معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

اطلاعات جدید از انفجار اتمی در شمال روسیه

  • کد خبر: ۳۳۹۶
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
اطلاعات جدید از انفجار اتمی در شمال روسیه
شرکت "روس‌اتم" روسیه اعلام کرد: این انفجار که در آن پنج دانشمند هسته‌ای در نوار شمالی کشور کشته شدند، به خاطر یک ژنراتور با سوخت اتمی بود.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایسنا، روزنامه تلگراف در یادداشتی بیان داشت ناظران در نزدیکی "سورودوینسک" اعلام کردند که پس از رویداد پنجشنبه یک افزایش ناگهانی موقتی در سطح تشعشات رادیواکتیو کشف کردند؛ مسئله‌ای که ارتش روسیه آن را رد کرده است.

 

تصاویر ویدئوی تایید نشده پرسنل پزشکی را نشان دادند که با به تن داشتن لباس‌های مخصوص در برابر تشعشات اتمی، مجروحین را از صحنه خارج می‌کردند.

 

با این حال شرکت روس‌اتم که نهاد اتمی روسیه محسوب می‌شود سه روز بعد از این رویداد تنها تایید کرد که 5 تن از دانشمندان هسته‌ای این کشور از یکی از نهادهای تحقیقاتی مهمش کشته شده‌اند.

 

این شرکت تنها در بیانیه‌ای گفت: این دانشمندان در حین آزمایش یک منبع ایزوتوپی نیرو درخصوص یک سیستم محرکه با سوخت مایع جان خود را از دست دادند.

 

این دانشمندان در موسسه تحقیقات علمی فیزیک تجربی روسیه (VNIIEF) کار می‌کردند؛ جایی که دانشمندان جماهیر شوروی برای ساخت نخستین بمب اتمی این کشور فعالیت داشتند.

 

اما در یک بیانیه تصویری جداگانه در روز یکشنبه ویاچسلاو سولوویف، رئیس موسسه تحقیقات علمی فیزیک تجربی روسیه گفت: این پنج دانشمند بر روی منابع تجربی و کوچک شده سوخت اتمی از جمله ژنراتورهای ترموالکتریک رادیو ایزوتوپ یا نوع جدیدی از راکتور اتمی کوچک کار می‌کردند.

 

در هیچ یک از این بیانیه‌ها ذکر نشده که این دانشمندان مشغول کار بر روی یک موشک بوده‌اند.

 

با این حال پذیرش این که این رویداد شامل نوعی موتور راکت بوده و همچنین فقدان شفافیت درخصوص این رویداد باعث گمانه‌زنی‌هایی دال بر این شده که در حقیقت این دانشمندان نخستین تلفات یکی از تسلیحات جدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده‌اند. تسلیحات مذکور در روسیه به عنوان "بوروستنیک" شناخته می‌شوند، در  حالی که ناتو آن را موشک "اسکای‌فال" خطاب می‌کند.

 

چنین موشکی ابتدا باید توسط یک راکت متداول و معمول پرتاب شود چرا که سیستم محرکه اتمی آن نوعی از "رم جت" (موتور جت) است که باید پیش از فعال شدن به یک سرعت تعیین شده دست یابد.

 

با این حال جزئیات این رویداد هنور مشخص نیست و احتمال ارائه توضیحات بیشتر از سوی روسیه وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->