پیامد‌های توافق صلح «قفقاز»؛ پایان منازعه دیرینه یا آغاز مسائل ژئوپلیتیک برای ایران و روسیه پزشکیان: رژیم جنایتکار تمام کشور‌های منطقه را حقیر و ذلیل می‌خواهد ولایتی: هر تحولی نزدیک مرزهایمان را به دقت زیر نظر داریم انتشار متن نامه تروئیکای اروپایی به سازمان ملل درباره مکانیسم ماشه واکنش کنایه آمیز پزشکیان به ادعای نتانیاهو آمار شهدای جنگ غزه به ۶۱ هزار و ۷۲۲ نفر رسید (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) لاریجانی در نشست خبری لبنان: تصمیمات بیروت با همفکری مقاومت، برای جمهوری اسلامی قابل احترام است یک تحلیلگر مسائل غرب آسیا: «دالان زنگزور» برای ایران بسیار حیاتی و اثرگذار است | ایران باید برای جلوگیری از اجرای این توافق اقدام کند آیت‌الله علم‌الهدی: دانشگاه فرهنگیان خط مقدم نبرد فرهنگی است واکنش تند اکبر گنجی به نتانیاهو: بزرگترین تروریست جهان کتاب مرا معرفی کرد، صدهزار خاک بر سر من! پاسخ عطوان به ترامپ و نتانیاهو: مردم غزه گله گوسفند نیستند | مقاومت هرگز سلاحش را زمین نمی‌گذارد دیدار نبیه بری و لاریجانی در بیروت انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست لاریجانی با رئیس جمهور لبنان در بیروت دیدار کرد | عون: لبنان امن و پایدار بماند (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) سودان خواستار تشدید فشار بر امارات شد رئیس جمهور: نخستین گام در رفع ناترازی انرژی برداشته شد رئیس پارلمان لبنان: حزب الله از بین رفتنی نیست شایعه جنجالی در رسانه‌های عربی: آیا وزیر خارجه جدید سوریه همان ابوبکر البغدادی است؟ جلسه ستاد توسعه علوم و فناوری افتا با حضور عارف تشکیل شد مخالفت مصر و عربستان با طرح رژیم اسرائیل برای اشغال غزه عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس: مکانیسم ماشه هیچ مبنای حقوقی ندارد حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به لبنان با ۲ مصدوم (۲۲ مرداد ۱۴۰۴) حمایت ۱۲۹ عضو کنوانسیون منع تسلیحات بیولوژیک از ایران هشدار تروئیکای اروپا به سازمان ملل درباره تحریم‌های ایران در صورت بازنگشتن به مذاکرات کمتر از ۷ درصد برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود افشاگری سازمان ملل درباره خشونت جنسی نیرو‌های امنیتی اسرائیل علیه زندانیان فلسطینی هشدار ناوگان دریایی چین پس از تجاوز ناو جنگی آمریکا به آب‌های سرزمینی‌اش
سرخط خبرها

انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست

  • کد خبر: ۳۵۱۵۱۲
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۲
انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست
طرح مدرسه مجازی وزارت آموزش و پرورش که با هدف ادغام مدارس بزرگسالان و استفاده از هوش مصنوعی برای ایرانیان داخل و خارج طراحی شده، با انتقاد تند عضو کمیسیون آموزش مجلس مواجه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، از تصویب نهایی و اجرای قریبالوقوع این طرح خبر داده، اما سید ابوالحسن مصطفوی غمام با اشاره به قطعی مکرر برق و ضعف زیرساخت‌های اینترنتی در مناطق محروم، اجرای آن را «نقض عدالت آموزشی» خواند.

جزئیات طرح مدرسه مجازی

۱. هدف و گروه‌های هدف:

- ادغام چهار نوع مدرسه بزرگسالان (دولتی، غیردولتی، ایثارگران و آموزش از راه دور) تحت عنوان «مدرسه مجازی».

- پوشش دو گروه اصلی: افراد بالای ۱۸ سال بازمانده از تحصیل (به دلایل اشتغال، ازدواج یا زندگی در مناطق صعب‌العبور) و دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی.

- خدمات‌رسانی به ایرانیان مقیم خارج و اتباع خارجی علاقه‌مند به نظام آموزشی ایران.

۲. فناوری و روش اجرا:

- استفاده از «هوش مصنوعی و ابزار‌های دیجیتال» برای ارائه آموزش ترکیبی (مجازی-حضوری) و شخصی‌سازی‌شده.

- ایجاد پرونده الکترونیکی برای هر دانش‌آموز و تطبیق واحد‌های درسی گذرانده‌شده.

- ارائه بسته‌های یادگیری آفلاین و استفاده از رسانه ملی در مناطق فاقد دسترسی به اینترنت.

۳. وضعیت حقوقی و زمانبندی:

- اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش با ۱۶ ماده و ۶ تبصره تصویب شده و منتظر تأیید نهایی رئیس‌جمهور است.

- مدارس موجود سه سال فرصت دارند تا خود را با الزامات جدید تطبیق دهند.

- شهریه‌ها «به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از مدارس غیردولتی» تعیین می‌شود.

انتقادات جدی کمیسیون آموزش مجلس

۱. مشکلات زیرساختی:

- قطع برق و اینترنت ناپایدار: مصطفوی، عضو کمیسیون آموزش مجلس  تأکید کرد در مناطق محروم، «قطعی مکرر برق» و دسترسی ضعیف به اینترنت، اجرای آموزش مجازی را غیرممکن می‌کند. وی پرسید: «با قطعی مکرر برق، طرح چگونه اجرایی می‌شود؟».

- تجربه شکست‌خورده کرونا: افت شدید تحصیلی و ترک تحصیل دانش‌آموزان محروم در دوران آموزش مجازی، هشدار‌هایی برای تکرار این طرح است.

۲. ابهام در فرآیند تصویب:

- طرح بدون مشورت با نهاد‌های تخصصی و کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده است. مصطفوی تأکید کرد: «مسیر قانونی این طرح مشخص نیست و مطالعات میدانی برای آن انجام نشده است**».

۳. چالش‌های گروه‌های خاص:

- ایثارگران: آموزش مجازی برای این گروه، بدون پیوست فرهنگی و حمایت نهاد‌های مسئول، «بی‌احترامی به شأن ایثارگران» تلقی می‌شود.

- بزرگسالان محروم: تمرکز بر آموزش مجازی به‌جای حل مشکلات معیشتی، اولویت‌های آموزشی را نادیده گرفته است.

جمع‌بندی

رویارویی دو دیدگاه دولتی و مجلس درباره «مدرسه مجازی» نشان‌دهنده شکاف میان سیاست‌گذاری اداری و واقعیات میدانی است. سرنوشت این طرح به حل چالش‌های زیرساختی و شفاف‌سازی فرآیند تصویب گره خورده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->