رفتار جنجالی شهربانو منصوریان مقابل وزیر ورزش + ویدیو دردسر بروکس و احتمال بازگشت تیلور تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان | رئال به دنبال جاودانگی مجرد غایب بعدی تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها تاج: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید ضابطه‌مند باشد دبیر: زور بزنیم در المپیک یک طلا بگیریم استقلال و پرسپولیس آسیایی شدند ادامه حاشیه‌سازی حامدی‌فر | از مصدوم‌کردن یامگا تا درگیری فیزیکی با رضایی نکونام: کوپال ناظمی دونده و عالی بود| یک اشتباه بچگانه کار دست ما داد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نقش وزیر ورزش در قهرمانی پرسپولیس چه بود؟

  • کد خبر: ۳۶۷۵۰
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
  • ۴
نقش وزیر ورزش در قهرمانی پرسپولیس چه بود؟
نمی‌دانم شما به یاد دارید یا نه، اما ٢فصل فوتبالی پیش‌تر، در بازی پرسپولیس و الدحیل، پرسپولیس درحالی‌که یک گل عقب بود و در بازی رفت هم یک بر صفر باخته بود، نیاز به ٣گل داشت که وزیر ورزش گل سوم را با جا گذاشتن دروازه بان وارد دروازه کرد و پرسپولیس به مرحله بالاتر رفت.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ نمی‌دانم شما به یاد دارید یا نه، اما ٢فصل فوتبالی پیش‌تر، دقیق‌ترش می‌شود سال١٣٩٧، در دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در دیدار تیم‌های پرسپولیس و السد قطر، ژاوی، بازیکن این تیم، ضربه سری زد که در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس، وزیر ورزش ایران در حرکتی استثنایی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.
 
کمی قبل از آن و در بازی پرسپولیس و الدحیل، پرسپولیس درحالی‌که یک گل عقب بود و در بازی رفت هم یک بر صفر باخته بود، نیاز به ٣گل داشت که وزیر ورزش گل سوم را با جا گذاشتن دروازه بان وارد دروازه کرد و پرسپولیس به مرحله بالاتر رفت.
 
وزیر ورزش زمانی که فدراسیون فوتبال بعد از جام جهانی، بخشی از پاداش تیم ملی را بین استقلال و پرسپولیس تقسیم کرد، این پول را به اصرار در ساخت یک کمپ برای تیم پرسپولیس هزینه کرد. چون او آن زمان سرمربی موفق پرسپولیس بود و حرفش در باشگاه خوانده می‌شد و ترجیح داد بازیکنان خوب و گران خارجی نخرد.
 
همچنین وزیر ورزش پس از اینکه دلار خیلی گران شد و نقل‌وانتقال پول هم خیلی سخت بود، پس از رفتن سرمربی استقلال، استراماچونی، سرمربی پرسپولیس، کالدرون، را در تیم نگه داشت و همان‌طور که می‌دانید، سرمربی فعلی پرسپولیس آقای کالدرون است که به دلار پول می‌گیرد.

در همین راستا در برنامه فوتبال برتر، چندماه پیش یک مقایسه انجام شده بود که در آن نشان می‌داد اگر اشتباهات داوری نبود، پرسپولیس الان در منطقه سقوط بود و نه صدرنشین.
خب تمام گزاره‌های بالا نادرست بود. همان‌طور که حرف‌هایی که پرسپولیس را محکوم به حکومتی بودن و ارتباط وزیر ورزش با این تیم می‌کند، نادرست است.

اما بیایید یکی‌دوتا از گزاره‌های بالا را کمی عمیق‌تر ببینیم؛ مثلا ادعای اشتباهات عمدی داوری به نفع پرسپولیس. اشتباه داوری مثلا همین چند فصل قبل در بازی آخر استقلال اهواز و مس کرمان رقم خورد و گل سالم دقیقه ٩٠ استقلال اهواز قبول نشد و در آن سال سایپا قهرمان لیگ برتر شد، یا مثلا در فصل اول حضور برانکو در پرسپولیس، آنجایی رقم خورد که استقلال خوزستان با تفاضل گل در هفته آخر قهرمان شد، درحالی‌که در بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن در اواسط فصل، ٢ اشتباه داوری برد پرسپولیس را به باخت تبدیل کرده بود و اگر آن باخت نبود، پرسپولیس قهرمان می‌شد.

اما اینکه یک تیم با ١۵ امتیاز اختلاف صدرنشین باشد، چطور با اشتباهات داوری ممکن است؟
یا مثلا اشتباهات داوری و لابی وزارت ورزش و وزیر مگر در AFC مؤثر است که پرسپولیس یک‌بار در ۴تیم حضور یافت و یک‌بار یک‌پای فینال آسیا شد؟

یا اینکه به اصرار برانکو پول رسیده از فدراسیون به‌جای خرید بازیکنان گران و مرغوب در ساخت کمپ با تجهیزات خوب صرف شد، مگر دلیل حکومتی بودن تیم است؟

ترکیبی با ستاره‌های نه‌چندان عجیب و گران، اما با نظمی دقیق و تیمی یکدست که حاصل نگه داشتن و رشد کردن همان بازیکنان معمولی است که می‌توانند در بازی‌های سخت برد‌های یک بر هیچ را با اعتمادبه‌نفس و تجربه بالا دربیاورند هم طبیعتا حاصل چند سال ثبات و هماهنگی و نخریدن ستاره‌های گران یک‌فصله و نیم‌فصله است.

شاید اینکه یک تیم سال‌ها در یک لیگ صدرنشین باشد، نشان ضعف کلی آن لیگ باشد؛ همان‌طور که لیگ ایتالیا و آلمان لیگ‌های ضعیف‌تری نسبت به انگلیس و اسپانیا هستند، اما یوونتوس و بایرن‌مونیخ در همان لیگ‌ها تیم‌های خوبی هستند. موضوع بر سر نسبیت است. در لیگ ضعیف ایران، پرسپولیس چندسالی است که نسبت به دیگر تیم‌ها بهتر است؛ این را هم آمار می‌گوید.

اما خب در همان ایتالیا سال‌هاست که به یوونتوس موفق و قهرمان حمله می‌شود که متصل به فساد است. موضوعی که شاید پرسپولیس هم باید به آن عادت کند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
1
4
اقای خوشمزه
محمد
Hungary
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
4
7
والا داور بازی پیروزی الدحیل و پیروزی السد هر دو محروم شدن به علت اشتباهات فاحش داوری،همون دو بازی رو هم دست برقضا گلهای پیروزی نه روی نبوغ بازیکناشون و تاکتیک تیمی که روی اشتباه مدافعای حریف زدن و اینجوری بود که یه کلاس اول دبستانی رو نشوندن سر جلسه کنکور و چهارتا از الهلالی خورد که جلوی استقلاله بی مهره حرفی برای گفتن نداشت.این حرفا و تحلیلها فقط به درد خودتون و طرفدارای زیر ده دوازده سال پیروزی میخوره وگرنه از نظر علم فوتبال و منطق بشر در حد همون جامهایی هست که گرفتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
1
2
علیرضا فغانی الان کجاست که اندو تیموریان رو اخراج کرد.اون کجاست که یک پنالتی مسلم بر بازیکن تراکتور را که حریف شرت ورزشی بازیکن تراکتور پایین کشید و او را نقش بر زمین کرد را نگرفت. تراکتور تو همین بازی میتونست قهرمان بشه ولی نگذاشتن...یا داوری که تمارض های مهدی قایدی رو پنالتی میگیره. یا داوری که برا پرسپولیس مقابل صنعت نفت خطا میگیره و همون خطا منجر به گل پیروزی بخش تیم پیروزی منطقه سه تهران میشه..متاسفم برای داورهای لیگ ایران
کاپیتان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
0
0
وقتی این حرفها از دهن بعضی بازیکنان استقلال در میاد حالم از این تیم بهم میخوره اببته خدائی بعضی بازیکنان استقلال مثل پیروز قربانی اعتراف به بی عرضگی استقلال میکرد اما یکی مثل صادقی برهانی مجیدی فکری میگفتند باید بهشان گفت سواد فوتبالی شما هم مثل تعداد بازیها و یا گلهای ملی شما هست که فقط برای فرار از دین میگفتند بعضی از هواداران این تیم هم باور میکردن خوب همینه که روز به روز طرفدارهای استقلال کمتر میشه و ب. عکس طرفدار های پرسپولیس شش ابی هفت برابر استقلال شده مردم میفهمند فوتبال را اگر ظلم داوری و مافیای فوتبال نبود پرسپولیس خیلی بیشتر از اینها جام میگرفت چه لقمه حرامیها که تو اسیا برای الکثیر و پرسپولیس نکردن ودلشان را به پنجاه سال پیش خوش کردن انکه فوتبال میفهمه میدونه ستاره هاشون هم غلابی است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->