تولید سوخت جایگزین از زباله در مشهد، گام نوین شهرداری برای صرفه‌جویی در منابع انرژی آغاز طرح آموزش تفکیک پسماند در مدارس مشهد | جشنواره «آوای بازیافت» با مشارکت دانش‌آموزان کلید خورد کیامرز: ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود با حکم شهردار مشهد مقدس، حسن نوری به عنوان مشاور حقوقی شهردار منصوب شد + تصویر حکم حل چالش‌های اتوبوسی مردم مشهد در گفت‌و‌گوی تلفنی با مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهردار منطقه ۱۱ مشهد: کلان‌پروژه تقاطع میدان امام‌حسن(ع) به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد آغاز امتداد فاز۲ خط۳ مترو مشهد تا میدان فردوسی با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان رضایت ۷۴ درصد زائران رضوی از خدمات دهه آخر ماه صفر در مشهد هوای مشهد همچنان برای همه شهروندان ناسالم است (۲۱ مهرماه ۱۴۰۴) درباره کوشش‌ها برای ساخت مقبره حکیم توس به‌روایت مطبوعات در سالروز افتتاح آرامگاه فردوسی | شاهنامه آخرش خوش شد ضرورت اجرای فوری دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل در کلانشهرها شهردار مشهد مقدس: بوستان‌های شهربانوی مشهد، الگویی ملی در دوره ششم مدیریت شهری است کاهش ۱۶ درصدی صادرات صنایع‌دستی خراسان رضوی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۴ سلامت جسم و روان زنان روستایی در اولویت برنامه‌های محلی قرار گیرد | مشهد، میزبان روز جهانی زنان روستایی در ۲۳ مهرماه اولویت پذیرش محل خدمت چگونه تعیین می‌شود؟ لزوم بازنگری در نحوه توزیع اعتبارات دهیاری‌ها | رشد ۳۰ درصدی بودجه روستا‌ها در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ بافت تاریخی مشهد، ارتفاعات جنوبی و گسل‌ها، خطوط قرمز بلندمرتبه‌سازی لزوم حفظ آسفالت شهر مشهد در پروژه توسعه شبکه فیبر‌نوری تدوین «طرح جامع مدیریت روستایی» در شورای عالی استان‌ها تدبیرهای پلیس راهور خراسان رضوی برای کاهش بار ترافیک صبحگاهی در فصل مدارس
سرخط خبرها

حل چالش‌های اتوبوسی مردم مشهد در گفت‌و‌گوی تلفنی با مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی

  • کد خبر: ۳۶۵۱۶۳
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۰
حل چالش‌های اتوبوسی مردم مشهد در گفت‌و‌گوی تلفنی با مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی مشهد با حضور در مرکز ارتباطات مردمی‌ ۱۳۷، به ۶۷ پرسش شهروندان پاسخ داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئولان شهری مردم را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق می‌کنند. به‌ویژه تردد با اتوبوس که در مقایسه با دیگر حوزه‌های حمل‌ونقلی در دسترس‌تر و ارزان‌تر است. حمل‌ونقل عمومی با استفاده از اتوبوس مزایای متعددی مانند ایمن بودن، ارزان بودن و در دسترس بودن را دارد. با این حال در کنار این مزایا با چالش‌هایی نیز رو‌به‌روست.

 از تأخیر‌های مکرر و نوسانات زمانی گرفته تا شلوغی و تراکم جمعیت و ... چالش‌هایی که گاه با گلایه مردمی همراه است. این بار محسن شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد با حضور در مرکز ارتباطات مردمی‌۱۳۷ پاسخ‌گوی تلفنی به گلایه‌ها و دغدغه‌های ۶۷ نفر از ساکنان گوشه و‌کنار شهر است.

پاسخ‌گویی که بیش از دوساعت زمان می‌برد. این گپ‌وگفت تلفنی مردم با مدیرعامل اتوبوس‌رانی در فهرست بیشترین تماس مردمی نیز قرار گرفت. در همین راستا و در پی تماس پرشمار شهروندان و انتظاراتشان پشت خط‌۱۳۷، مقرر شد که سه معاون مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی در اتاق‌های جداگانه‌ای پاسخ‌گوی درخواست‌های شهروندان باشند.

دغدغه‌های پرشمار برای یک تغییر

نحوه سرویس‌دهی، شلوغی و انتظار طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس: گلایه‌های فراوان برای مسیر جدید تعریف شده خط‌۲۹ و مشکلات شارژ من‌کارت از پرتکرارترین مواردی بود که مردم با مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی در میان گذاشتند.

مصائب تازه خط‌۲۹: برای رضای خدا هم که شده مسیر خط‌۲۹ را به حالت قبلی برگردانید. پسر نوجوان من ۶:۵۰ اگر سر ایستگاه باشد به این خط می‌رسد. اما اگر نرسد باید چهل‌دقیقه منتظر بماند. با این شرایط دیر به مدرسه می‌رسد و چند بار هم مورد عتاب مدیران مدرسه قرار گرفته است. با مدیر مدرسه‌اش صحبت کردم، اما می‌گویند مشکل خود را با سازمان اتوبوس‌رانی مطرح کنید.

مشکل دو خط پرکاربرد: از شما تقاضا داریم خط‌۲۹ را به مسیر اصلی خود برگردانید و حال مردم را درک کنید. اهالی شهرک طالقانی از وضعیت سرویس‌دهی این خط که از ابتدای مهرماه تغییر مسیر داده به ستوه آمده‌اند. دیگر آنکه خط ۱۰۹۳ نیز در سرویس‌دهی بسیار ناکارآمد است و این مورد برای مردم آزار‌دهنده است.

شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد: خط ۲۹ خدمات‌رسانی گسترده‌ای به مراکز درمانی حیاتی دارد. با این شرایط این خط دستخوش تغییراتی شده است. این تغییرات نیز برپایه نظر کارشناسان انجام شده است. در همین راستا این تأکید را داریم که این تغییرات مطابق با پایش‌های فنی و برای رفاه حال مردم بوده. این خط از پایانه راه‌آهن به سمت پایانه شهید جوان در حرکت است.

 با اعمال تغییرات اکنون این خط به صورت آزمایشی به بیمارستان‌های مهم اکبر و ولایت نیز سرویس‌دهی دارد، اما به سبب نارضایتی مردمی و تماس‌های مکرر، در مسجد شهرک طالقانی نشستی با مردم درباره این خط برگزار می‌شود. علاوه بر آن در صورت امکان در تعیین ایستگاه‌ها برای توقف و مسیر بازنگری صورت می‌گیرد تا عیوب احتمالی آن رفع و رضایتمندی مردمی افزایش پیدا کند.

همچنین برای مسافرانی که قصد عزیمت به مسیر‌های شهرک طالقانی، آبادگران، خیابان ارغوان و... را دارند خط ۱۲۹ با سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه در پایانه شهید جوان راه‌اندازی شده که جایگزینی مناسب است.

توضیح بیشتر اینکه ۱۱ دستگاه اتوبوس درخط ۲۹ با سرفاصله زمانی ۱۰ دقیقه در حال خدمت‌رسانی است.

تعامل اتوبوس‌ران‌ها و مردم

برخورد بد راننده: مدیرعامل سازمان! شما باید پاسخ‌گوی رفتار بد راننده‌ای باشید که من را متهم کرد «من کارت» نزده‌ام. در حالی که من خودم را مدیون نمی‌کنم. راننده در برابر چشم همه مسافر‌ها پیاده شد و من‌کارتم را گرفت و مجدد من‌کارتم را زد.

از پرداخت دوباره این هزینه ناراحت نیستم، اما از برخورد بد راننده هاج و واج ماندم. چرا باید راننده مقابل چشم‌های تعداد زیادی مسافر این قدر پیش‌بینی نشده رفتار کند؟ من بابت این رفتار متعجب ماندم و زبانم بند آمد. او بسیار غیرمحترمانه کارتم را روی زمین انداخت.

شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد: رفتار نادرست از هیچ‌کسی پذیرفته نیست. شماره سریال من‌کارت را به بازرسی سازمان بدهید تا هم مسئله دوبار کارت‌زدن را بررسی کنیم و در صورت رفتار اتفاق افتاده تذکر جدی به راننده داده شود. تأکید دارم این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

انتظار طولانی

شلوغی خط ۱/۱۳: معلم و ساکن جاهد شهرم و ناگزیر از این خط استفاده می‌کنم. شیفت صبح و عصر سوار این خط می‌شوم. ۳۰ دقیقه معطلی برای این خط شلوغ توجیه‌پذیر نیست.

شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد: در این خط هشت دستگاه اتوبوس با سرفاصله زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حال فعالیت است که برای بررسی بیشتر نحوه سرویس‌دهی آن بررسی می‌شود. اما تراکنش روزانه این سرویس ۳۷۹ بار و به نسبت کم است بنابراین امکان افزایش ناوگان نیست.

جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده

خط کهنه و فرسوده‌۲۴: خط‌۲۴ به حدی فرسوده و زهوار دررفته است که وقتی سوار می‌شوی بیم آن را داری که هر لحظه چهارچرخ آن به گوشه‌ای پرتاب شود. لطفا به دغدغه شهروندان و ساکنان محدوده ایثارگران توجه کنید و به این خط نیز اتوبوس جدید اختصاص دهید.

شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد: بی‌شک اتوبوس‌های جدیدی را جایگزین اتوبوس‌های فرسوده و قدیمی خواهیم کرد و در این راستا اتوبوس‌های قدیمی را هم برای اینکه استفاده بهینه از آنها شود، بازسازی می‌کنیم.

چالش‌‎های من‌کارت

دغدغه شارژ من‌کارت: در سطح شهر، دستگاه‌های شارژ من‌کارت بسیار کم است. اگر قرار است نتوانیم من‌کارت شارژ کنیم و کارت‌هایمان خالی بماند و مجبور باشیم پول نقد آن هم چندبرابر نرخ متعارف بدهیم، بساط شارژ من‌کارت را جمع کنید. اینکه این دستگا‌ها در گوشه‌و‌کنار شهر سرقت می‌شود بهانه خوبی برای نبود آن نیست. این دستگاه‌های شارژ را داخل اتوبوس یا محل‌های امن تعبیه کنید یا راهکار دیگری بیابید.

شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد: این دغدغه خود ما هم هست و پیگیریم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این مسئله حل شود. به عنوان مثال قرار است امکانی را مهیا کنیم که شهروندان بتوانند با کارت بانکی، هزینه اتوبوس هم پرداخت کنند.

نبود سایبان و صندلی: در ایستگاه‌های اتوبوس خیابان شهید صدر ۳ و ۱۶ هیچ سایبان و صندلی‌ای وجود ندارد. محدوده ۱۷ شهریور محله‌ای قدیمی است که سالمند و سال‌خورده بسیاری در آن حوالی زندگی می‌کنند. برخی از آنها ناگزیرند در این ایستگاه‌های کنار خیابان چشم‌انتظار اتوبوس و روی سنگ‌فرش خیابان بنشینند. چند روز دیگر باران و برف هم در راه است. این ایستگاه‌ها را به سایبان مجهز کنید.

شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد: موردی که در میان گذاشتید بررسی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->