زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | رگبار باران در برخی نقاط استان بازنشستگان، گرفتار امروز و  فردا شدن واریز حقوق! درباره صدرنشین تخلفات رانندگی در مشهد | توقف بدون تقدم! ۳۵ درصد حوادث کارگاهی خراسان رضوی مربوط به حوزه ساختمانی است تمام غذای کپک‌زده دورریز است ابلاغ دستورالعمل تشدید نظارت بر تبلیغات پزشکی در فضای مجازی شکارچی سابقه‌دار پارک ملی تندوره خراسان رضوی به یک سال حبس محکوم شد سازمان حفاظت محیط زیست حامی آموزش‌های محیط‌زیستی افزایش سهمیه انسولین برای مشهد گزارش سرزده صدای مردم شهرآرا از شلوغ‌ترین اورژانس مشهد | «عدالتیان» زیر فشار بیمه‌ای برای بلای خودساخته دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش بعد از مجوز سازمان برنامه منتشر می‌شود به  خانه برمی گردند | آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در دهه کرامت ۱۴۰۴ به همت خیران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی: دانشگاه آزاد مشهد به عنوان قطب فرهنگی در غرب مشهد نقش‌آفرینی می‌کند کشف شاه کلید سرقت‌های مشهد از  جیب یک دزد «سلیاک» چیست و چه علائمی دارد؟ بارش باران و کاهش دما در ۸ استان طی امروز (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) علت ایجاد کم خونی در کودکان چیست؟ عامل پنهان افزایش وزن هشدار؛ بلاگر‌ها در حال دزدیدن فرزندانتان هستند! اعضای کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: حقوق اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ برمبنای احکام جدید پرداخت شود ۶.۶ درصد جمعیت ایران سنگ کلیه دارند خودکشی مرد جوانی که همسرش را به شکل فجیعی به قتل رساند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) حقوق ماما‌ها از تیرماه ۱۴۰۴ افزایش خواهد یافت انسولین و اسپری‌های تنفسی در داروخانه‌ها موجود است
سرخط خبرها

سیاست جدید آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان استثنایی | کنارهم‌بودن کودکان عادی و استثنایی مفید است

  • کد خبر: ۳۳۰۱۹۲
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۰
سیاست جدید آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان استثنایی | کنارهم‌بودن کودکان عادی و استثنایی مفید است
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش‌آموزان عادی، علاوه بر افزایش مسئولیت‌پذیری آنان، به بهبود تعاملات اجتماعی هر دو گروه کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مژگان فرهبد در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: تلاش داریم با فرهنگ‌سازی میان معلمان، مدیران و والدین، زمینه آرامش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در مدارس عادی و جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش‌آموزان عادی، علاوه بر افزایش مسئولیت‌پذیری آنان، به بهبود تعاملات اجتماعی هر دو گروه کمک می‌کند.

مناسب‌سازی فضا و تجهیزات آموزشی

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برنامه‌های این حوزه تصریح کرد: مناسب‌سازی تجهیزات، بهره‌گیری از فناوری‌های روز، اصلاح فضای آموزشی مدارس عادی و تامین امکانات لازم، از اولویت‌های اصلی ماست.

فرهبد تاکید کرد: مدارس نوساز باید مطابق استانداردهای طراحی فراگیر ساخته شوند تا دسترسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به این مراکز تسهیل گردد.

پرورش دانش‌آموزان مولد و توجه به استعدادها

وی با بیان رویکردهای جدید این سازمان خاطرنشان کرد: توجه به استعدادهای ویژه این دانش‌آموزان و تربیت نسلی مولد و مستقل، از اهداف کلیدی آموزش و پرورش استثنایی است.

فرهبد ادامه داد: مدیریت بهینه منابع مالی و انسانی، افزایش خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و جذب نیروهای متخصص و باانگیزه در دستور کار قرار دارد.

توانبخشی و مهارت‌آموزی برای استقلال دانش‌آموزان

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی به برنامه‌های توانبخشی اشاره کرد و افزود: آموزش مهارت‌های حرفه‌ای باید به گونه‌ای طراحی شود که دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بتوانند در آینده زندگی مستقلی داشته و نقش مؤثری در جامعه ایفا کنند.

بازنگری برنامه‌های درسی و توسعه ورزش مدرسه‌ای

وی از بازنگری در محتوای آموزشی این دانش‌آموزان خبر داد و گفت: بازآفرینی برنامه‌های درسی متناسب با نیازهای روز، از اقدامات جاری سازمان است.

فرهبد در پایان با اشاره به دستاوردهای استان فارس اظهار کرد: بر اساس آمار، گام‌های مؤثری در راستای تحقق عدالت آموزشی در حوزه استثنایی این استان برداشته شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->