آماده‌سازی ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق تامین آب مورد نیاز برای آبیاری کمربند سبز جنوبی از بند گلستان اعزام ۴۵۰ نیروی خدمات شهری و اجرای برنامه‌های فرهنگی از مشهد به نجف + ویدئو بهره‌برداری موقت از ایستگاه دائمی استقبال از زائران در محور نیشابور-مشهد | ظرفیت همزمان میزبانی از دو هزار زائر پیاده در دهه پایانی صفر دو برابر شدن سهم منابع آلاینده داخلی | هشدار برای تنفس در مشهد شهردار مشهدمقدس خبر داد: نصب ۱۵۷ قطعه بتنی (سگمنت) تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده شمارش معکوس برای تکمیل پروژه بزرگ تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب| روایت شهرآرانیوز از آخرین وضعیت پیشرفت کلان‌پروژه‌های شهر مجید طهوریان عسکری: مدیریت شهری تحول بزرگ در بولوار شاهنامه ایجاد کرد کمبود ۷۰۰۰ جای‌پارک در سطح شهر مشهد چرا هیچ خبری از پرداخت معوقات حقوق فروردین بازنشستگان تأمین‌اجتماعی نیست؟ معاون فرهنگی شهردار مشهد: تجمع کادر درمانی مشهد، فریادی علیه سکوت جهانی درقبال نسل‌کشی مردم غزه است اعتراض جامعه پزشکی مشهد به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه + فیلم مشهد، یکی از سبزترین شهر‌های کشور از نگاه مردم و مسئولان ورود نماینده ویژه رئیس‌جمهور در توسعه دریامحور و مکران، به مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۴) بودجه عمرانی مشهد ۳۰درصد افزایش یافت | فرماندار مشهد: اعتبارات خوبی برای پروژه‌های تأمین آب شرب مشهد اختصاص یافته است آغاز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی مشهد از ساعت ۶ صبح فردا (چهارشنبه یک مرداد ۱۴۰۴) آبفای تهران برای توزیع آب شرب در زمان قطعی، آب بسته‌بندی توزیع می‌کند (تکذیب شد) تاریخچه‌ای از کوچه دانشگاه ۷ مشهد | ۱۰۰ سال باغ سنگی سرویس‌دهی مترو مشهد فردا (یکم مرداد ۱۴۰۴) از ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان مشهدی از عنوان «علی الحساب» در قبض برق + پاسخ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد: عزم جدی برای تحقق هدف ۵ میلیون مترمربع آسفالت در سال ۱۴۰۴
سرخط خبرها

پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد

  • کد خبر: ۳۳۳۳۸۷
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۵
پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد
میان‌گذر جنوبی مشهد در حد فاصل کنارگذر شرقی تا خیام شمالی با طول محور یازده کیلومتر و دارای عرض‌های متغیر بین ۳۵ و ۴۵ متر است. این پروژه از اواخر آذرماه ۱۴۰۳ آغاز شده و قرار است در مدت دوازده ماه به اتمام برسد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ از مدت‌ها قبل بحث احداث میان‌گذر جنوبی در شمال‌شرق مشهد برای کاهش ترافیک ورودی به شهر و افزایش دسترسی‌ها در این مسیر مطرح بود تا اینکه واپسین روز‌های مرداد‌ماه سال گذشته اجرای پروژه میان‌گذر جنوبی در شمال‌شرقی مشهد قطعی شد. با‌توجه‌به وجود مشکلاتی اعم از آشفتگی فرمی در ساختار شهری حوزه شمال‌شرق در مناطق ۲ و ۵ و نیاز به محوری شاخص و اثرگذار در ساختار فعلی اسناد پروژه مطالعه و طراحی میان‌گذر جنوبی تهیه و ابلاغ شد تا این پروژه هر‌چه‌سریع‌تر آغاز شود.

 اجرای پروژه میان‌گذر جنوبی در حقیقت با هدف افزایش کیفیت زندگی ساکنان، تسهیل عبورومرور در حوزه شمال‌شرق، افزایش ایمنی و امنیت اهالی و شهروندان، پیوند نواحی و محلات محدوده پروژه، افزایش دسترسی به خدمات شهری از جمله فضا‌های تجاری و خدماتی شهری و‌... تدوین شد تا راهگشای برخی مشکلاتی باشد که سال‌های سال در نواحی یاد‌شده روی زمین مانده بود.

طبق اعلام، میان‌گذر جنوبی در حد فاصل کنارگذر شرقی تا خیام شمالی با طول محور یازده کیلومتر و دارای عرض‌های متغیر بین ۳۵ و ۴۵ متر است و با‌توجه‌به اولویت اجرایی پروژه، اسناد حد‌فاصل خیابان‌های نظام‌دوست تا خیابان محبی تهیه و در مرداد‌ماه نیز ابلاغ شد.

برنامه‌ریزی برای اتمام ۱۲ ماهه پروژه

در این زمینه مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد با بیان اینکه پروژه میان‌گذر جنوبی (حد‌فاصل خیابان محبی تا نظام‌دوست) از اواخر آذرماه آغاز شده است، افزود: قرار است این پروژه در مدت دوازده ماه به اتمام برسد.

احسان شریعتی درباره فعالیت‌هایی که تاکنون برای ساخت این پروژه انجام شده است، گفت: بوته‌کنی و کندن علف‌های هرز معبر سواره کندرو و تندرو در مساحت ۸‌هزار‌و‌۷۹۰ مترمربع انجام شده است؛ ضمن اینکه خاک‌برداری ماشینی معبر سواره کندرو و تندرو نیز در مساحت ۵‌هزار‌و‌۸۰۰ متر انجام شده است.

وی ادامه داد: تسطیح و رگلاژ لایه بستر معبر سواره کندرو و تندرو نیز در مقیاس ۸ هزار‌و‌۲۶۵ متر اجرایی شده است. کوبیدن لایه بستر معبر سواره کندرو و تندرو نیز به همین میزان انجام شده است؛ ضمن اینکه ۳۸۹ متر‌مربع از خاک‌برداری کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی ضلع جنوبی پروژه نیز به دست تیم عملیاتی این سازمان به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد درباره برخی دیگر از ابعاد این پروژه نیز بیان کرد: انتقال خط لوله آب چاه موتور آیلند میانی پیاده‌رو ضلع شمالی در مساحت سیصد مترمربع، اجرای بتن کف کانال و جدول‌های ضلع شمالی و جنوبی پروژه (۸۵ متر‌مربع)، اجرای عملیات لوله‌گذاری برای ضلع جنوبی پروژه (۲۷۰ متر‌مربع)، اجرای بتن C۲۰ بر روی کانال لوله‌گذاری‌شده ضلع جنوبی پروژه (۲۵۰ متر مربع)، اجرای عملیات آرماتوربندی شبکه روی لوله ضلع جنوبی پروژه (هشتصد کیلوگرم)، اجرای لایه تقویت بستر معبر سواره کندرو و تندرو (۴۵۰ مترمکعب)، اجرای لایه زیراساس معبر تندرو و کندرو سواره‌رو (۶۷۵ متر‌مکعب)، خاک‌برداری ماشینی معبر سواره کندرو و تندرو، اجرای معبر پیاده‌رو در هر دو‌سمت (۳ هزارو ۳۰۰ متر‌مکعب) و اجرای منهول‌های کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی ضلع جنوبی پروژه (سیزده عدد) از جمله دیگر اقدامات انجام‌شده در این مسیر بوده است.

شریعتی با بیان اینکه این پروژه اکنون از پیشرفت ۲۸‌درصدی برخوردار است، افزود: ادامه عملیات این پروژه با برنامه‌ریزی و تلاش متخصصان سازمان عمران در حال انجام است و امیدوارم طبق برنامه زمان‌بندی‌شده به پایان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->