محمدرضا بختیاری به‌عنوان مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری مشهد منصوب شد ایمن‌سازی ۳۰ نقطه حادثه‌خیز تا شهریور ۱۴۰۴ | ۴۰ مجتمع خدمات بین‌راهی جدید در خراسان رضوی افتتاح می‌شود بررسی حادثه سقوط هواپیمای مشهد-تهران در ۴۵ سال پیش | همایی که از مشهد برخاست و دیگر بازنگشت اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مهم‌ترین پروژه‌های حوزه عمران تقاطع‌های غیر همسطح و کاهش گره‌های ترافیکی است + فیلم معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: تزریق مالی پروژه‌های عمرانی هر دو هفته انجام خواهد شد عضو کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد: معبر میان‌گذر جنوبی در شمال شرق ابتدای تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید هوای کلانشهر مشهد در وضعیت هشدار (۱۸ بهمن ۱۴۰۳) نظافت روزانه بیش از یک میلیون مترمربع از معابر و سطوح آرامستان بهشت رضا (ع) فرهمندی: پایانه اتوبوسرانی شهید مفتح شرقی یکی از بهترین پایانه‌های شهر مشهد است عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه بولوار کرامت در دهه فجر افتتاح خواهد شد افتتاح ۴۶ پروژه شهری در مشهدمقدس به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی+ویدئو بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد (۱۷ بهمن ۱۴۰۳) لزوم بسترسازی شهرداری مشهد برای تفکیک قانونی اراضی خالی بزرگ‌مقیاس توسعه زیرساخت‌های ورزشی مشهد با تمرکز بر حاشیه شهر شهروند خبرنگار | غروب خورشید از ارتفاعات کوهسنگی مشهد شهروند خبرنگار | درخواست رسیدگی به یک فضای سبز در منطقه الهیه مشهد + پاسخ ثبت یک روزآلوده دیگر در کلانشهر مشهد (چهارشنبه، ۱۷ بهمن ۱۴۰۳) پله‌ برقی‌های ایستگاه باب‌الجواد(ع) خط ۳ متروی مشهد تحویل شد+تصویر افزایش ۳۶.۸ درصدی عوارض ساختمانی شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۴ درباره نخستین مراکز آموزش آکادمیک طب در ایران و مشهد | بیمارستان «شاهرضا»، راهگشای دانشکده پزشکی
سرخط خبرها

اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۵۱۰۳
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
اتمام ۲ پروژه مهم مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳
یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از پروژه‌های کلان در این دوره از مدیریت شهری، مترو مشهد و فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و‌نقل عمومی است؛ ریل‌گذاری که برای سال‌های آتی بتواند زمینه‌ساز رفاه و تسهیل تردد در کلان‌شهر مشهد باشد. از طرفی با‌توجه‌به افزایش چشمگیر هزینه‌ها در تحقق این پروژه، چالش‌ها و موانعی نیز مطرح است. با‌این‌حال به گفته نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، شواهد و بازدید‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که فاز یک خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایمان فرهمندی در گفت‌و‌گو با شهرآرا با اشاره به تکمیل برخی از ایستگاه‌های این خط گفت: ایستگاه شهدا و ایستگاه باب‌الجواد (ع) حرم‌مطهر‌رضوی تقریبا تکمیل است. ایستگاه پایانه امام‌رضا (ع) نیز که از همه ایستگاه‌های دیگر جلوتر بود، تمام شده است. ریل‌گذاری‌ها نیز با یک سکو انجام شده است و همه ایستگاه‌ها آماده بهره‌برداری هستند. همچنین اتصال خط‌۳ به خط‌۲ نیز انجام شده و تست‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شواهد امر نشان می‌دهد مسیر در حال پیشرفت است، اظهار کرد: ایستگاه‌ها همه در مراحل نازک‌کاری هستند. زیرساخت ایستگاه هم تکمیل شده است. امیدواریم در ۲۷‌یا‌۲۸‌اسفند بازگشایی انجام شود و در شب عید زائران و مجاوران از این خط بهره‌مند شوند.

بهره‌برداری از ایستگاه سلامت تا پایان سال

نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر درباره میزان پیشرفت ایستگاه سلامت بیان کرد: در این دوره از مدیریت شهری تصمیم داشتیم پرونده خط ۲ مترو را ببندیم، همان‌طور که پیش از این ایستگاه الندشت نیز تمام شد. ایستگاه سلامت نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و بخش مسافری این خط تأمین می‌شود. تنها دو بخش از کار مانده است که تأثیری در مسافرگیری برای ایستگاه سلامت ندارد.

تلاش در جهت تأمین اتوبوس برای ناوگان شهری

فرهمندی درباره تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی شهر نیز گفت: بیش از دویست دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی اضافه شده است. اما اغلب شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس در کشور تعطیل هستند. دو شرکت هنوز در زمینه تولید اتوبوس فعال هستند و با آنها قرارداد بسته‌ایم، اما همه تلاش ما این است که حتی به‌صورت اندک‌اندک اتوبوس به حمل‌و‌نقل شهر اضافه شود.

وی تصریح کرد: دو اتوبوس دو‌کابین به شهر اضافه کردیم که تست شده‌اند و قرار است نوزده اتوبوس مشابه دیگر اضافه کنیم. صد دستگاه اتوبوس وارداتی هم در گمرک آذربایجان غربی داریم. در مجموع در این زمینه مشکل اعتبار نداریم، اما مسئله کمبود اتوبوس است و تلاش می‌کنیم از هر نقطه کشور که بتوانیم اتوبوس وارد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->