تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

خشک کردن و فراوری میوه ها برای کسب درآمد

  • کد خبر: ۳۵۸۴۶
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
خشک کردن و فراوری میوه ها برای کسب درآمد
در این مطلب به روش خشک کردن یا فراوری میوه‌ها و تبدیل آن‌ها به محصولاتی که در فصل زمستان جدا از رفع نیاز خانواده، می‌تواند یک حرفه خانگی و درآمدزا هم به حساب بیاید، می پردازیم.
امیر مقدم | شهرآرانیوز؛ درست است که نمی‌توان برای خرید برخی تنقلات سالم مانند گردو، پسته، بادام یا فندق جایگزینی پیدا کرد و گهگاه مجبور به خرید آن‌ها با قیمت‌های گزاف می‌شویم، ولی حقیقتا پرداخت هزینه زیاد برای خرید برخی تنقلات مانند قیسی، آلوچه، کشمش و سایر میوه‌های خشک که این روز‌ها تازه آن‌ها به وفور در بازار هم پیدا می‌شود، توجیه اقتصادی ندارد. مسئله‌ای که امروز می‌خواهیم به شیوه مادربزرگ هایمان برای آن راه حل پیدا کنیم خشک کردن یا فراوری میوه‌ها و تبدیل آن‌ها به محصولاتی است که در فصل زمستان جدا از رفع نیاز خانواده، می‌تواند یک حرفه خانگی و درآمدزا هم به حساب بیاید.


خرید میوه‌های خوب و ارزان قیمت

خوبی درست کردن چیپس میوه یا میوه خشک این است که نیازی نیست پول زیادی برای تهیه میوه باکیفیت بدهید. برای این کار، فقط باید کمی وقت بگذارید و به چند میوه فروشی سری بزنید و از فروشنده بخواهید میوه‌های بی کیفیت و رسیده اش را که معمولا طرف داری هم ندارند به شما بفروشد. این میوه‌ها قیمت زیادی ندارند و شما می‌توانید به جز درست کردن چیپس میوه، از بخشی از آن‌ها که قابلیت استفاده برای این کار را ندارند برای تهیه فراورده‌های دیگری مانند لواشک، ترشک یا سرکه استفاده کنید. اگر هم باغ دار آشنایی می‌شناسید چه بهتر. به ویژه وقتی که قرار است به این کار به چشم یک حرفه نگاه کنید، حتما لازم است میوه‌های موردنیازتان را از یک باغ دار تهیه کنید. در غیر این صورت هم باید مستقیم به سراغ میدان‌های بار شهر بروید که در صورت خرید کلی، قیمت تا ۲۵ درصد هم ارزان‌تر تمام خواهد شد.


ابزار کار لازم برای تهیه میوه خشک

اینکه از چه روشی می‌خواهید برای خشک کردن میوه هایتان استفاده کنید بر ابزار کاری که برای این منظور نیاز دارید تأثیر مستقیم خواهد داشت. به ویژه اگر قصد دارید فقط برای مایحتاج خودتان چیپس میوه درست کنید، توصیه می‌کنیم از روش آفتابی برای این منظور استفاده کنید. با این حال، شما به طور معمول به تعدادی سینی توری استیل ضدزنگ، پلاستیکی یا فایبرگلاس با روکش تفلون، چند متر پارچه تور و کاغذ مومی، قدری شکر و آب لیمو و در صورت خشک کردن به روشی غیرآفتابی، به فر یا دستگاه خشک کن میوه نیاز دارید.


روش‌های مختلف خشک کردن

قبل از خشک کردن میوه‌ها لازم است آن‌ها را پوست بگیرید. برای این کار تکه‌های میوه را ۳۰ ثانیه در آب جوش بریزید. سپس به یک ظرف آب یخ منتقل کنید تا پوستشان به راحتی جدا شود. بعد هم برای حفظ ظاهر زیبای میوه‌ها و به حداقل رسیدن تغییر رنگشان، آن‌ها را ۱۰ دقیقه درون ترکیب آب لیمو و آب قرار دهید. سپس در آبکش بریزید و با یک دستمال نخی بدون پرز به آرامی خشک کنید. بعد هم از هر روشی که دوست دارید برای خشک کردن آن‌ها (آفتابی، فر یا دستگاه خشک کن) استفاده کنید.


بازاریابی شرط موفقیت در کار

همان طور که پیش از این هم گفتیم، اگر قصد دارید نگاه حرفه‌ای به این کار داشته باشید، باید تمام تلاشتان را برای کاهش قیمت تمام شده بکنید. اکنون قیمت هر کیلو چیپس میوه درهم (سیب، موز، پرتقال، کیوی، توت فرنگی و زردآلو) دربازار ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است، ولی این به معنای این نیست که شما هم می‌توانید محصولات تولیدی خود را با همین قیمت عرضه کنید، چون فروشنده‌ها باید بخشی از هزینه هایشان را از تفاوت قیمت خرید و عرضه آن به آخرین مشتری تأمین کنند و شما نمی‌توانید سود لازم را از فروشتان ببرید، ولی اگر به جای رفتن به سراغ فروشنده ها، خودتان آن‌ها را در شبکه بازار خانگی یا مجازی عرضه کنید، سود خوبی نصیبتان خواهد شد.
به فکر زمستونت هستی؟!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->