قالیباف پاکستان را به مقصد تهران ترک کرد داستان‌سرایی ضدایرانی رسانه آمریکایی کشف آثار جراحی مشکوک بر پیکر شهدای فلسطینی به گروگان گرفته شده توسط رژیم اسرائیل روایت قالیباف از تلاش آمریکا برای آتش‌بس در جنگ ۱۲ روزه کنایه عراقچی به یاوه‌گویی‌های نتانیاهو واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به قبول مسئولیت تجاوز نظامی اسرائیل علیه ایران از سوی ترامپ تأکید قالیباف بر ارتقای تعاملات‌ اقتصادی ایران‌ و پاکستان با تسهیل امور بانکی و تجارت‌ آزاد ادعای گروسی: ایران هنوز می‌تواند سلاح اتمی بسازد معاون وزیر امور خارجه: موشک‌ها برای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور هستند و موضوع مذاکره نیستند وزیر میراث فرهنگی: تصویب «منشور کوروش» نشانه جایگاه تمدنی ایران در عدالت و کرامت انسانی است قائم‌پناه: باید کمک کنیم کشور با هم‌افزایی و دوری از سهم‌خواهی‌های بی‌ثمر، از مشکلات عبور کند آیت‌الله علم‌الهدی: رهبر ایران، قدرتمندترین رهبر جهان است| ترس آمریکا از جوانان با استعداد ایرانی رهبر انصارالله: نقش جبهه‌های پشتیبان غزه طی ۲ سال بارز بود تقدیر زیاد نخاله از ایران به خاطر حمایت از ملت فلسطین گروسی: راه‌حل فوری درباره ایران وجود ندارد بسته مشکوک در پایگاه نظامی آمریکا چندین نظامی را راهی بیمارستان کرد (۱۶ آبان ۱۴۰۴) درگیری تازه مرزی میان طالبان و پاکستان (۱۶ آبان ۱۴۰۴) ماجرای غش کردن فردی در دفتر کار ترامپ چیست؟ حمله جدید آمریکا به یک قایق در دریای کارائیب ۳ کشته برجای گذاشت قالیباف: باید کشور‌های اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند حملات نظامیان صهیونیست به کرانه باختری ادامه دارد (۱۶ آبان ۱۴۰۴) ماکرون خواستار پیوستن الجولانی به ائتلاف ضد داعش شد سنای آمریکا قطعنامه جلوگیری از مداخله نظامی علیه ونزوئلا را رد کرد کره شمالی موشک بالستیک آزمایش کرد (۱۶ آبان ۱۴۰۴) چین سومین ناو هواپیمابر خود را به آب انداخت (۱۶ آبان ۱۴۰۴) ترامپ: قزاقستان به توافق ابراهیم می‌پیوندد ترامپ: من مسئول حمله اسرائیل به ایران بودم
سرخط خبرها

انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست

  • کد خبر: ۳۵۱۵۱۲
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۲
  • ۲
انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست
طرح مدرسه مجازی وزارت آموزش و پرورش که با هدف ادغام مدارس بزرگسالان و استفاده از هوش مصنوعی برای ایرانیان داخل و خارج طراحی شده، با انتقاد تند عضو کمیسیون آموزش مجلس مواجه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، از تصویب نهایی و اجرای قریبالوقوع این طرح خبر داده، اما سید ابوالحسن مصطفوی غمام با اشاره به قطعی مکرر برق و ضعف زیرساخت‌های اینترنتی در مناطق محروم، اجرای آن را «نقض عدالت آموزشی» خواند.

جزئیات طرح مدرسه مجازی

۱. هدف و گروه‌های هدف:

- ادغام چهار نوع مدرسه بزرگسالان (دولتی، غیردولتی، ایثارگران و آموزش از راه دور) تحت عنوان «مدرسه مجازی».

- پوشش دو گروه اصلی: افراد بالای ۱۸ سال بازمانده از تحصیل (به دلایل اشتغال، ازدواج یا زندگی در مناطق صعب‌العبور) و دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی.

- خدمات‌رسانی به ایرانیان مقیم خارج و اتباع خارجی علاقه‌مند به نظام آموزشی ایران.

۲. فناوری و روش اجرا:

- استفاده از «هوش مصنوعی و ابزار‌های دیجیتال» برای ارائه آموزش ترکیبی (مجازی-حضوری) و شخصی‌سازی‌شده.

- ایجاد پرونده الکترونیکی برای هر دانش‌آموز و تطبیق واحد‌های درسی گذرانده‌شده.

- ارائه بسته‌های یادگیری آفلاین و استفاده از رسانه ملی در مناطق فاقد دسترسی به اینترنت.

۳. وضعیت حقوقی و زمانبندی:

- اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش با ۱۶ ماده و ۶ تبصره تصویب شده و منتظر تأیید نهایی رئیس‌جمهور است.

- مدارس موجود سه سال فرصت دارند تا خود را با الزامات جدید تطبیق دهند.

- شهریه‌ها «به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از مدارس غیردولتی» تعیین می‌شود.

انتقادات جدی کمیسیون آموزش مجلس

۱. مشکلات زیرساختی:

- قطع برق و اینترنت ناپایدار: مصطفوی، عضو کمیسیون آموزش مجلس  تأکید کرد در مناطق محروم، «قطعی مکرر برق» و دسترسی ضعیف به اینترنت، اجرای آموزش مجازی را غیرممکن می‌کند. وی پرسید: «با قطعی مکرر برق، طرح چگونه اجرایی می‌شود؟».

- تجربه شکست‌خورده کرونا: افت شدید تحصیلی و ترک تحصیل دانش‌آموزان محروم در دوران آموزش مجازی، هشدار‌هایی برای تکرار این طرح است.

۲. ابهام در فرآیند تصویب:

- طرح بدون مشورت با نهاد‌های تخصصی و کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده است. مصطفوی تأکید کرد: «مسیر قانونی این طرح مشخص نیست و مطالعات میدانی برای آن انجام نشده است**».

۳. چالش‌های گروه‌های خاص:

- ایثارگران: آموزش مجازی برای این گروه، بدون پیوست فرهنگی و حمایت نهاد‌های مسئول، «بی‌احترامی به شأن ایثارگران» تلقی می‌شود.

- بزرگسالان محروم: تمرکز بر آموزش مجازی به‌جای حل مشکلات معیشتی، اولویت‌های آموزشی را نادیده گرفته است.

جمع‌بندی

رویارویی دو دیدگاه دولتی و مجلس درباره «مدرسه مجازی» نشان‌دهنده شکاف میان سیاست‌گذاری اداری و واقعیات میدانی است. سرنوشت این طرح به حل چالش‌های زیرساختی و شفاف‌سازی فرآیند تصویب گره خورده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۲۳
0
0
مثل روز روشنه که با این وضعیت برق و اینترنت همه چی زندگی مردم لنگ شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۲۳
0
0
دم این نماینده گرم یک بار دیدم یک نماینده حرف دل ملت رو بزنه
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->