ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

تشخیص سرطان ۴ سال زودتر از ظهور علائم

  • کد خبر: ۳۵۵۴۵
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
تشخیص سرطان ۴ سال زودتر از ظهور علائم
یک آزمایش خون می‌تواند ۵ نوع سرطان را سال‌ها قبل از ظهور علائم آن‌ها در بدن انسان شناسایی کند. این آزمایش «پن سیر» (PanSeer) نام دارد و می‌تواند سرطان‌های معده، مری، رویده، ریه و کبد را ۴ سال زودتر از روش‌های تشخیص معمول مانند بیوپسی در بدن بیمار شناسایی کند.
به گزارش شهرآرانیوز، محققان تست خونی توسعه داده اند که می‌تواند ابتلا به سرطان‌های معده، مری، روده و کبد را تا ۴ سال زودتر از ظهور از علائم آن‌ها شناسایی کند.

 در این پژوهش محققان نمونه خون دریافتی از ۲۲۳ نفر که به سرطان مبتلا بودند را همراه ۲۰۰ نمونه از تومور اولیه و بافت‌های سالم را بررسی کردند.

در مرحله بعد آن‌ها تستی توسعه دادند که توانست با دقت ۹۵ درصد سرطان را در شرکت کنندگانی تشخیص دهد که هنگام جمع آوری نمونه‌ها در آن‌ها هیچ علائمی رصد نشده بود و بعدا مشخص شد به سرطان مبتلا هستند.

طبق نتایج به دست آمده این تست خون سرطان را در ۸۸ درصد نمونه‌های جمع آوری شده از ۱۱۳ شرکت کننده رصد کرد که قبلا بیماری آن‌ها تشخیص داده شده بود. تکنیک به کار رفته در این روش شامل رصد نشانه‌های سرطان براساس سطح اندکی از دی ان‌ای تومور است که در جریان خون وجود دارد.

علاوه بر آن این تست نمونه‌های سالم را با دقت۹۵ درصد تشخیص داد. به گفته محققان تفاوت این پژوهش با مطالعات مشابه آن است که به نمونه خون‌هایی از بیماران بدون علائم ابتلا به سرطان استفاده شده است. به همین دلیل آن‌ها توانستند تستی توسعه دهند که نشانگر‌های سرطان را بسیار زودتر از روش‌های تشخیصی معمول ردیابی می‌کند.

نتایج تحقیقات در این باره در ژورنال نیچر کامونیکیشن منتشر شده و به شناسایی افرادی که در معرض خطر بالای ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند کمک می‌کند. البته باید اطلاعات به دست آمده در این تحقیق در پژوهش‌های بزرگتر تایید شود.

«کان ژانگ» پروفسور دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و یکی از مولفان این تحقیق می‌گوید: هدف نهایی ما آن است که تست خون‌های مشابه به طور مرتب طی چک آپ‌های سالانه انجام شود. اما در حال حاضر روی تست افرادی تمرکز کرده ایم که با توجه به تاریخچه امراض خانوادگی، سن یا عوامل ریسک دیگر در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری‌ها قرار دارند.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->