یادی از احمد خیامی، پدر صنعت خودرو ایران هم‌زمان با سالروز درگذشتش | پدر «پیکان» سرنوشت نمایشگاه «به توان مردم»؛ نمادی از توان و ظرفیت بی‌نهایت مردم+فیلم اوپک‌پلاس با افزایش تولید نفت موافقت می‌کند | احتمال کاهش دوباره قیمت نفت اولین انتقال بین بانکی ایران و عمان به زودی اجرایی می‌شود توافق میان ایران و عمان برای ایجاد بانک مشترک و صدور کارت گردشگری آیا یارانه افزایش پیدا می‌کند؟ بنگاه‌داران مشهدی همچنان ناسازگار با قانون| کمتر از ۴۲ درصد از مشاوران املاک مشهد، عضو سامانه «کاتب» هستند زمان صدور پروانه ساختمان در مشهد به ۲۵ روز رسید افزایش دو برابری قیمت برنج ایرانی در یک سال مرکز آمار: کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۳ مشاوران املاک، رتبه‌بندی می‌شوند | طرح جدید سازمان ثبت اسناد برای سامان‌دهی بنگاه‌های معاملات ملکی بررسی قیمت امروز تلفن‌های همراه (۷ خرداد ۱۴۰۴) | شیائومی نوت ۱۴ کمتر از ۱۴ میلیون تومان واکنش سازمان هواپیمایی به ایرلاین بابک زنجانی شناسایی چهار واحد عرضه سیمان خارج از شبکه در سبزوار (۷ خرداد ۱۴۰۴) پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان دولت در شورای نگهبان تأیید شد افزایش قیمت ران گوسفندی در مشهد | قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ (۷ خرداد ۱۴۰۴) برگزاری سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان خراسان رضوی بورس به نفع کوچک‌تر‌ها تمام شد | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۷ خرداد ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۷ خرداد ۱۴۰۴) | رشد ۸۰ میلیونی فیدلیتی بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۷ خرداد ۱۴۰۴) | رشد یک تا ۲۵ میلیونی قیمت‌ها هشدار یک فعال اقتصادی: بهره‌وری حلقه مفقوده حکمرانی است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۷ خرداد ۱۴۰۴) | آماده شدن دلار برای ورود به کانال جدید وزارت راه و شهرسازی گزارش «قانون جهش تولید مسکن» را تقدیم مجلس کرد | تخصیص ۷۸۰هزار واحد مسکونی به متقاضیان گمرک دستور فوری برای ترخیص کالا‌های خطرناک از بنادر را صادر کرد فرماندار مشهد: با مدیران متخلف در موضوع مصرف برق، برخورد تنبیهی صورت می‌گیرد برای نخستین بار؛ موافقت با حضور یک شرکت هوش مصنوعی در بورس رئیس انجمن بهره‌وری ایران در مشهد: توسعه بدون بهره‌وری، رؤیایی بی‌پایه است قیمت طلای جهانی امروز (۷ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی با کاهش اندک دلار بالا رفت التهاب بازار سیمان کاهش یافت (۷ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن برقی تهران- مشهد (۱۹ اسفند ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۳۲۰۷۶۷
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن برقی تهران- مشهد (۱۹ اسفند ۱۴۰۳)
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد و توافق سه‌جانبه بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و استانداری اصفهان برای فعالیت مجدد پروژه قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، جبارعلی ذاکری در خصوص آخرین وضعیت پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد افزود: برقی کردن قطار تهران - مشهد جزو اولویت پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است و اکنون در سبد پروژه‌های فاینانسی دولت قرار گرفته است.

وی بیان داشت: مذاکرات اولیه آن انجام شده و بر مبنای مطالعات قبلی و اطلاعات و قرارداد‌های پیشین، همه مجوز‌های آن اخذ شده و امیدواریم طی ۲ تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن و استقرار پیمانکار در پروژه انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: برای اینکه پروژه سرعت بیشتری به خود بگیرد، اکنون مسیر تهران - گرمسار در اولویت قرار گرفته و بازدید‌های میدانی توسط تیم اجرایی انجام شده است؛ چند پیمانکار داخلی در این زمینه ورود کرده‌اند و مشاور داخلی بخش اول را به صورت مستقل از طریق پیمانکاران داخلی دنبال می‌کند.

وی بیان‌داشت: در مدت ۲ تا سه ماه آینده شاهد پیشرفت خوبی در استقرار پیمانکار حضور آنان و شروع عملیات اجرایی خواهیم بود.

چراغ سبز برای اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان

ذاکری همچنین در خصوص راه قطار پرسرعت تهران- قم- اصفهان، گفت: بخشی از قرارداد این پروژه تامین مالی و فاینانس دولت چین را داشته و دارد، اما برای ادامه کار بین سازمان برنامه و بودجه، تصمیم گیران بانک مرکزی و وزارت راه اختلاف نظری وجود داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در این راستا اختلاف نظر‌هایی وجود داشت و یک سری مسائلی پیش آمده بود که با مذاکرات انجام شده طی چند ماه اخیر بخش اعظم این اختلافات برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک راهکار میان‌بُر پیدا شده که هم فاینانس قبلی چین را احیا کنیم و هم برای ادامه کار با سقف مشخصی (که بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه هم آن سقف را تایید می‌کنند) بتوانیم پروژه را فعال کنیم.

ذاکری بیان داشت: این توافق که بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری اصفهان و وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته است، چراغ سبزی برای فعالیت مجدد این پروژه خواهد بود.
روز سه‌شنبه وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری در پاسخ به ایرنا در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار پُرسرعت تهران - اصفهان، گفت: این پروژه از فاینانس چین برخوردار بود، اما این فاینانس در حال لغو شدن و اعتبار آن در حال انتقال به پروژه دیگری بود.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده مانع از این اتفاق شدیم و اکنون فاینانس آن پادار شده است.

صادق ادامه داد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان حوزه اصفهان مجلس شورای اسلامی پیگیر هستیم که منابع بعد از فاینانس این پروژه را فعال کنیم و در این زمینه روی مولدسازی حساب زیادی باز کرده‌ایم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->