وزارت علوم خبر داد: پیگیری حقوقی ترور دانشمندان در مجامع بین‌المللی فرماندار مشهد تأکید کرد: ضرورت رعایت الگوی مصرف آب از سوی کشاورزان و واحد‌های تولیدی کاهش ۴۹ درصدی حجم ترافیک مشهد با احداث تقاطع غیرهم‌سطح امام حسن مجتبی(ع) مشهد، پیشرو در توسعه اینترنت اشیا بیش از ۱۷ هزار کیلوگرم کاغذ باطله از ادارات و مراکز خصوصی مشهد در سه ماه نخست سال ۱۴۰۴ جمع‌آوری شد فعالیت هزار و ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در ایستگاه‌های بایدو مشهد بازگرداندن کیف پول به صاحبش توسط اتوبوسران امانت‌دار مشهدی اهدای انگشتر سردار شهید حاجی‌زاده به سردار موسوی نفس‌های بریده شهر | هشدار آلودگی هوای مشهد در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ قدرت خرید و ارزش حقوق بازنشستگان روز به روز پایین می‌آید | در شرایط حساس از معلولان حمایت کنید پایان عملیات بازگشت بیش از ۱۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۴ از طریق فرودگاه بین‌المللی مشهد ترافیک سنگین در خروجی‌های مشهد (۱۷ تیر ۱۴۰۴) شهردار مشهد: باید الزامات مناسب‌سازی سازی تردد افراد دارای معلولیت در پروژه های شهری رعایت شود پیشینه روضه‌خوانی در ایران و خراسان | ذکر مصیبت در روضه‌های کهن صدور ۳۹۹۰ رأی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ درخواست ساکنان محله پنج تن آل عبا مشهد: تهدید اراضی خاکی و خالی را به فرصت تبدیل کنید دعوت از نهادهای بین‌المللی برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونی پیشرفت ۵۲ درصدی کمپ ورزشی شهدای شهرداری مشهد| پروژه تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید آلودگی دست از سر هوای مشهد برنداشت | ثبت بیستمین روز متوالی آلودگی (۱۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد

  • کد خبر: ۳۳۴۹۶۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۳
  • ۲
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛ بنابراین برای چهار میلیون مترمربع دو همت هزینه تهیه، اجرا و مباحث مرتبط با آن است.
اکرم مقدسی
خبرنگار اکرم مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان‌یزدی امروز، ۶ خرداد ۱۴۰۴، در آیین رونمایی از ماشین‌آلات پیشرفته تراش و اجرای آسفالت و بهره‌برداری از کارخانه تولید قیر امولسیون که در مجتمع تولید آسفالت شهید مجیدی برگزار شد، اظهار کرد: سطح معابر شهر مشهد که قابلیت روکش آسفالت دارد، ۴۵ میلیون مترمربع است.

وی بیان کرد: عمر مفید آسفالت ۱۵ سال است و اگر بخواهیم شهر مشهد هموار باشد، باید سالی سه میلیون مترمربع آسفالت یا روکش آسفالت انجام دهیم که هر ۱۵ سال این کار ادامه پیدا می‌کند تا ۴۵ میلیون مترمربع را داشته باشیم. ملاک عمل برای مدیریت شهری سالانه سه میلیون مترمربع آسفالت است.

محمدیان‌یزدی افزود: در سه‌چهار سال اخیر تا قبل از سال ۱۴۰۳ نتوانستیم این حداقل را اجابت کنیم و زیر یک میلیون مترمربع آسفالت داشتیم؛ بنابراین با عقب‌ماندگی قابل‌توجهی مواجه هستیم. بر همین اساس، شورا سال قبل هدف‌گذاری چهار میلیون مترمربع آسفالت را داشت و امسال نیز پنج میلیون مترمربع است تا عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه ما با یک تن آسفالت، هشت مترمربع را روکش می‌کنیم، عنوان کرد: اگر یک میلیون مترمربع آسفالت را در نظر بگیریم، با ۱۲۵ هزار تن می‌توانیم آسفالت کنیم. در هر تن آسفالت، ۵۰ کیلوگرم قیر مصرف می‌کنیم؛ بنابراین برای هر یک میلیون مترمربع آسفالت، ۶۲۵۰ تن قیر نیاز داریم. براساس قیمتی که هفته گذشته از بورس گرفتیم، قیمت قیر بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است.

وی ادامه داد: اگر قیمت ۲۵ میلیون تومان را در نظر بگیریم، هزینه قیر برای یک میلیون مترمربع آسفالت ۱۵۰ میلیارد تومان و برای چهار میلیون مترمربع ۶۰۰ میلیارد تومان است. مخزنی که در کارخانه شهید مجیدی داریم ۷۰۰۰ تن قیر ظرفیت دارد که برای یک میلیون مترمربع آسفالت کافی است. هر مترمربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛ بنابراین برای چهار میلیون مترمربع، دو همت هزینه تهیه، اجرا و مباحث مرتبط با آن است.

محمدیان‌یزدی با اشاره به اینکه دنبال استفاده از آسفالت پلیمری هستیم، تصریح کرد: برای مسیر‌های خاصی مثل بی‌آرتی، آسفالت پلیمری در مشهد جواب گرفته و دنبال اجرای این نوع آسفالت هستیم. مشکلاتی برای ادامه کار داریم که یکی از آن‌ها فرایند حفاری‌ها در مشهد است. توسعه شبکه فیبر نوری در مشهد اکثر آسفالت‌های سطح شهر را دچار مشکل کرده و جدایی آب شرب از خام در برخی معابر مسئله‌ساز شده است. مسائل توسعه‌ای دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز آسفالت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای نهضت آسفالت نیاز به پشتیبانی داریم و این کارخانه و کارخانه بتن سازمان عمران پشتوانه‌های عملیات اجرایی هستند. امروز دو میلیون یورو تجهیزات و ماشین‌آلات جدید اضافه می‌شود که با استفاده از آن‌ها ۳۰ درصد زمان آسفالت کاهش پیدا می‌کند. ۳۰ دستگاه کامیون در این کارخانه داریم که فرسوده است. دستگاه‌های سنگ‌شکن ما به مرز فرسوده‌شدن نزدیک می‌شود که در سنوات آتی اورهال و نوسازی آن‌ها را دنبال می‌کنیم تا سه میلیون مترمربع آسفالت سالانه را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روسازی در مشهد مغفول واقع شده است. قبلاً نهضت پیاده‌روسازی را داشتیم اما الان نگاه ما خودرومحور شده است. امیدواریم بتوانیم در این حوزه نیز دوباره ایجاد حساسیت کنیم. مشهد ۱۵ میلیون مترمربع پیاده‌رو دارد که ۶ میلیون مترمربع در معابر اصلی و ۹ میلیون مترمربع در معابر فرعی است.

محمدیان‌یزدی افزود: پیاده‌روسازی در پروژه‌هایی مانند زودبازده یک و دو تعریف شده، اما باید به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود. امسال ۳۵۰ میلیارد تومان برای پیاده‌روسازی در زودبازده سه کنار گذاشتیم، اما نیاز دارد ویژه‌تر به این موضوع بپردازیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: ما ۱۹۱ کیلومتر مسیل برای دفع سیلاب داریم که ۱۵۰ کیلومتر جداره‌سازی، بدنه‌سازی و سامان‌دهی کردیم، ۲۷ کیلومتر دیگر خاکی است که در برنامه گذاشتیم، ۱۴ کیلومتر نیز در حوزه نظامی و امثال آن است که دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزار تأمین و نگهداری ایجاد شده و از امسال تمام موضوعات تأمین و نگهداری در دل این نرم‌افزار ثبت و ضبط می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین عبدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
0
0
ضمن عرض خسته نباشید آقای محترم هر متر مر بع سرعت گیر غیر استاندارد که دعای خیر مردم دارد چقدر هزینه دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۹
0
0
وقتی آدمهای بیسوادی کار را در دست دارند پرهزینه ترین روش به عنوان بهترین روش جهت حفظ کیفیت سواره رو انتخاب میشه. هیچکس هم پیگیر نیست.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->