حقوق مهرماه پزشکیان به حساب جامعه خیران مدرسه‌ساز واریز شد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) + عکس عضو کمیسیون عمران مجلس: استیضاح وزیر راه رای نخواهد آورد رزمایش مشترک دریایی ایران و جمهوری آذربایجان پایان یافت رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی: ۲۷ مهرماه، آخرین مهلت استعفای داوطلبان مشمول ماده ۴۱ است قانون پیوستن ایران به CFT از سوی قالیباف ابلاغ شد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) عراقچی در گفت‌وگوی تلفن با امیرخان متقی: ایران آماده کمک برای کاهش تنش‌ و تسهیل گفت‌و‌گو‌ میان افغانستان و پاکستان است واکنش وزیر راه به کلید خوردن استیضاحش تحلیل نشنال اینترست درباره احتمال بازگشت آمریکا به بگرام | واکنش احتمالی ایران، چین و روسیه چه خواهد بود؟ سخنگوی دولت: مبلغ کارت رفاهی از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها قالیباف: نهاد دولت و مردم نیازمند مشارکت بهتر و گسترده‌تری هستند حماس بر پایبندی به توافق آتش‌بس تاکید کرد صدور گواهینامه‌های جدید با اطلاعات دوزبانه برای تسهیل رانندگی در خارج از کشور دریادار ایرانی: نیازمند توسعه دریایی در ابعاد گوناگون هستیم بقایی در دانشگاه تهران عنوان کرد: قطعنامه «۲۲۳۱» پایان یافت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: غیرقابل‌اعتمادبودن آمریکا در مذاکرات محرز است خضریان: بیش از ۴۰ درصد سبد هزینه خانواده‌ها مربوط به مسکن است حمله هوایی پاکستان به شرق افغانستان در آستانه سفر هیئت‌ها به دوحه | ۱۷ تن جان باختند و ۱۴ نفر زخمی شدند رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: درباره اسنپ بک زمان بررسی برجام در مجلس بحث شد | با برجام در موشکی قدرت یافتیم بیانیه وزارت خارجه درباره انقضای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت + متن کامل توضیحات ویتکاف درباره حمله اسرائیل به غزه: احساس می‌کنیم با حمله اسرائیل به قطر، به ما خیانت شد رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: به اقدامات دشمن توجه شود عراقچی در نامه‌ای به گوترش: قطعنامه ۲۲۳۱ به‌طور قطعی منقضی و خاتمه یافته است سفر هیئت پارلمانی ایران به ژنو برای شرکت در اجلاس IPU یورش اشغالگران اسرائیلی به مناطق مختلف کرانه باختری ایران اتهامات بی‌اساس مدیرکل سازمان امنیت انگلیس را رد کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد از حاکمیت لبنان حمایت کرد
سرخط خبرها

انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست

  • کد خبر: ۳۵۱۵۱۲
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۲
  • ۲
انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست
طرح مدرسه مجازی وزارت آموزش و پرورش که با هدف ادغام مدارس بزرگسالان و استفاده از هوش مصنوعی برای ایرانیان داخل و خارج طراحی شده، با انتقاد تند عضو کمیسیون آموزش مجلس مواجه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، از تصویب نهایی و اجرای قریبالوقوع این طرح خبر داده، اما سید ابوالحسن مصطفوی غمام با اشاره به قطعی مکرر برق و ضعف زیرساخت‌های اینترنتی در مناطق محروم، اجرای آن را «نقض عدالت آموزشی» خواند.

جزئیات طرح مدرسه مجازی

۱. هدف و گروه‌های هدف:

- ادغام چهار نوع مدرسه بزرگسالان (دولتی، غیردولتی، ایثارگران و آموزش از راه دور) تحت عنوان «مدرسه مجازی».

- پوشش دو گروه اصلی: افراد بالای ۱۸ سال بازمانده از تحصیل (به دلایل اشتغال، ازدواج یا زندگی در مناطق صعب‌العبور) و دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی.

- خدمات‌رسانی به ایرانیان مقیم خارج و اتباع خارجی علاقه‌مند به نظام آموزشی ایران.

۲. فناوری و روش اجرا:

- استفاده از «هوش مصنوعی و ابزار‌های دیجیتال» برای ارائه آموزش ترکیبی (مجازی-حضوری) و شخصی‌سازی‌شده.

- ایجاد پرونده الکترونیکی برای هر دانش‌آموز و تطبیق واحد‌های درسی گذرانده‌شده.

- ارائه بسته‌های یادگیری آفلاین و استفاده از رسانه ملی در مناطق فاقد دسترسی به اینترنت.

۳. وضعیت حقوقی و زمانبندی:

- اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش با ۱۶ ماده و ۶ تبصره تصویب شده و منتظر تأیید نهایی رئیس‌جمهور است.

- مدارس موجود سه سال فرصت دارند تا خود را با الزامات جدید تطبیق دهند.

- شهریه‌ها «به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از مدارس غیردولتی» تعیین می‌شود.

انتقادات جدی کمیسیون آموزش مجلس

۱. مشکلات زیرساختی:

- قطع برق و اینترنت ناپایدار: مصطفوی، عضو کمیسیون آموزش مجلس  تأکید کرد در مناطق محروم، «قطعی مکرر برق» و دسترسی ضعیف به اینترنت، اجرای آموزش مجازی را غیرممکن می‌کند. وی پرسید: «با قطعی مکرر برق، طرح چگونه اجرایی می‌شود؟».

- تجربه شکست‌خورده کرونا: افت شدید تحصیلی و ترک تحصیل دانش‌آموزان محروم در دوران آموزش مجازی، هشدار‌هایی برای تکرار این طرح است.

۲. ابهام در فرآیند تصویب:

- طرح بدون مشورت با نهاد‌های تخصصی و کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده است. مصطفوی تأکید کرد: «مسیر قانونی این طرح مشخص نیست و مطالعات میدانی برای آن انجام نشده است**».

۳. چالش‌های گروه‌های خاص:

- ایثارگران: آموزش مجازی برای این گروه، بدون پیوست فرهنگی و حمایت نهاد‌های مسئول، «بی‌احترامی به شأن ایثارگران» تلقی می‌شود.

- بزرگسالان محروم: تمرکز بر آموزش مجازی به‌جای حل مشکلات معیشتی، اولویت‌های آموزشی را نادیده گرفته است.

جمع‌بندی

رویارویی دو دیدگاه دولتی و مجلس درباره «مدرسه مجازی» نشان‌دهنده شکاف میان سیاست‌گذاری اداری و واقعیات میدانی است. سرنوشت این طرح به حل چالش‌های زیرساختی و شفاف‌سازی فرآیند تصویب گره خورده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۲۳
0
0
مثل روز روشنه که با این وضعیت برق و اینترنت همه چی زندگی مردم لنگ شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۲۳
0
0
دم این نماینده گرم یک بار دیدم یک نماینده حرف دل ملت رو بزنه
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->