جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیش بینی وضعیت بازار بورس در روزهای آینده

  • کد خبر: ۳۵۸۴۵
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
پیش بینی وضعیت بازار بورس در روزهای آینده
 یکی از شاخص‌های متغییر در بازار ارز و بورس بستگی به عوامل سیاسی و نحوه مدیریت بانک مرکزی و دولت دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حمید میرمعینی در خصوص آینده بازار بورس بیان کرد: برای پیش بینی بازار بورس باید یک سری از مولفه‌ها را که تاکنون بازار سرمایه با آن رشد کرده است از لحاظ سیاسی و اقتصادی بررسی کرد. با توجه به وضعیتی که در بازار بورس حاکم است، سرمایه گذاری در این حوزه همراه با ریسک می‌باشد.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بورس امروز (۶ مرداد ۹۹)


کارشناس بازار پول و سرمایه با اشاره به تقاضای مردم در سرمایه گذاری در بازار بورس گفت: با توجه به اینکه جریان نقدینگی به سمت بازار سرمایه و بورس هدایت شده است، مردم در التهابات ورود به بورس هستند. افراد با سطح دانش‌های گوناگون و مبالغ مختلف در این بازار سرمایه گذاری کردند. وی افزود: در این ماه‌های اخیر با توجه به حمایت‌های دولت از بازار ارز و همچنین شاخص تورم و قیمت ارز، مردم انتظارات فراوانی از آینده اقتصادی ایران دارند.

 

میرمعینی درباره آینده و رشد بورس عنوان کرد: به هرحال بازار سرمایه همان اندازه که بازده دارد همانقدر نیز وارد فاز ریسک شده است و یک مقدار پیش بینی در مورد آینده آن سخت و مشکل است. البته می‌توان گفت این روند رشد باثباتی که از ابتدای سال تاکنون با آن روبه رو بودیم خیلی ادامه دار نخواهد بود، بنابراین مردم باید مخاطرات این بازار را در نظر بگیرند تا با ورود به آن متضرر نشوند.

 

وی با بیان اینکه آینده بازار بورس به عوامل دیگری نیز بستگی دارد؛ افزود: یکی از شاخص‌های متغییر در بازار ارز و بورس بستگی به عوامل سیاسی و به خصوص نحوه مدیریت بانک مرکزی و دولت دارد که چقدر می‌توانند این نرخ ارز را باثبات نگه دارند و جلوی تغییرات انفجاری و هیجانی را بگیرند.

 

میرمعینی تصریح کرد: آنچه به طور کامل در بازار سرمایه کشور ما مشخص است، ارزش و قیمت گذاری در مبالغ بیشتر و ارز بالاتر است، تحلیلگران و فعالان اقتصادی با توجه به این شاخصه‌ها در بازار بورس سرمایه گذاری می‌کنند. آن‌ها عمدتا قیمت ارز را بالاتر از این قیمت‌هایی که وجود دارد، می‌بینند و ممکن یک مقداری وارد فضای رسیک کردن می‌شوند.

 

این کارشناس بازار پول با اشاره حمایت‌های دولت از بازار سرمایه گفت: در ابتدا دولت باید سعی کند تا جریان نقدینگی به سمت بازار‌های موازی ورود پیدا نکند و التهابات بیشتری را در بازار ارز و مسکن ایجاد نکند. همچنین دولت بخاطر کسری بودجه و مشکلات مالی بتواند تأمین مالی مناسبی را از بازار سرمایه به دست آورد که این مورد نیاز به تدبیر بالا و سطح مدیریت حساسی است تا به نوعی جریان نقدینگی را در کشور ماندگار کند و از طرفی نیز بازده مناسبی را به سرمایه گذاران بدهد.

 

میرمعینی اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که اکنون در بازار سرمایه حاکم است، اتفاقات سیاسی و تاثیرگذاری آن در بازار سرمایه گذاری است. اگر کشور دچار تنش‌های سیاسی نگردد، بازار سرمایه نه به شدت گذشته، ولی با شیب ملایم تری روند روبه رشد را خواهد داشت.

منبع: خبر فوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->