شهردار مشهد مقدس: در راستای سامان‌دهی «کال زرکش» ۴ پروژه در حال اجراست آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهرآرا، رسانه ای برای مردم مشهد

  • کد خبر: ۳۲۸۸
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
  • ۱
شهرآرا، رسانه ای برای مردم مشهد
روز گذشته تحریریه رسانه شهر امید و زندگی میزبان جمع زیادی از مردم و مدیران دستگاه‌های مختلف بود

گروه خبر| امسال هم ایام بزرگداشت خبرنگار به یک روز خلاصه نشد و مسئولان استانی و شهری در روزهای متوالی هفته گذشته و این هفته میهمان رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها بودند. روزنامه شهرآرا نیز از قاعده مستثنا نبود و روز گذشته نیز میزبانی شمار زیادی از مدیران و مسئولانی را برعهده داشت که صمیمانه برای تبریک هفدهم مرداد پا به تحریریه این روزنامه گذاشتند. در هیاهوی حضور معاونان و مدیران شهری، نفس‌های گرم و دوست‌داشتنی فرزندان موسسه خیریه همدم، حال شهرآرایی‌ها را حسابی خوب کرد و قدم‌های هیئت مذهبی معلولان استان، طراوتی ویژه به تحریریه رسانه شهر امید و زندگی داد. در این میان حضور مهربانانه سخن‌گو و مدیران شرکت توزیع برق مشهد، مسئولان شعبه2 تامین‌اجتماعی، شهردار منطقه3 و رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی، بر گرمای هرچه بیشتر دیروز شهرآرا افزوده بود.

 

بازخوردهای خوب یک نشریه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهری مشهد پس از بازدید از تحریریه شهرآرا در رابطه با عملکرد این روزنامه گفت: در دوران فعالیت من در مدیریت بحران شهرداری مشهد برای اولین بار نشریه‌ای با عنوان «شهر ایمن» راه‌اندازی شد که 7 یا 8 شماره آن به انتشار رسید و بازخورد خوبی در بین شهروندان داشت. آتشپاد امیر عزیزی با اشاره به قوی بودن رسانه‌های کاغذی اظهار کرد: روزنامه شهرآرا در زمینه‌‌های مختلف فعالیت می‌کند اما من به شهرآرا‌مترو علاقه ویژه‌ای دارم، زیرا اطلاعات بسیاری در حوزه سینمایی، فرهنگی و هنری به مخاطبان ارائه می‌دهد..

 

شهرآرا، رسانه‌ای دوستدار کتاب

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در بازدید از تحریریه روزنامه شهر امید و زندگی گفت: شهرآرا رسانه‌ای دوستدار کتاب و یار کتابخانه‌های عمومی است و از این بابت قدردانیم. حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: کتابخانه مرکزی مشهد، از زمان افتتاح تاکنون، بیشترین آمار امانات را در بین کتابخانه‌های عمومی کشور به‌دست آورده است. وی درباره همکاری بین کتابخانه و خبرنگاران گفت: دست ما از سوژه پر است. روابط‌عمومی ما از امروز برای همه اهالی رسانه استان، سوژه‌های متنوع و جذاب را خواهد فرستاد، زیرا در مدتی که ما درحال خدمت هستیم، اتفاقات خوبی ازقبیل رشد روزافزون افراد، مدارس و موسسات علاقه‌مند به کتاب افتاده است که هرکدام قابلیت تبدیل به سوژه‌ای جذاب و خبری را دارند. .

 

همکاری بی‌نظیر شهرآرا با اطلس
مهمان دیگر این روز روزنامه شهرآرا مدیر پردیس سینمایی اطلس به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان این پردیس بود.حمید فولادی در جریان این بازدید اظهار کرد: همکاری خبرنگاران روزنامه شهرآرا در طی یک‌سال گذشته با مجموعه پردیس سینمایی اطلس بی‌نظیر بوده و این روزنامه به‌طورکلی در حوزه هنر و سینما گام‌های بلندی برداشته است.وی افزود: پردیس سینمایی اطلس به‌عنوان سینمایی مدرن، پذیرای خانواده‌های مشهدی است و سعی شده این مجموعه با احداث سالن‌های متفاوتی همچون کودک، VIP، فود‌کورت و همچنین پارکینگی با فضای پارک 1300 خودرو پاسخ‌گوی نیاز شهروندان در حوزه سینما باشد. .

 

خودم را از جنس شهرآرا می‌دانم
رئیس سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد نیز پس از حضور در تحریریه شهرآرا و تبریک به‌مناسبت روز خبرنگار گفت: سال88 در روزنامه شهرآرا فعالیت می‌کردم و آن سال را در افتخارات کاری خودم ثبت کرده‌ام و خودم را از جنس این روزنامه می‌دانم. امروز روزنامه شهرآرا در سطح اولین رسانه‌ها قرار دارد. بهروز کیانی با ابراز امیدواری از سراسری شدن روزنامه شهرآرا گفت: کاش روزی برسد که این روزنامه به سراسر کشور ارسال شود، زیرا اخبار شهر مشهد دارای ارزش‌های خبری است، به‌طوری‌که این اخبار در برخی کشورها مانند عراق و لبنان نیز پیگیری می‌شود. کیانی با اشاره به این موضوع که صفحه تریبون شهر بسیار جذاب است، بیان کرد: صفحه ورزشی نسبت‌به گذشته بسیار قوی عمل می‌کند و از مخاطبان بیشتری برخوردار است. کوله‌پشتی که از گذشته تاکنون فعالیت می‌کند، نیز مخاطبان خاص خود را دارد و شهرآرامترو یکی از بهترین ضمائم روزنامه به‌شمار می‌رود، زیرا مخاطب بیشتری را جذب می‌کند. .

 

نقش ویژه شهرآرا در حل اختلافات مشهد و طرقبه و شاندیز

فرماندار شهرستان طرقبه‌شاندیز هم یکی از مهمانان روز گذشته روزنامه بود. سید حسن حسینی با بیان اینکه شهرستان طرقبه‌شاندیز جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: جمعیت این شهرستان شاید ظاهرا ۷۰ هزار نفر باشد اما روزانه حدود ۳۰۰ هزار نفر از مشهد به این شهرستان می‌آیند. او افزود: شهرستان طرقبه‌شاندیز با مشهد شاید فقط بر سر یک موضوع اختلاف داشته باشند اما بر سر صدها موضوع اشتراک دارند؛ بر همین اساس شهرآرا هم می‌تواند برای استفاده از منافع مشترک بین این 2 شهر و شهرستان، تلاش کند. حسینی با اشاره به خدمات فرهنگی مجید خرمی، مدیرعامل مؤسسه شهرآرا، افزود: تاکنون جلسات خوبی در راستای افزایش اشتراکات برگزار شده است. بر همین اساس قرار است افزایش دسترسی‌های مشهدی‌ها به طرقبه‌شاندیز بررسی شود، به‌طوری‌که شهردار مشهد، مشاوری را تعیین کرده است تا این کار را انجام دهیم. همچنین در این دیدار رئیس اداره آموزش و پرورش طرقبه‌شاندیز هم حضور داشت و از فعالیت‌های خبرنگاران در شهرآرا قدردانی کرد..

 

شهرآرا، ممتاز در ارائه مطلب
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در جریان بازدید از روزنامه شهرآرا ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: وظیفه می‌دانستیم که به منظور قدرشناسی بابت تعاملات و همکاری‌هایی که بین روزنامه شهرآرا و اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد، در تحریریه حضور یابیم و به اهالی این روزنامه وزین تبریک بگوییم. حجت‌الاسلام جمال ایزدی افزود: روزنامه شهرآرا به لحاظ فنی در ارائه مطلب ممتاز بوده و این مسئله به خوبی با ارزیابی دقیق محتوای مطالب قابل مشاهده و به همین خاطر مخاطب بسیاری هم جذب این روزنامه شده است. وی تصریح کرد: هر نشریه‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی مبنای خاص خودش را دارد اما در ایران اسلامی نشریات مبانی ثابتی دارند و روش‌ها و موضوعات با هم متفاوت است..

 

از طرفداران شهرآرا هستم
مدیرکل راه‌وشهرسازی خراسان رضوی هم که روز گذشته برای خداقوت‌گویی در تحریریه شهرآرا حضور یافته بود، با بیان اینکه روزنامه‌هایمان هر سال نسبت‌به سال گذشته در برقراری ارتباط میان مسئولان و مردم قوی‌تر عمل می‌کنند، گفت: شهرآرا در این سال‌ها در همه ابعاد پیشرفت خوبی کرده و نکته درخورتوجه درباره آن، کاهش حجم مطالب سیاسی است. محمدرضا اخوان‌عبداللهیان در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر مطالب شهرآرا در این سال‌ها مربوط‌به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: در این شرایط، شهرآرا طرفداران بیشتری پیدا کرده است که خود من هم در زمره آن‌ها هستم. طبق اعلام او، شهرآرا با نگاهی همه‌جانبه به تمام اقشار، توجه نشان می‌دهد. اخوان‌عبداللهیان شهرآرا را روزنامه‌ای سرزنده، پویا و زبان گویای مردم و مسئولان دانست و گفت: این روزنامه با عدالت همه‌جانبه به موضوعات ورود پیدا کرده است و از این طریق، مردم می‌توانند مطالباتشان را مطرح کنند و مسئولان هم این روزنامه را از خود بدانند و پاسخ‌گو باشند..

 

شهرآرا و توجه به همه‌جانبه‌گرایی رسانه‌ای

مدیر محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد نیز با حضور در شهرآرا با بیان اینکه روند رو به رشد این روزنامه کاملا مشاهده‌شدنی است، گفت: تنوع مطالب و همه‌جانبه‌گرایی رسانه‌ای، از خواسته‌های پنهان شهر بود که خوشبختانه امروز این نکته‌ها در شهرآرا رعایت می‌شود. محمد پذیرا در ادامه با بیان اینکه ویژه‌نامه‌های شهرآرا با نگاه به اقشار مختلف و براساس نیاز آن‌ها مطلب تولید می‌کنند، اظهار کرد: «میلان» هنر گم‌شده شهرمان است و «شهربانو» هم ویژه‌نامه بانوان که مطالبی خواندنی دارد و حتی من هم آن را مطالعه می‌کنم..

 

شهرآرا، پل ارتباطی مردم و مسئولان
مدیر‌کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز که روز گذشته مهمان شهرآرایی‌ها بود، این روزنامه را پل ارتباطی بین مدیریت شهری و مردم دانست و گفت: شهرآرا توانسته است با این پل ارتباطی یک رابطه و تعامل دو‌سویه را بین مردم و مدیران به وجود آورد. به گفته علیرضا صحراگرد ارتباطی که اکنون بین مردم و مسئولان به وجود آمده، به واسطه اطلاع‌رسانی، همت و تلاش خبرنگاران در روزنامه شهرآراست. وی با تأکید بر اینکه باید این ارتباط‌ها هرچه بیشتر بین مردم و مسئولان برقرار شود اظهار کرد: اگر اطلاع‌رسانی به موقع و مؤثر داشته باشیم، بسیاری از ابهامات بر‌طرف می‌شود و مردم بیش ‌از ‌پیش در زمینه مشارکت طرح‌های عمومی در کنار مسئولان شهری خواهند بود. .

 

ایده‌ای که از پاریس به شهرآرا رسید

مدیرمسئول اسبق روزنامه شهرآرا هم با حضور در تحریریه این روزنامه گفت: شهرآرایی‌ها مثل بچه‌هایم هستند و امروز بسیار خرسندم که شهرآرا دارد به قد‌و‌قواره یک مؤسسه مطبوعاتی می‌رسد. نه تنها شهرآرا بلکه شهرآرا‌محله و کوله‌پشتی، شهربانو، میلان و مترو هم در حال طی این مسیر هستند. جلال فیاضی در خصوص ایده شکل‌گیری روزنامه شهرآرا اظهار کرد: برای اجلاس متروپولیس به عنوان معاون فرهنگی شهرداری و مدیرمسئول هفته‌نامه شهرآرا به پاریس رفته بودیم؛ در مترو این شهر 2 باکس بود، یک مورد روزنامه دست‌نخورده و یکی هم با عنوان «20 دقیقه» که مورد دوم بیشتر مورد استقبال قرار گرفته بود. مسئولان شهرداری پاریس توضیح دادند مردم به طور متوسط 20 دقیقه در مترو حضور دارند و به همین دلیل روزنامه‌ای با این عنوان برای شهروندان طراحی کرده‌ایم. خلاصه این ایده شکل گرفت و به روزنامه شهرآرا رسید. او با بیان اینکه خبرنگاری عشق است، گفت: حدود 50 سال است که کار خبرنگاری انجام می‌دهم و هنوز هم خسته یا پشیمان نشده‌ام، اگر چه خبرنگاری هیچ‌گاه برای ما نان و آب آن‌چنانی نداشته ولی توانسته است کاوشگری و جست‌وجوگری درون ما را راضی کند..

 

قدردانی تئاتری‌ها از خبرنگار شهرآرا
صحنه دید‌وبازدیدها از تحریریه روزنامه شهرآرا به‌مناسبت روز خبرنگار، از هنرمندان نیز خالی نماند و جمعی از تئاتری‌های مشهدی درمیان خبرنگاران شهرآرا حاضر شدند و از حمایت این روزنامه از جامعه تئاتر، قدردانی کردند.
در این میان، شماری از فعالان تئاتر مشهد، از سیدجواد اشکذری، نویسنده و کارگردان تئاتر که از فعالان رسانه در روزنامه شهرآرا نیز هست، به‌نمایندگی از خبرنگاران این روزنامه قدردانی کردند.
علی روحی، رئیس خانه تئاتر مشهد، در حاشیه این بازدید از همه فعالان رسانه‌ای خواست که همچون گذشته به حمایتشان از تئاتر و هنر ادامه دهند..

 

شهرآرا همچنان تریبون مردم باشد

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد که یکی از میهمانان روز گذشته روزنامه شهرآرا بود، در جریان بازدید از تحریریه روزنامه شهر امید و زندگی، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت: امیدوارم شهرآرا همانند گذشته تریبون مردم باشد.
سیدمحسن حسینی‌پویا با اشاره به تدوین، تصویب و رونمایی از منشور حقوق شهرنشینی توسط پنجمین دوره شورای شهر مشهد، ادامه داد: این منشور، متن کامل و منسجمی دارد که باید برای آموزش به شهروندان در قالب‌های مختلف ازجمله روزنامه، فضای مجازی و بیلبوردهای شهری، به‌کار گرفته شود..

 

شهرآرا، ارتباط‌دهنده شهروندان با مدیران شهری

معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهردار مشهد نیزکه دیروز به‌همراه تعدادی از معاونان و مدیران این نهاد با در روزنامه شهرآرا حضور یافته بود، ضمن تبریک روز خبرنگار به مدیران، کارکنان و خبرنگاران این روزنامه، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد. مهدی یعقوبی با بیان اینکه شهرآرا امروز توانسته است با محتوا و ضمیمه‌های خود، جایگاه خویش را بین مردم پیدا کند، اظهار کرد: خوشبختانه شهرآرا توانسته است با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای خود، ارتباط بین مدیران شهری و شهروندان را به‌درستی برقرار کند. وی با تاکید بر اینکه شهرآرا می‌تواند فعالیت‌های گسترده‌تری در حوزه فرهنگ شهروندی انجام دهد، ادامه داد: حوزه خدمات‌شهری علاوه‌بر فعالیت‌های کاری خود، به فرهنگ‌سازی ازسوی رسانه‌ها نیز نیاز دارد؛ به‌عنوان مثال در حوزه تفکیک زباله از مبدأ، رسانه‌ها به‌ویژه رسانه مردمی شهرآرا می‌توانند با فرهنگ‌سازی مناسب، ما را در این راه کمک کنند. یعقوبی با اشاره به اینکه هرچه اطلاع‌رسانی بهتر باشد، بی‌تردید مشکلات مدیریت شهری نیز کمتر خواهد شد، ادامه داد: در مسیر اطلاع‌رسانی مناسب، حوزه معاونت خدمات‌شهری می‌تواند در حوزه‌های تخصصی، به‌خوبی با شهرآرا مشارکت کند و ما این آمادگی را داریم که هر لحظه در حوزه‌های تخصصی خدمات‌شهری، پاسخ‌گوی دغدغه‌ها، انتقادها و پیشنهادهای مردمی ازطریق شهرآرا باشیم..

 

بیشتر از گذشته شهرآرا می‌خوانم

سرپرست معاونت عمران و معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار مشهد نیز روز گذشته به اتفاق شمار زیادی از مدیران تحت امرش به تحریریه شهرآرا آمدند تا از نزدیک ایام خبرنگار را به رسانه‌نگاران شهرآرایی تبریک بگویند.
خلیل‌ا... کاظمی در حاشیه این بازدید گفت: به دلیل گستردگی حوزه‌های حمل‌ونقلی و نیاز مردم به خدماتی که هر روز این معاونت و سازمان‌های زیرمجموعه آن ارائه می‌دهند، آماده هستیم که در قالب یک نشریه تخصصی برای حوزه حمل‌ونقل با شهرآرا همکاری کنیم. وی با بیان اینکه روزنامه شهرآرا در چند‌سال اخیر روند رو به رشدی داشته است اضافه کرد: اگر به عنوان یک شهروند بخواهم قیاسی از وضعیت گذشته و حال روزنامه شهرآرا داشته باشم می‌توانم به این نکته اشاره کنم که اکنون، بیش از گذشته برای تورق و مطالعه شهرآرا وقت می‌گذارم. سرپرست معاونت عمران و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در بیان ویژگی‌هایی شهرآرا اظهار کرد: شهرآرای کنونی در قدوقواره‌ای بالاتر از نشریه‌های استان از حیث صفحه‌آرایی و چیدمان مطالب حاضر شده و همین موضوع جذابیت بسیاری برای مخاطبان ایجاد کرده است. وی ادامه داد: نکته دیگری که در شهرآرای امروز مشهود است موضوع تقسیم‌بندی مطالب و انتشار ضمائم برای گروه‌ها و قشرهای مختلف شهروندی است. جدا از آن در شهرآرای امروز مطالب و گزارش‌هایی منتشر می‌شود که منطبق با نیاز و خواسته مردم است؛ همچنین سوژه‌های این روزنامه نسبت به گذشته به‌روز و مردمی شده است..

 

شهرآرا جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است

مدیرعامل تاکسی‌رانی مشهد هم در بازدید از تحریریه روزنامه شهرآرا گفت: از زمانی که این روزنامه آغاز‌به‌کار کرده، اعتماد مردم را به‌خوبی جلب کرده است. این روزنامه دارای ظرفیت‌های بسیاری است و سزاوار تیراژ گسترده است. احمد محبی با بیان اینکه روزنامه شهرآرا دقیق و بابرنامه به هر موضوعی ورود می‌کند، ادامه داد: شهرآرا جایگاه واقعی خود را در مشهد پیدا کرده است، به‌طوری‌که سازمان‌ها و ادارات از این روزنامه، به‌ نام روزنامه‌ای با مدیریت شهری یاد می‌کنند. بنده در این روزنامه، اخبار شهرداری در صفحه اخبار شهر را با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنم..

 

شهرآرا امید و نشاط را به مردم منتقل می‌کند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی روز گذشته در بازدید خود از روزنامه شهرآرا، ضمن تبریک این روز به خبرنگاران گفت: شهرآرا تنها روزنامه‌ای است که به تمام مباحث مرتبط با مشهد می‌پردازد، از این‌رو خودم را موظف کرده‌ام که هرروز این روزنامه را مطالعه کنم. ابراهیم زره‌ساز ادامه داد: علاوه‌بر حوزه‌های عمومی، من حوزه‌های تخصصی ادبیات، هنر و کودک و نوجوان روزنامه شهرآرا را نیز پیگیری می‌کنم. زره‌ساز با اشاره به اینکه شهرآرا اتفاقات شهر را در قالب‌های مختلفی چون خبر، تحلیل و تفسیر در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد، تصریح کرد: با رشد فضای مجازی، زمان رسیدن خبر به مردم بسیار کوتاه شده است، از این‌رو روزنامه‌ها باید خودشان را به‌روز کنند تا در دنیای رقابت رسانه‌ها باقی بمانند. به نظر من، روزنامه شهرآرا توانسته است خودش را در این عرصه نگاه دارد، به‌طوری‌که مخاطبان آن همیشه همراهش هستند. به گفته او، شهرآرا جزو روزنامه‌هایی است که فضای امید و نشاط را به مردم منتقل می‌کند و صفحه‌آرایی و سبک و رنگ روزنامه همه دست‌به‌دست هم داده است تا بسیاری از مردم، این روزنامه را برای مطالعه انتخاب کنند. .

 

خبرنگاری عین عشق است

مدیر مرکز توان‌بخشی همدم نیز که به‌همراه دختران این موسسه میهمان شهرآرایی‌ها بود، با اشاره به شباهت میان فعالیت خبرنگاران و تلاش مددکاران همدم، هر دو را برگرفته از حس عشق و علاقه دانست و گفت: تا کسی عاشق نباشد، آن کار به سرانجام نمی‌رسد و باور ما بر این است که هرقدر ما برای 400فرشته آسمانی‌مان تلاش می‌کنیم، شما دوستان خبرنگار نیز در حوزه خودتان با عشق قلم می‌زنید و همدم به خود می‌بالد که دوستانی از جنس عشق و خبر دارد. زهرا حجت ادامه داد: امروز خبرنگارانی داریم که درکنار بچه‌های ما هستند و با عشق و علاقه‌ای مثال‌زدنی برایشان تلاش می‌کنند و این برای من و همدم، یک افتخار تکرارنشدنی است. اگر دوستانی از جنس رسانه نمی‌داشتیم، امکان نداشت که آوازهای تکتم و صدای ندا شنیده و در سطحی گسترده‌تر، هنرهای بچه‌های همدم دیده شود. امروز قلمِ‌ دوستان ما در رسانه‌ها باعث شده است مردم به همدم بیایند، زیرا شرایط دختران ما به‌گونه‌ای نیست که بتوانیم آن‌ها را به میان جامعه بیاوریم. درواقع انعکاس عشق و هنر دختران همدم، مرهون بیان و قلم شماست..

 

عملکرد خوب روزنامه شهرآرا از چشم‌ها پنهان نمانده است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز که به‌مناسبت روز خبرنگار در تحریریه روزنامه شهرآرا حاضر شده بود، درباره رویکرد این روزنامه گفت: عملکرد خوب و قوی روزنامه شهرآرا در 2سال گذشته از چشم‌ها پنهان نمانده است، به‌طوری‌که در بخش نشریات و ضمیمه‌ها مانند کوله‌پشتی، میلان و... پیشرفت چشمگیری داشته و بسیار خوب و دقیق عمل کرده است. وحید مبین‌مقدم با بیان اینکه روزنامه شهرآرا همیشه روی میز کار من قرار دارد، ادامه داد: امیدوارم هرچه زودتر این روزنامه تبدیل به روزنامه‌ای ملی شود و دردسترس مخاطبان بیشتری قرار بگیرد. .

 

تعزیرات، همراه خبرنگاران برای کنترل بازار

روز گذشته رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز از روزنامه شهرآرا بازدید کرد و از روند کاری این رسانه باخبر شد. امید جلیلی ضمن اعلام آمادگی برای همراهی با خبرنگاران شهرآرا برای بازرسی میدانی بازار گفت: بازرسی و کارشناسی تخلفات بازار طبق قانون، در مرحله اول برعهده بازرسی اتاق اصناف و سازمان صمت است اما قانون برای کوتاه شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌ متهمان اقتصادی، این امکان را فراهم کرده است که در مواقع ضروری، شعبه سیار تعزیرات حکومتی، رسیدگی به پرونده و صدور حکم را در محل انجام دهد.وی افزود: همراهی با رسانه‌ها برای رسیدگی به مطالبات مردمی، همواره در دستورکار تعزیرات حکومتی بوده است؛ همچنان‌ که در آخرین نمونه بعد از نشست خبری رئیس کل تعزیرات حکومتی استان و با حضور خبرنگاران به وضعیت بلیت‌های گران شهربازی پارک ملت رسیدگی شد. رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی تاکید کرد: در این مسیر برای همراهی با رسانه‌ها و برخورد با تخلفات، هیچ‌گونه محدودیتی نداریم..

 

آرایش جنگی مناسبی داشته باشید
سرهنگ یحیی سالاری، جانشین فرمانده سپاه امام‌رضا(ع) در ستاد اقشار بسیج، نیز به‌همراه عباس محمدیان، رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی، برای تبریک روز خبرنگار به شهرآرا آمد و محفل این روزنامه را گرم‌تر کرد. او با بیان اینکه کشور ما در شرایط سخت اقتصادی و روانی قرار دارد و دشمن این جنگ را به‌راه انداخته است، گفت: در این شرایط باید آرایش جنگی مناسبی در هر دو عرصه وجود داشته باشد. ویژگی مشترک بین نخبگان و اهالی خبر، هوشمندی و به‌روز بودن است. سرهنگ سالاری ادامه داد: از روزنامه شهرآرا و دیگر رسانه‌های خراسان رضوی انتظار می‌رود این هوشمندی را با درک وافر، افزایش دهند؛ هرچند در‌حال‌حاضر این هوشمندی وجود دارد. وی اضافه کرد: به برکت حضور پرفروغ امام‌رضا(ع)، باید پیوست علمی به همه فعالیت‌ها اضافه شود که خوشبختانه این موضوع نیز در شهرآرا دیده می‌شود. .

 

شهرآرا تأثیرگذارترین روزنامه شهری پس از همشهری

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) نیز روز گذشته به مناسبت گرامیداشت مقام خبرنگار در تحریریه شهرآرا حضور یافت. محمدرضا برازش گفت: در حال حاضر کمتر شهری داریم که روزنامه‌ای مانند شهرآرا داشته باشد و در این راستا می‌توان گفت شهرآرا بعد از همشهری تأثیرگذارترین روزنامه در حوزه شهری کشور است. به گفته او ارتباط بین روزنامه شهرآرا با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز ارتباطی تنگاتنگ است. در این بازدید یکی از آثار بنیاد امام رضا(ع) نیز به مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا اهدا شد..

 

خبرهای خوش مترویی با حمایت‌های شهرآرا

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در بازدید از تحریریه روزنامه شهرآرا گفت: اگر حمایت‌های خبرنگاران و پشتیبانی روزنامه شهرآرا نبود، امروز نمی‌توانستیم خبر خوش افتتاح خط2 قطارشهری و کلنگ‌زنی خط4 را به مردم بدهیم. کیانوش کیامرز افزود: امیدوارم به حمایت‌هایتان از ما ادامه بدهید و از ما پشتیبانی کنید تا این راه سخت را ادامه دهیم..

 

تعامل با مردم، مهم‌ترین مزیت دوره جدید شهرآرا

«تحول شهرآرا در مدیریت شهری جدید چشمگیر و بسیاری از خبرها و تحلیل‌هایی که در این روزنامه می‌بینم تخصصی، علمی و خوب است.» این را مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد در بازدید از تحریریه شهرآرا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد و افزود: شهرآرا به همه حوزه‌های شهری ورود پیدا کرده است. به گفته هادی عطارزاده این روزنامه مشکلات ریز و درشت مردم را بیان می‌کند و به همان نسبت مدیران شهری تلاش می‌کنند برای رفع مشکلات مردم پا‌به‌پای این روزنامه حرکت کنند. وی تحول دیدگاه در نحوه تعامل با مردم را مهم‌ترین مزیت دوره جدید دانست و افزود: ما نیز به عنوان مدیران شهری به مردم نزدیک‌تر شده‌ایم و تلاش می‌کنیم موضوعات را مردمی حل کنیم و با آن‌ها ارتباط شایسته‌ای داشته باشیم و امیدواریم این ارتباط ادامه پیدا کند..

 

شهرآرا روندی رو به رشد داشته است

در ادامه دیدارهای روز خبرنگار مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در بازدید از تحریریه روزنامه شهرآرا ضمن تبریک این روز به خبرنگاران، گفت: عملکرد روزنامه شهرآرا در سال اخیر روند رو به رشدی بوده است. احمدرضا سلامی با قدردانی از عملکرد نیروهای جوان این مجموعه اضافه کرد: اطلاع‌یابی، ارتباط مؤثر با مخاطب، اطلاع‌رسانی و تنوع اطلاعاتی از موارد مهمی است که شهرآرا در آن پیشرفت خوبی داشته است. به گفته وی روزنامه شهرآرا توانسته است در یک گرافیک و فرمت مناسب مخاطب را به خوبی جذب کند که به کارکنان جوان آن تبریک و خداقوت می‌گویم..

 

بیان مشکلات مردم، ویژگی اصلی شهرآرا

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد نیز روز گذشته در بازدید از تحریریه شهرآرا تحولات 2 سال گذشته این روزنامه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: تنوع اخبار، کاربردی بودن و بیان مشکلات روز مردم از ویژگی‌های اصلی این رسانه است. حسین مختاری در مجموع عملکرد روزنامه شهرآرا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این روزنامه تاکنون به جاهای خوبی رسیده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. وی صفحات اجتماعی و محلات را مورد پسند خود بیان کرد و افزود: مجله کوله‌پشتی برای مخاطبان نوجوان نیز بسیار خواندنی و مناسب است..

 

شهرآرا، صدای خواسته‌های معلولان

اعضای هیئت مذهبی معلولان مشهد از دیگر میهمانان روزنامه شهرآرا بودند که روز گذشته برای تبریک روز خبرنگار از تحریریه این روزنامه بازدید کردند. در این بازدید سرپرست این هیئت از وضعیت نامناسب حسینیه‌ها و مساجد شهر گله کرد و گفت: افراد معلول به دلیل نامناسب بودن حسینیه‌ها و مساجد برای شرکت در مراسم مذهبی دچار مشکل هستند. علی‌رضا مینباشی از خبرنگاران خواست که مانند گذشته به بیان مشکلات این قشر بپردازند و با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر برای برطرف کردن این مشکل و رساندن آن به گوش مسئولان تلاش کنند. وی از ماهنامه توان‌شهر به دلیل پرداختن به مشکلات معلولان قدردانی کرد و افزود: کسی به حرف دل ما گوش نمی‌کند و امروز برای روز خبرنگار به اینجا آمدیم تا حرف دلمان را به شما بگوییم. سرپرست هیئت مذهبی معلولان مشهد گفت: با توجه به روحیه خوب خبرنگاران شهرآرا و قول مساعد سردبیر این روزنامه قرار شد ماهنامه توان‌شهر به موضوع مناسب‌سازی مکان‌های مذهبی برای معلولان رسیدگی کند که جای قدردانی دارد..

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۱
0
1
آیامجله اینترنتی "جیم" هم زیرمجموعه وضمیمه روزنامه شهرآراهست؟ ممنون ازپاسخ به این سوال.
مدیر پایگاه با سلام خدمت شما مخاطب گرامی
خیر این مجله از ضمائم شهرآرا نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->