سرویس‌دهی ویژه قطار شهری مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت آلودگی هوای مشهد در ۱۰ منطقه (۱۱ فروردین ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی: تشکیل باشگاه حرفه‌ای برای ورزش مشهد اولویت است + فیلم تلاش مدیریت شهری، تحقق نشاط مؤمنانه برای زائران و مجاوران است ضیافت نور و رنگ و تصویر در جشن بزرگ «نورنما»| آیین افتتاحیه بزرگ‌ترین نمایش ویدئومپینگ کشور در مشهد برگزار شد+ویدئو
سرخط خبرها

تجهیز ۷ پایانه تاکسیرانی مشهد به دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور سفر | کاهش ۹۰ درصدی آمار شکایات ثبت‌شده از تاکسی‌ها در پیک نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۲۳۷۳۲
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۰۳
تجهیز ۷ پایانه تاکسیرانی مشهد به دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور سفر | کاهش ۹۰ درصدی آمار شکایات ثبت‌شده از تاکسی‌ها در پیک نوروز ۱۴۰۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: با راه‌اندازی دستگاه‌های صدور فاکتور سفر در پایانه‌های مسافربری منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر و البته به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری آنها، امسال به نسبت پیک‌های زیارتی پیشین بالغ بر ۹۰ درصد از میزان شکایات مسافران کاسته شده و به جز چند مورد معدود، اساساً تاکنون هیچ شکایتی ثبت نشده است.

مرتضی چایچی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز با اشاره به آغاز دومین پیک سفر‌های نوروزی پس از سومین شب قدر در مشهد اظهار کرد: یکی از ابتکارات مجموعه مدیریت شهری در بخش تاکسیرانی که از حدود دو سال قبل به‌صورت فراگیر در پایانه‌های تاکسی و مبادی ورودی شهر درحال اجراست، موضوع نصب و به‌کارگیری دستگاه‌های هوشمند صدور فاکتور تردد است که امروزه در پایانه‌های تاکسیرانی در مسیر خیابان نواب صفوی، خیابان طبرسی، خیابان شیرازی و مسیر‌های منتهی به باب‌الجواد(ع) جانمایی شده است. علاوه بر این، ایستگاه راه‌آهن شهید رئیسی، پایانه مسافربری امام رضا(ع) و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد نیز به این زیرساخت هوشمند مجهز و امکان ویژه‌ای برای زائران فراهم شده است.

وی افزود: این دستگاه‌ها مسافران را قادر می‌کنند تا پیش از آغاز سفر درون‌شهری، از هزینه دقیق و کرایه تاکسی مطلع شوند. سازوکار فنی این دستگاه‌ها به شکلی است که سه پارامتر مسافت، نرخنامه مصوب و وضعیت ترافیک مسیر را به صورت آنلاین و هم‌زمان درنظر گرفته و کرایه را مشخص می‌کند. علاوه بر این، رانندگان تاکسی هم پس از پایان هر سفر در صف انتظار قرار می‌گیرند و بر این اساس، سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد این امتیاز مدیریتی را دارد که هم از بروز برخی مشکلات میان رانندگان و مسافران جلوگیری کند و هم در هر لحظه با دقتی بسیار زیاد، وضعیت سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی ناوگان را تحت رصد داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: اگرچه نصب این دستگاه‌ها در پایانه‌های تاکسیرانی منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر از حدود دوسال قبل آغاز شد، اما پیش از پیک زیارتی نوروز امسال، با حمایت سازمان فاوا شهرداری مشهد، نرم‌افزار دستگاه‌های صدور فاکتور به‌روز‌رسانی شد تا قابلیت‌های جدیدی همچون نظارت برخط و درلحظه و چندین مزیت دیگر بر آن‌ها افزوده شود. بر همین اساس، امسال به نسبت پیک‌های زیارتی پیشین بالغ بر ۹۰ درصد از میزان شکایات مسافران کاسته شده و به جز چند مورد معدود، اساساً تاکنون هیچ شکایتی ثبت نشده است.

وی بیان کرد: بازرسان محسوس و نامحسوس ما در پایانه‌های تاکسیرانی منتهی به حرم مطهر و مبادی ورودی شهر این موضوع را تأیید کرده‌اند. دلیل کاهش چشمگیر نارضایتی‌ها آن است که به دلیل صدور فاکتور و اعلام کرایه پیش از سفر، این امکان برای مسافر وجود دارد که از سفر انصراف دهد و به همین دلیل، اساساً چالشی به وجود نمی‌آید. سیستم نوبت‌دهی به رانندگان نیز از بروز نارضایتی میان تاکسیرانان جلوگیری می‌کند و هرکس دقیقاً می‌داند که چه زمان، دوباره نوبت به سرویس‌دهی او می‌رسد.

چایچی تأکید کرد: علاوه بر این، در توقفگاه‌های سطح شهر نیز باجه‌هایی تعبیه شده که استراحتگاه و محل حضور بازرسان است و بر روی این باجه‌ها جایی که در معرض دید عموم مردم باشد، نرخنامه هر سفر درون‌شهری در آن خط نصب شده است. این‌ها همه از تدابیری است که مسافران بتوانند پیش از استفاده از تاکسی از کرایه آن آگاه شوند، اما همچنان از عموم زائران و مجاوران عزیز تقاضا داریم که علاوه بر توجه به این نرخنامه‌ها، کرایه را فقط براساس تاکسی‌متر پرداخت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->