پخش فصل سوم سریال «خاندان اژد‌ها» در سال ۲۰۲۶ امروز «سیروس پرهام» در خاک آرام می‌گیرد (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) همه چیز درباره فیلم «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران برای اسکار ۲۰۲۶ + خلاصه داستان و بازیگران دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: در حوزه نمایش خانگی ضعف حکمرانی داریم + فیلم بهرام افشاری با «سمسار» روی صحنه می‌رود راز مضمون شعرهای افشین علا از زبان خودش واکنش جنجالی کارگردان پیرپسر به انتخاب فیلم‌ اسکار + عکس نگاهی به شکست‌های یک سال اخیر سریال‌ها دلنوشته بهنوش طباطبایی برای نقشش در سووشون حرکت تازه سینمای ایران برای تجلیل از هنرمندان وطن‌دوست از پوستر جدید «شفرونی» رونمایی شد + عکس و جزئیات چرا کودک ایرانی پای انیمیشن خارجی می‌نشیند؟ | انتقاد نادر سلیمانی از انیمیشن‌ها ویدئو | تقابل جبلی و اسعدیان در انتخاب نماینده ایران در اسکار روایت تازه صدا و سیما از نصف جهان | نگاهی به آنچه در «ایران جان» گذشت چرا «علت مرگ: نامعلوم» به‌عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شد؟ سانس اختصاصی برای مخاطبان نابینا در جشنواره فیلم کوتاه تهران رویداد «قصه شهر ایران» با روایت نبرد ۱۲ روزه برگزار می‌شود + فراخوان صدرنشینی دوباره فیلم جکی چان در مقابل انبوه رقبا
سرخط خبرها

یوتیوبرها افکار نسل جدید را کنترل می‌کنند!

  • کد خبر: ۳۴۹۹۲۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۸
یوتیوبرها افکار نسل جدید را کنترل می‌کنند!
با تغییر ذائقه رسانه‌ای نسل‌ها، جوانان امروزی کمتر به سراغ اخبار سنتی می‌روند و بیشتر از طریق یوتیوبرها و پادکست‌ها در جریان رویدادها قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه خبر، خبر ۲۰:۳۰ و خبر ساعت ۲۱، کلماتی آشنا هستند که در اغلب خانه‌ها از زبان پدران شنیده می‌شود؛ برای آن‌که بدانند در دنیا چه می‌گذرد. اما با گذر زمان، این ذائقه‌ها در نسل‌های بعدی تغییر کرده‌اند، به‌گونه‌ای که کمتر پیش می‌آید جوانی دهه هشتادی، پیگیر خبر ساعت ۲۱ باشد. روزگاری روزنامه محل رجوع بود، سپس تلویزیون جای آن را گرفت، و حالا تلویزیون نیز جای خود را به فناوری‌های نوین داده است؛ فناوری‌هایی که برای نسل جوان، ذائقه‌سازی کرده‌اند. به‌طوری که آنها کمتر به روزنامه‌ها، رسانه‌های مکتوب، سایت‌های خبری و حتی پلتفرم‌های خبررسان سر می‌زنند تا ببینند در اطرافشان چه می‌گذرد.

نسل جدید دنبال رسانه‌های جدید

مؤسسه رویترز در آخرین گزارش خود درباره اخبار دیجیتال اعلام کرده است که بسیاری از جوانان دیگر همانند پدران‌شان اخبار را دنبال نمی‌کنند و نسل جدید بیشتر از طریق شخصیت‌های یوتیوبی و پادکست‌ها در جریان اخبار قرار می‌گیرند. برای مثال، در بریتانیا، مخاطبان اخبار تلویزیونی از ۷۹ درصد به ۴۸ درصد کاهش یافته‌اند. همچنین میزان رجوع به روزنامه‌ها و مجلات نیز به‌طور قابل توجهی از ۵۹ درصد به ۱۲ درصد رسیده است. برند‌های خبری نیز در سال‌های اخیر به پادکست‌ها روی آورده‌اند و در این مسیر تنها نیستند. دونالد ترامپ و کامالا هریس، هر دو، در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده در پادکست‌های محبوب حضور یافتند و با این کار، از الگوی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، پیروی کردند؛ کسی که در سال ۲۰۲۳ با حضور در پادکست‌ها کوشید به نسل جوان‌تری دست یابد.

این نسل جوان‌تر، با پیوند عاطفی و نزدیکی که با پادکست‌های محبوب خود برقرار می‌کند، یکی از دلایل جذابیت این رسانه برای برند‌های خبری به‌شمار می‌رود.

پادکست‌ها هنوز جا دارد که رشد کند

با این حال، گوش‌دادن به پادکست‌های خبری همچنان فعالیتی نسبتاً خاص محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که تنها ۱۵٪ از شنوندگان هفتگی پادکست‌ها در ایالات متحده، و ۳٪ در ژاپن، به پادکست‌های خبری گوش می‌دهند؛ و این درصد‌ها متغییر است. تعداد اندکی از مردم (حدود ۲٪ در میان ۲۰ کشور‌های مورد بررسی) پادکست‌ها را منبع اصلی دریافت اخبار خود می‌دانند. در واقع، پادکست‌های خبری اغلب نقش مکملی در رژیم خبری افراد ایفا می‌کنند. با این حال، گروه جوان، تحصیل‌کرده‌ای که به‌طور منظم پادکست‌های خبری را دنبال می‌کنند، باعث شده تلاش‌های بیشتری برای جذب آنها صورت گیرد. امروزه حتی پادکست‌ها نیز از قالب صرفاً صوتی فراتر رفته‌اند و به‌سوی قالب‌های تصویری حرکت کرده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->