تل‌آویو به دنبال جایگزینی برای فرودگاه بن‌گوریون هوای کلانشهر مشهد، همچنان «ناسالم» (۱۴ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است آماده‌باش ۱۰ هزار دستگاه تاکسی هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی مشهد آماده میزبانی از عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی است | خدمات شهری در آماده‌باش کامل افزایش سرویس‌دهی خط ۳ مترو مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) ویدئو| تصاویر تکمیلی از لحظه تکان دهنده اصابت پرتابه های رژیم صهیونیستی در تجریش تهران افزایش ساعات ارائه خدمات در پارکینگ‌های مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی حجره‌های بازار رضا‌ (ع) مشهد همچنان میزبان یک پیشه تاریخی است | گل کاشتن روی مخمل‌های محرمی تمهیدات ترافیکی مشهد در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) تعطیلی اماکن ورزشی شهرداری مشهد به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی زنگنه: APA باید جنایات اسرائیل را محکوم کند الجزیره نوشت: حملات به ایران اشتباهی راهبردی بود پنتاگون: نیرویی در خاورمیانه جابه‌جا نمی‌کنیم سرویس‌دهی رایگان خطوط اتوبوس منتهی به حرم امام‌رضا(ع) در روز‌های تاسوعا و عاشورا (۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز «بسیار ناسالم» است (۱۲ تیر ۱۴۰۴) هشدار رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به دشمنان (۱۱ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد: خدمات‌رسانی کاروان خدام‌الحسین(ع) به زائران اربعین در نجف اشرف باید ارتقاء پیدا کند برپایی محفل قرآنی «ام‌ابیها» یادبود شهیده زهرا نظری محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال اعلام شد | محدودیت‌ها تا ۱۶ تیر برقرار خواهد بود رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: ۱۳ پروژه تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۵ در دستور کار داریم
سرخط خبرها

پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد

  • کد خبر: ۳۳۳۳۸۷
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۵
پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد
میان‌گذر جنوبی مشهد در حد فاصل کنارگذر شرقی تا خیام شمالی با طول محور یازده کیلومتر و دارای عرض‌های متغیر بین ۳۵ و ۴۵ متر است. این پروژه از اواخر آذرماه ۱۴۰۳ آغاز شده و قرار است در مدت دوازده ماه به اتمام برسد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ از مدت‌ها قبل بحث احداث میان‌گذر جنوبی در شمال‌شرق مشهد برای کاهش ترافیک ورودی به شهر و افزایش دسترسی‌ها در این مسیر مطرح بود تا اینکه واپسین روز‌های مرداد‌ماه سال گذشته اجرای پروژه میان‌گذر جنوبی در شمال‌شرقی مشهد قطعی شد. با‌توجه‌به وجود مشکلاتی اعم از آشفتگی فرمی در ساختار شهری حوزه شمال‌شرق در مناطق ۲ و ۵ و نیاز به محوری شاخص و اثرگذار در ساختار فعلی اسناد پروژه مطالعه و طراحی میان‌گذر جنوبی تهیه و ابلاغ شد تا این پروژه هر‌چه‌سریع‌تر آغاز شود.

 اجرای پروژه میان‌گذر جنوبی در حقیقت با هدف افزایش کیفیت زندگی ساکنان، تسهیل عبورومرور در حوزه شمال‌شرق، افزایش ایمنی و امنیت اهالی و شهروندان، پیوند نواحی و محلات محدوده پروژه، افزایش دسترسی به خدمات شهری از جمله فضا‌های تجاری و خدماتی شهری و‌... تدوین شد تا راهگشای برخی مشکلاتی باشد که سال‌های سال در نواحی یاد‌شده روی زمین مانده بود.

طبق اعلام، میان‌گذر جنوبی در حد فاصل کنارگذر شرقی تا خیام شمالی با طول محور یازده کیلومتر و دارای عرض‌های متغیر بین ۳۵ و ۴۵ متر است و با‌توجه‌به اولویت اجرایی پروژه، اسناد حد‌فاصل خیابان‌های نظام‌دوست تا خیابان محبی تهیه و در مرداد‌ماه نیز ابلاغ شد.

برنامه‌ریزی برای اتمام ۱۲ ماهه پروژه

در این زمینه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه پروژه میان‌گذر جنوبی (حد‌فاصل خیابان محبی تا نظام‌دوست) از اواخر آذرماه آغاز شده است، افزود: قرار است این پروژه در مدت دوازده ماه به اتمام برسد.

احسان شریعتی درباره فعالیت‌هایی که تاکنون برای ساخت این پروژه انجام شده است، گفت: بوته‌کنی و کندن علف‌های هرز معبر سواره کندرو و تندرو در مساحت ۸‌هزار‌و‌۷۹۰ مترمربع انجام شده است؛ ضمن اینکه خاک‌برداری ماشینی معبر سواره کندرو و تندرو نیز در مساحت ۵‌هزار‌و‌۸۰۰ متر انجام شده است.

وی ادامه داد: تسطیح و رگلاژ لایه بستر معبر سواره کندرو و تندرو نیز در مقیاس ۸ هزار‌و‌۲۶۵ متر اجرایی شده است. کوبیدن لایه بستر معبر سواره کندرو و تندرو نیز به همین میزان انجام شده است؛ ضمن اینکه ۳۸۹ متر‌مربع از خاک‌برداری کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی ضلع جنوبی پروژه نیز به دست تیم عملیاتی این سازمان به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد درباره برخی دیگر از ابعاد این پروژه نیز بیان کرد: انتقال خط لوله آب چاه موتور آیلند میانی پیاده‌رو ضلع شمالی در مساحت سیصد مترمربع، اجرای بتن کف کانال و جدول‌های ضلع شمالی و جنوبی پروژه (۸۵ متر‌مربع)، اجرای عملیات لوله‌گذاری برای ضلع جنوبی پروژه (۲۷۰ متر‌مربع)، اجرای بتن C۲۰ بر روی کانال لوله‌گذاری‌شده ضلع جنوبی پروژه (۲۵۰ متر مربع)، اجرای عملیات آرماتوربندی شبکه روی لوله ضلع جنوبی پروژه (هشتصد کیلوگرم)، اجرای لایه تقویت بستر معبر سواره کندرو و تندرو (۴۵۰ مترمکعب)، اجرای لایه زیراساس معبر تندرو و کندرو سواره‌رو (۶۷۵ متر‌مکعب)، خاک‌برداری ماشینی معبر سواره کندرو و تندرو، اجرای معبر پیاده‌رو در هر دو‌سمت (۳ هزارو ۳۰۰ متر‌مکعب) و اجرای منهول‌های کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی ضلع جنوبی پروژه (سیزده عدد) از جمله دیگر اقدامات انجام‌شده در این مسیر بوده است.

شریعتی با بیان اینکه این پروژه اکنون از پیشرفت ۲۸‌درصدی برخوردار است، افزود: ادامه عملیات این پروژه با برنامه‌ریزی و تلاش متخصصان سازمان عمران در حال انجام است و امیدوارم طبق برنامه زمان‌بندی‌شده به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->