سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: هیچ مصوبه‌ای درباره ازدواج موقت اتباع خارجی با زنان ایرانی برای اخذ تابعیت وجود ندارد یعقوبی: شهرداری در مدیریت بحران‌ها همواره پیشگام بوده است ۷ پروژه بزرگ ترافیکی مشهد با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود سلیمی: دستورالعمل‌های اجرایی آیین‌نامه «مشهدِ دوستدار سالمند» در حال تدوین است «آیین‌نامه جامع بازآفرینی شهری» برای نخستین‌بار در کشور به‌صورت آزمایشی در مشهد اجرا می‌شود مقابله با آلودگی هوای مشهد، نیازمند عزم ملی و برنامه‌ریزی منسجم افزایش فرونشست در مشهد با برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌ها | شیب تند فرونشست در بافت مرکزی شهر چشم انداز نوین برای ورزش وجوانان خراسان رضوی نقش شورای اسلامی شهر مشهد در توسعه فضا‌های ورزشی رئیس‌جمهور، فردا (۲۸ مهر ۱۴۰۴) به دانشگاه تربیت مدرس می‌رود همه چیز درباره جشنواره عطر و طعم پاییزی ۱۴۰۴ در مشهد + زمان و محل برگزاری دستور دادستان مشهد برای شناسایی عوامل هنجارشکنی فرهنگی در سطح شهر آلودگی، همچنان همراه پاییز مشهد | هوای شهر برای کودکان و سالمندان خطرناک است (یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۴۰۴) انتخاب شهرداری مشهدمقدس به‌عنوان دستگاه منتخب حوزه «توسعه خدمات شهری و خدمت‌رسانی برتر» مصوبات صدوشصت‌وسومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس + فیلم برگزاری سومین جشنواره «عطر و طعم پاییز» در مشهد از اول آبان‌ماه ۱۴۰۴ کریمدادی: باوجود خشکسالی، وضعیت فضای سبز شهری مشهد در شرایط خوبی حفظ شد هم‌افزایی شهر‌های زیارتی، گامی در مسیر ارتقای حکمرانی شهری در حوزه زیارت بافت فرسوده آبکوه با نقش‌آفرینی پررنگ مردم مشهد متحول خواهد شد
سرخط خبرها

گلایه شهروندان مشهدی از تغییر هندسی در تقاطع رسالت ۸۰ | گره تازه ترافیکی در بولوار رسالت

  • کد خبر: ۳۵۶۲۲۶
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۷
  • ۱
گلایه شهروندان مشهدی از تغییر هندسی در تقاطع رسالت ۸۰ | گره تازه ترافیکی در بولوار رسالت
در ماه‌های اخیر و در چارچوب طرح‌های اصلاح هندسی معابر، میدان شهیدبرکاتی به تقاطع تبدیل شد. این تغییر با واکنش‌های متفاوت شهروندان روبه رو شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ماه‌های اخیر و در چارچوب طرح‌های اصلاح هندسی معابر، میدان شهیدبرکاتی به تقاطع تبدیل شد. این تغییر که بخشی از عملیات عمرانی شهرداری در محدوده بولوار رسالت است، با واکنش‌های متفاوت شهروندان روبه رو شده است. به عنوان نمونه، برخی رانندگان به افزایش ترافیک در پشت چراغ راهنمایی و بروز تصادفات در این محدوده اشاره می‌کنند.

این اظهارنظر‌ها درحالی است که مسئولان شهری تأکید می‌کنند که این طرح با هدف سامان دهی عبور و مرور و افزایش ایمنی عابران پیاده اجرا شده است و ارزیابی نهایی آن پس از تکمیل پروژه انجام خواهد شد. به همین منظور، خبرنگار صفحه صدای مردم برای بررسی میدانی و گفت‌و‌گو با شهروندان به محل اجرای طرح رفت.

گره جدید ترافیکی در بولوار رسالت

مشاهده خبرنگارما از محل نشان می‌دهد که پس از ایجاد تقاطع و مسدودکردن کنار گذر نرسیده به رسالت ۸۰ و ایجاد قوسی در آن ناحیه، پشت چراغ راهنمایی تقاطع، ترافیک سنگینی شکل می‌گیرد. خودرو‌ها ناچارند زمان زیادی در انتظار بمانند و فقط با فرمان چراغ سبز می‌توانند وارد خیابان رسالت۸۰ شوند.

در همین محل، پیمانکار شهرداری نیز در حال احداث مسیر عابرپیاده است. این اقدام به گفته شهروندان سبب شده است تا حجم خودرو‌های متوقف شده در ساعات اوج ترافیک افزایش یابد و صف طولانی خودرو‌ها در جاده سیمان شکل بگیرد.

روایت رانندگان و اهالی

یکی از رانندگان که خود را ساکن محله معرفی می‌کند، وضعیت محله را این طور توضیح می‌دهد: شهرداری باید برای خیابان رسالت۸۰ گردش به راست می‌گذاشت. حالا با بستن آن، ترافیک شدیدی پشت چراغ راهنمایی درست شده است و مردم هر روز گرفتار هستند. شهروند دیگری که راننده تاکسی در این مسیر است نیز می‌گوید: بار‌ها اهالی به شهرداری منطقه۳ مراجعه کرده‌اند و خواستار بازگشایی مسیر راست گرد شده‌اند، اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. هربار که مراجعه کردم، گفتند طرح در حال اجراست و باید صبوری کنید.

یکی دیگر از اهالی محله نیز می‌گوید: در همین دوسه ماه گذشته چندین تصادف در این محدوده اتفاق افتاده است. بسته شدن مسیر مستقیم سبب شده است رانندگان عجله کنند یا ناگهانی تغییرمسیر بدهند. این موضوع، هم به خودرو‌ها خسارت زده و هم آرامش مردم را گرفته است.

بار روانی و اقتصادی ترافیک

شهروندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما تأکید می‌کنند که ترافیک سنگین علاوه بر خسارت مالی، خسارت روانی نیز به دنبال دارد. تأخیر در رسیدن به محل کار، اتلاف وقت روزانه در مسیر و افزایش استرس، ازجمله مواردی است که رانندگان به آن اشاره می‌کنند.

شهروندان می‌گویند: شاید شهرداری هزینه زیادی برای پروژه کرده باشد، اما آنچه ما می‌بینیم، ایجاد ترافیک بیشتر است. هر روز ده‌ها میلیون تومان خسارت به مردم وارد می‌شود؛ چه به شکل بنزین مصرفی، چه استهلاک خودرو و چه ازدست رفتن وقت.

نگاه میدانی خبرنگار

مشاهده خبرنگار در محل نشان می‌دهد که در ساعات پرتردد، طول صف خودرو‌ها در جاده سیمان به چندصدمتر می‌رسد. رانندگان ناچارند چندبار پشت چراغ راهنمایی بمانند تا بتوانند وارد خیابان رسالت۸۰ شوند.

پیمانکار شهرداری نیز در حال تکمیل عملیات مربوط به مسیر عابرپیاده است که دقیقا در محل سابق گردش به راست قرار دارد. بر اساس این وضعیت، رانندگان فقط در صورت سبزشدن چراغ می‌توانند وارد خیابان شوند و درعمل مسیر سریع تری برای گردش به راست وجود ندارد.

مسئولیت شهرداری، مطالبه مردم

اهالی محله معتقدند شهرداری باید پیش از بستن مسیر، راهکار جایگزین در نظر می‌گرفت. به گفته آنان، بسته شدن ناگهانی گردش به راست بدون ایجاد مسیر جایگزین، مشکلات زیادی برای تردد شهروندان به همراه داشته است. یکی از شهروندان می‌گوید: اگر قرار است ایمنی عابران در نظر گرفته شود، باید هم زمان به فکر ترافیک خودرو‌ها نیز بود. نمی‌شود یک مشکل را با ایجاد مشکل دیگر حل کرد.

پاسخ شهرداری منطقه۳

برای پیگیری موضوع، خبرنگار شهرآرا با جواد حسامی فر، مسئول حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه۳ مشهد، گفت‌و‌گو کرده است. مسئول حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه۳ مشهد برای توضیح روند اجرای پروژه، به گذشته این تقاطع نیم نگاهی دارد و می‌گوید: در گذشته در این محل میدان شهیدبرکاتی بود.

بنا به تقاضای شهروندان و درخواست پلیس راهور و بررسی مطالعات ترافیکی، به این نتیجه رسیدند که میدان به تقاطع چراغ دار تبدیل شود. این اقدام حدود دو سال پیش انجام شد، ولی اصلاح هندسی محدوده تقاطع تکمیل نشده بود. در همین راستا، امسال با تخصیص اعتبار، موضوع در دستورکار شهرداری منطقه۳ قرار گرفت.

تأیید طرح در کمیته ایمنی معابر

او می‌افزاید: طرح اصلاح هندسی این تقاطع پس از مطالعات ترافیکی توسط مشاور و طی مراحل قانونی، در کمیته ایمنی معابر، زیرمجموعه حوزه معاونت عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، به تصویب رسید و برای اجرا به شهرداری منطقه ابلاغ شد. با توجه به اینکه عملیات عمرانی پروژه در حال انجام است، ارزیابی فنی طرح باید پس از اتمام پروژه صورت پذیرد. پس از آن نیز در صورت نیاز، زمان بندی چراغ تقاطع بررسی و اصلاح خواهد شد تا کمترین ترافیک در محور ایجاد شود.

بحث راست گرد؛ روایت شهرداری

حسامی فر در ادامه می‌گوید: پیش از این نیز راست گردی در محل وجود نداشته است. زمانی راست گرد معنا دارد که جزیره جداکننده‌ای وجود داشته باشد، اما، چون میدان به چهارراه تبدیل شد، ابعاد و اندازه‌های دوطرف بزرگ‌تر از حد معمول بود و وسایل نقلیه در همان مسیر تردد می‌کردند. در راستای سامان دهی عرض تقاطع و تعداد خطوط عبوری و همچنین افزایش ایمنی عابران پیاده، این طرح اجرا شده است. اکنون نیز امکان گردش به راست با فرمان چراغ سبز وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۶/۱۸
0
0
شهرداری متآسفانه راست گرد سه راهی خیام عبدالمطلب را هم بسته و اکثر جاهای دیگه. وقت مردم براش ارزش نداره!
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->