشرفت ۵۲ درصدی کمپ ورزشی شهدای شهرداری مشهد| پروژه تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید آلودگی دست از سر هوای مشهد برنداشت | ثبت بیستمین روز متوالی آلودگی (۱۶ تیر ۱۴۰۴) حضور ۵۰۰۰ زائر پیاده در مشهد برای عزاداری عاشورای حسینی هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار گرفت (۱۵ تیر ۱۴۰۴) استقرار ۶ جایگاه ارزاق عمومی و ۸ نانوایی سیار در اطراف حرم مطهر رضوی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خیمه سوزان در مشهد کجا بریم؟ تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون هوای کلانشهر مشهد، همچنان «ناسالم» (۱۴ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است آماده‌باش ۱۰ هزار دستگاه تاکسی هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی مشهد آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است | خدمات شهری در آماده‌باش کامل افزایش سرویس‌دهی خط ۳ مترو مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) ویدئو| تصاویر تکمیلی از لحظه تکان دهنده اصابت پرتابه های رژیم صهیونیستی در تجریش تهران افزایش ساعات ارائه خدمات در پارکینگ‌های مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی حجره‌های بازار رضا‌ (ع) مشهد همچنان میزبان یک پیشه تاریخی است | گل کاشتن روی مخمل‌های محرمی
سرخط خبرها

اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۵۱۰۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
  • ۵
اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد. از طرفی با‌توجه‌به افزایش چشمگیر هزینه‌ها در تحقق این پروژه، چالش‌ها و موانعی نیز مطرح است. با‌این‌حال به گفته نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، شواهد و بازدید‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایمان فرهمندی در گفت‌و‌گو با شهرآرا با اشاره به تکمیل برخی از ایستگاه‌های این خط گفت: ایستگاه شهدا و ایستگاه باب‌الجواد (ع) حرم‌مطهر‌رضوی تقریبا تکمیل است. ایستگاه پایانه امام‌رضا (ع) نیز که از همه ایستگاه‌های دیگر جلوتر بود، تمام شده است. ریل‌گذاری‌ها نیز با یک سکو انجام شده است و همه ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری هستند. همچنین اتصال خط‌۳ به خط‌۲ نیز انجام شده و تست‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شواهد امر نشان می‌دهد مسیر در حال پیشرفت است، اظهار کرد: ایستگاه‌ها همه در مراحل نازک‌کاری هستند. زیرساخت ایستگاه هم تکمیل شده است. امیدواریم در ۲۷‌یا‌۲۸‌اسفند بازگشایی انجام شود و در شب عید زائران و مجاوران از این خط بهره‌مند شوند.

بهره‌برداری از ایستگاه سلامت تا پایان سال

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر درباره میزان پیشرفت ایستگاه سلامت بیان کرد: در این دوره از مدیریت شهری تصمیم داشتیم پرونده خط ۲ مترو را ببندیم، همان‌طور که پیش از این ایستگاه الندشت نیز تمام شد. ایستگاه سلامت نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و بخش مسافری این خط تأمین می‌شود. تنها دو بخش از کار مانده است که تأثیری در مسافرگیری برای ایستگاه سلامت ندارد.

تلاش در جهت تأمین اتوبوس برای ناوگان شهری

فرهمندی درباره تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر نیز گفت: بیش از دویست دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شده است. اما اغلب شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس در کشور تعطیل هستند. دو شرکت هنوز در زمینه تولید اتوبوس فعال هستند و با آنها قرارداد بسته‌ایم، اما همه تلاش ما این است که حتی به‌صورت اندک‌اندک اتوبوس به حمل‌و‌نقل شهر اضافه شود.

وی تصریح کرد: دو اتوبوس دو‌کابین به شهر اضافه کردیم که تست شده‌اند و قرار است نوزده اتوبوس مشابه دیگر اضافه کنیم. صد دستگاه اتوبوس وارداتی هم در گمرک آذربایجان غربی داریم. در مجموع در این زمینه مشکل اعتبار نداریم، اما مسئله کمبود اتوبوس است و تلاش می‌کنیم از هر نقطه کشور که بتوانیم اتوبوس وارد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
1
شهرداری مشهد بجای خرید سهام تیم پرسپولیس،
یکی از همین کارخانه های تعطیل شده رو خریداری می کرد، دوسر بر بود براش،هم ایجاد شغل وتولید اتوبوس برای مشهد وفروش مازاد تولید برای دیگر استانها،هم مجبور نبود اتوبوس گران خریداری کنه،
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
خدارا شکر سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۱/۱۸
0
0
لطفاً یک فکری به حال میدان امام حسن علیه السلام بکنید ممنون
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۱/۲۶
0
0
سلام
ای کاش کمی هم بفکر گلبهار که ایستگاه زوار شمال وتهران هست بودند، اگر متروگلبهار درست شود گلی صرفه جویی درسوخت وتردد جمعیت میشد
مجتبی گروسی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۲/۰۳
0
0
در دنیا مکمل مترو سامانه بی آرتی میباشد در تهران ۱۰ خط بی آرتی وجود دارد که بسیاری مشکلات حمل ونقل تهران را برطرف کرده
شهردارمشهد واعضای شورا بروند تهران و از نزدیک مزایای بیشمارش را ببینند و خطوط بی آرتی را در مشهد گسترش بدهند واقعا عجیبه که مدیریت شهری مارا از تهران و اصفهان وتبریز وحتی شهرکوچکی مثل کرمان عقب انداخته
بروند حداقل در کرمان و از آنها بی آرتی را یاد بگیرند ودر مشهد گسترش بدهند
کاش علت مقاومت شهرداری مشهد دربرابر بی آرتی را مردم میدانستند سیستمی که در جهان در حال گسترش است ودر مشهد نوسازی وگسترش پیدا نمیکند!!!؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->