دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

تست منفی کرونا، شرط ورود هوایی به ایران

  • کد خبر: ۳۶۸۴۵
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
تست منفی کرونا، شرط ورود هوایی به ایران
بر اساس ابلاغ آخرین دستور العمل از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه برگه آزمایش منفی کرونا از کشور مبداء شرط ورود مسافران هوایی به ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی، شرط ورود مسافران از طریق این مرز هوایی، ارائه برگه آزمایش منفی کرونا از کشور مبداء است.

محمدرضا کریمیان ضمن تشریح شرایط جدید پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط پاندمی جهانی کرونا افزود: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹، همه مسافران ورودی به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از تاریخ ۱۵مرداد ۱۳۹۹ (پنجم آگوست ۲۰۲۰) می بایست به هنگام ورود نتیجه منفی آزمایش تشخیص ویروس کرونا (PCR) را با اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از کشور مبدا ارائه کنند.

وی ادامه داد: مسافران علاوه بر تکمیل فرم خوداظهاری سلامت، باید حداکثر ۹۶ ساعت قبل از ورود به ایران اقدام به انجام تست PCR کرده و جواب منفی تست به زبان انگلیسی و با تایید مقام‌های صلاحیت دار بهداشتی کشور مبدأ را هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل دهند.

کریمیان ادامه داد: غربالگری برای همه مسافران، در بدو ورود به کشور انجام خواهد شد. در پی این غربالگری مسافران با تابعیت ایرانی که پیشتر نتیجه تست منفی را اخذ کرده و در بدو ورود به کشور مشکوک به ابتلا به این بیماری باشند، پس از تکمیل فرم تعهدنامه و انجام تست مجدد، موظف به قرنطینه خانگی خود به مدت ۱۴ روز هستند. همچنین مسافران مشکوک با تابعیت غیر ایرانی پس از انجام تست، در مراکز مشخص شده از طرف وزارت بهداشت  قرنطینه خواهند شد. 

معاون فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت قرنطینه و جلوگیری از حضور افراد مشکوک در جامعه گفت: حفظ سلامت و کنترل این ویروس در شرایط فعلی از مهم‌ترین رویکرد های فرودگاه بین المللی امام خمینی است. از همین رو تمهیدات لازم برای اختصاص فضایی مناسب برای اسکان و قرنطینه مسافران غیرایرانی نیز در نظر گرفته شده است.

کریمیان با تاکید بر اهمیت اجرای این پروتکل ها ادامه داد: مسافران با تابعیت غیر ایرانی در صورت به همراه نداشتن تست منفی کرونا، اجازه ورود به کشور را نداشته و بازگردانده خواهند شد.

وی گفت: همچنین از مسافران با تابعیت ایرانی نیز در صورت به همراه نداشتن تست کووید ۱۹، آزمایش گرفته شده و تا تعیین نتیجه، به مدت ۴۸ ساعت در قرنطینه نگهداری خواهند شد و هزینه انجام تست کرونا و اقامت در محل قرنطینه، به طور کامل بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین در صورت مثبت بودن آزمایش‌های تشخیص ویروس، فرد مبتلا به مراکز درمانی منتقل خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->