مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرخط خبرها

آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان از زبان مدیرعامل

  • کد خبر: ۳۶۹۳۵
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
  • ۱
آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان از زبان مدیرعامل
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به سود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: سهام شرکت‌های زیر مجموعه صندوق را که وارد بورس شده‌اند به صورت ترجیحی به فرهنگیان ارائه خواهیم داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی نیکدل درباره آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: در سال مالی منتهی به شهریور ۹۹ سود صندوق به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و یک دلیل آن این بود که سهام خود را در بورس جابه‌جا کردیم.

 

وی افزود: برای اینکه سود را به فرهنگیان منتقل کنیم، سهام‌های قدیمی که حاشیه سود آن‌ها بالاست را می‌فروشیم، فرهنگیان به دنبال ارزش افزوده هستند، اما هیچ راه قانونی وجود ندارد که ارزش افزوده را به آن‌ها بدهیم، تنها راه این است که سهام قدیمی را فروخته و سود آن را شناسایی کنیم مثلاً اگر در گذشته یک لیوان را ۱۰ تومان خریده بودیم هم اکنون در بازار ۱۰۰ تومان است که اگر بفروشیم ۹۰ تومان، آن سود است.

 

نیکدل گفت: بعد از برگزاری مجمع و تصویب اعضا، این سود بین فرهنگیان تقسیم خواهد شد و سود به افرادی که می‌خواهند بازنشسته شوند تعلق می‌گیرد.

 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در واکنش به این موضوع که این سود چه ارتباطی به ارزش افزوده دارد، بیان کرد: به نوعی ارزش افزوده است و افرادی که شهریور ۹۸ بازنشسته شدند هم در این سود سهیم هستند.

 

وی درباره ورود شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس متذکر شد: هر آنچه در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد متعلق به فرهنگیان است و وظیفه ما این است سرمایه‌ها را مدیریت کنیم یعنی هرچه حاشیه سود آن کم است را فروخته و وارد حاشیه سود بالا شویم و به سرعت از جایی خارج و به جای دیگر وارد شویم؛ هم‌اکنون در صنایع آموزشی، ماسک تولید می‌کنیم که در راستای مسئولیت اجتماعی بوده و هم کسب و کار سودآور است بنابراین نیاز است سریع در کسب و کار‌های سودآور وارد شویم و در کسب و کار زیان آور نمانیم.

 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که یکی از انتقاد‌های معلمان این است که چرا سهام شرکت‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، گفت: با ورود شرکت‌های زیرمجموعه صندوق به بورس اگر فرهنگیان، سهام خواستند می‌توانیم سهام ترجیحی با قیمت مناسب‌تر به آن‌ها بدهیم و قبل از اینکه وارد بورس شویم موضوع را اعلام می‌کنیم تا معلمان عضو صندوق سهام را زیر قیمت بازار بخرند و این یک راه‌حل است که اعلام خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که یکی دیگر از نقد‌های فرهنگیان این است که اگر سرمایه‌گذاری را در جای دیگری به غیر از صندوق انجام می‌دادند سود بالاتری را کسب می‌کردند و چرا در اموال صندوق ذخیره فرهنگیان سهیم نیستند، متذکر شد: تمام اموال صندوق ذخیره برای فرهنگیان است، ارزش افزوده را وقتی می‌توانیم تبدیل به سود کنیم که آن‌ها را بفروشیم؛ طی سه تا چهار می‌توانیم تمام املاک قدیمی را فروخته و تبدیل به سود کرده و به حساب فرهنگیان واریز کنیم؛ یکباره نمی‌توان به هوای بورس، خام شد و الان جو التهابی دارد.

 

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: صندوق برای معلمان است و هر چه سود کنیم برای آنهاست، باید دارایی‌ها را به دارایی جدید تبدیل و سود و ارزش افزوده را به حساب معلمان واریز کنیم.

 

وی در واکنش به طرح مجدد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: هنوز سرنوشت تحقیق و تفحص قبلی دقیق مشخص نیست؛ این حواشی ما را از تمرکز به وظیفه اصلی خود که فعالیت اقتصادی و افزایش دارایی‌های فرهنگیان است، دور می‌کند!

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک فرهنگی بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
0
0
باسلام آقای مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تکلیف 14 هزار سرمایه فرهنگیان که به اختلاس رفت چه شد وچه کسی این سرمایه برباد رفته رابه فرهنگیان باید برگرداند اگر کسی برای اینکار تلاش می کند خداحفظش کند وگرنه خدااز بانیانش نگذردواقعا قشری مظلوم تراز فرهنگی درکشور نداریم .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->