باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان دانش‌آموزان و دانشجویان برای اعزام به سفر‌های زیارتی مانعی ندارند انفعال نهاد‌های بین المللی در زمینه ساخت مدرسه برای دانش آموزان اتباع در  مشهد سامان‌دهی بیش‌از ۵ هزار و ۶۰۰ شیء فرهنگی در خراسان‌رضوی نمرات فاجعه‌بار آزمون‌های نهایی کشور | تداوم افت نمرات در خراسان‌رضوی اجرای حکم قصاص مردی که مهمان برادرش را به قتل رسانده بود + عکس طلاق به خاطر چالش‌های عجیب اینستاگرامی | همسرم به ناخن‌هایم لاک قرمز زده بود! ۲۵ درصد مردم کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند ۱۶ مورد ابتلای به هاری در خراسان‌رضوی شناسایی شد نتایج آزمون ورودی مدارس سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ صرفه‌جویی هتل‌های مشهد در مصرف برق تصمیم‌گیری برای تعطیلی ادارات به استانداران واگذار شد فیلمی از لحظه سقوط بالگرد در مکزیک
سرخط خبرها

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۰ طرح پژوهشی کرونا را اجرا کرد

  • کد خبر: ۳۱۷۳۰
  • ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۵۰ طرح پژوهشی کرونا را اجرا کرد
مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۰۰ طرح و ایده پژوهشی از سوی محققان و متخصصان با موضوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا به این دانشگاه ارائه شده که ۲۵۰ طرح از این تعداد به تایید استادان ذیربط رسیده و اجرایی شده‌ است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سعید اسلامی گزارش داد: انجام پژوهش، مقررات و چارچوب‌های خاص خود را دارد و فرد ایده دهنده در جهت پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری‌های مختلف همچون کرونا طرح‌های خود را ارائه می‌دهد و برخی از آنها پس از بررسی لازم از سوی متخصصان و اعضای هیأت علمی و تأیید نهایی از سوی کمیته اخلاق و شورای پژوهشی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که طرح و ایده‌ای با موضوع کووید ۱۹ یا سایر موضوعات دارند می‌توانند طرح خود را به‌صورت حضوری و مکتوب یا از طریق ایمیل به آدرس ramresearch@mums.ac.ir به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل دهند افزود: در این مرحله تنها ارائه طرح و ایده مکتوب کفایت می‌کند.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طراحان در صورت نیاز، دعوت حضوری می‌شوند تا شواهد و نتایج علمی و عملی مؤثر و ثمربخش طرح و ایده خود را بیان کنند و در مرحله بعد این افراد به اعضای هیأت علمی و کارکنان مربوطه معرفی می‌شوند تا طرح و ایده به یک پروژه پژوهشی تبدیل شود و پس از طی مراحل و تأیید کمیته اخلاق به مرحله اجرا درآید.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ طرح و ایده پژوهشی با موضوع کرونا دریافت شده که از این تعداد بیش از ۲۵۰ مورد آن به تأیید رسیده و به مرحله  اجرا درآمده است گفت: همچنین از مجموع طرح‌ها و ایده‌های پذیرفته شده بیش از ۲۰ مورد آن با موضوع طب سنتی بوده ‌است.

دکتر اسلامی افزود: بخشی از اقداماتی که با موضوع کرونا مطرح می‌شود هنوز در مرحله پژوهش قرار دارد و امکان پاسخ قطعی تا پایان کار و زمان نتیجه‌گیری نهایی وجود ندارد و از عموم مردم می‌خواهیم عجله‌ای در این خصوص نداشته باشند.

وی ادامه داد: تعداد طرح‌ها و ایده‌هایی که با موضوع کرونا ارائه شده به نسبت مواردی که در سایر موضوعات است قابل توجه بوده و بررسی برخی از طرح‌ها و ایده‌ها به جهت حساسیت بسیار زمان‌بر است.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تأکید بسیار بر ارزیابی دقیق کیفیت طرح‌ها داشته‌ایم و معتقدیم که تعداد کمتر اما با کیفیت بهتر، مهمتر از طرح‌ و ایده بسیار با کیفیت کمتر است.

وی با تأکید بر اینکه در طرح و ایده ارائه شده باید به موضوعات امنیت، اخلاق، حقوق و سلامت توجه شود افزود: برخی از طرح‌ها با توجه به حساسیتی که دارند در گام نخست روی حیوان اجرا می‌شود و اگر ثمربخش بود روی انسان اجرا می‌گردد اما برخی دیگر از طرح‎ها و ایده‌های پیشگیری، دارویی و درمانی به جهت آنکه از قطعیت بیشتری در فرضیات و اثربخشی برخوردار هستند پس از اخذ رضایت آگاهانه روی انسان انجام می‌شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->