معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

مشهد در مسیر اولین شهر هوشمند ایران

  • کد خبر: ۳۳۵۵۱
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مشهد در مسیر اولین شهر هوشمند ایران
مشهد اولین شهر هوشمند ایران است که در زمینه‌های مختلفی همچون جمع‌آوری و تفکیک پسماند و تشخیص تخلفات رانندگی برنامه‌هایش را در اجلاس ITU WSIS ۲۰۲۰ (بزرگ‌ترین رویداد جهان در حوزه ICT) ارائه کرده است.
سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد دراین‌باره گفت: مؤسسه جهانی به‌نام ITU که وابسته به سازمان ملل و در واقع تنظیم‌کننده روابط در حوزه فناوری ارتباطات در جهان است، شهر‌های مختلف جهان را که در زمینه هوشمندسازی فعالیت می‌کنند رده‌بندی و برنامه‌هایشان در این حوزه را پایش می‌کند.

محمدجواد رجائیان ادامه داد: سال گذشته مشهد درخواستش را به این مؤسسه جهانی داد و مسیر ارزیابی هوشمندسازی شهر مشهد شروع شد. در همین راستا، باتوجه‌به اینکه این مؤسسه اجلاس سالانه WSIS را برگزار می‌کند تا شهر‌های هوشمند پذیرفته شوند و دستاوردهایشان را ارائه دهند، نمایندگان مشهد نیز در پنلی اختصاصی به معرفی برنامه‌های انجام شده پرداختند.

وی اظهار کرد: بخشی از برنامه‌های ارائه شده در حوزه سیستم‌های موقعیت جغرافیایی مثل نظارت بر حریم شهر با پهباد برای جلوگیری از ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز، جمع‌آوری و تفکیک پسماند‌ها با نرم‌افزار‌های موبایلی و سامانه‌های هوشمند تشخیص تخلفات رانندگی و ترافیکی بود.
 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در پاسخ به اینکه بعد از ارزیابی مشهد و انتخاب شدن این شهر به‌عنوان پیشروترین شهر هوشمند ایران در جهان، چه امتیازی برای مشهد به وجود می‌آید، گفت: اهمیت این عنوان در موضوع برندینگ بین‌المللی است. شهر‌ها شرکت می‌کنند که خودشان را سنجش کنند، زیرا با این سنجش هم باعث می‌شود برنامه شهر‌ها محک بخورد که چقدر برنامه‌ریزی‌ها با استاندارد‌های جهانی تطبیق دارد و اگر جایی انحرافی بود اصلاحش کنند و هم اینکه در نهایت درصد تطابق برنامه‌ها با معیار‌هایی که به‌عنوان شهر هوشمند شناخته می‌شود، استخراج شود. یعنی یک مسابقه است که شهر‌ها در آن خودشان را محک می‌زنند.
 

محمدجواد رجائیان با اشاره به ویژگی‌های مشهد که توانسته است در چنین زمینه‌ای پیشرو باشد، اظهار کرد: در شهرداری مشهد برنامه هوشمندسازی تدوین کردیم که ۴ سال برنامه‌هایی که جنبه‌های شش‌گانه شهر هوشمند در آن‌ها رعایت می‌شود، اجرا کنیم که بخشی از این برنامه‌ها اجرا شده است.

وی افزود: این برنامه‌ها را ارزیابان مؤسسه ITO با واقعیت تطبیق می‌دهند و در نهایت پس از قبولی، مشهد می‌تواند در فهرست شهر‌های هوشمند دنیا قرار بگیرد. در حقیقت ما با پذیرش در وبینار و ارائه مقاله در میانه راه هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->