افشای رمزعبور بیش از ۹۰۰ وی‌پی‌ان اجازه برخورد شدید با گرانفروشی ایرانسل و همراه اول صادر شد + سند مسدودسازی وی چت ضربه مهلک به فروش آیفون «قاتل تسلا» به بازار خواهد آمد بررسی بازی ایرانی «آن سوی باران» که روی ایکس‌باکس و نینتندوسوییچ عرضه خواهد شد ۴ کلاهبرداری رایج در دنیای رمزارز‌ها و راه‌های دوری از آن‌ها کلاهبرداری شرکت‌های هرمی پشت نقاب ارز دیجیتال معرفی کتاب «هرگز به جایی نمی‌رسد» نوشته مارک رندولف | سرگذشت معرکه یک ایده اوج گیری آخرین بارش های شهابی قرن در آسمان ایران ۶ نکته درباره تولید بهتر پادکست برای توسعه کسب‌وکار از نوموفوبیا چه می‌دانید؟ چرا MTN، سهام‌دار ایرانسل، از خاورمیانه خارج می‌شود؟ ریلز (Reels)، قابلیت جدید و تیک تاکی اینستاگرام فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی ورود ۲۰ شرکت دانش بنیان و استارت آپی به تابلوی بورس تا پایان سال گفتگو با فاطمه جمیلی که با تجاری‌سازی محصولش می‌خواهد از نابودی جنگل‌ها جلوگیری کند خوش‌بینی و کارآفرینی برای استارتاپ‌ها خطرناک است؟ معرفی بازی موبایلی Elite Killer SWAT + دانلود تسهیلات الکترونیکی ویژه کسب وکار‌های آسیب دیده راه‌اندازی شد روش‌های استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت + کد دستوری
خبر ویژه
تهیه واکسن مبتنی بر RNA برای محافظت درون ساختار نانوذره‌ای
به تازگی گزینه‌ای جدید برای ساخت واکسن کرونا ارائه شده است که ظرفیت بالایی برای مقابله با این بیماری دارد. محققان فرمولاسیون نانو ذره‌ای جدیدی برای مقابله با ویروس کرونا ارایه کردند، این واکسن مبتنی بر RNA برای محافظت درون ساختار نانوذره‌ای است که با وارد شدن به بدن موجب تحریک سیستم ایمنی می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، این واکسن که با همکاری آمیت خنزر از شرکت پال لایف ساینس (PAI Life Sciences) توسعه یافته می‌تواند آنتی بادی‌هایی در بدن ایجاد کند پتانسیل بالایی برای خنثی کردن ویروس کرونا دارد، این واکسن روی موش‌ها و پستانداران مورد آزمایش قرار گرفته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، تیم توسعه دهنده این واکسن خاطر نشان کردند که این واکسن در طی دو هفته بعد از تزریق به عضله موجب تولید آنتی‌بادی شده که میزان آنتی بادی حاصل از این واکسن قابل مقایسه با آنتی بادی بدن بیمارانی بهبود یافته کرونا است.

براساس مقاله‌ای که این گروه در نشریه Science Translational Medicine به چاپ رساندند این واکسن مبتنی بر RNA موجب تشکیل آنتی‌بادی خنثی کننده کرونا در بدن موش‌های جوان و مسن شده است، دانشمندان توضیح دادند که این نوع واکسن موجب تشکیل مقدار زیادتری از پروتئین می‌شود و باعث ایجاد واکنش استرس حساس به ویروس شده و در نهایت سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند.

به گفته محققان این پروژه، تزریق واکسن RNA به بدن، که مبتنی بر ژنوم ویروس کرونا است، موجب ورود RNA به داخل سلول‌ها شده و دستور تولید پروتئین‌هایی داده می‌شود، بدن این پروتئین‌ها را تولید کرده و با این کار بدن می‌آموزد که ویروس کرونا را تشخیص داده و به آن حمله کند که این کار با استفاده از آنتی بادی‌ها و سلول‌های T انجام می‌شود.

محققان اعلام کردند: پاسخ ایمنی ناشی از واکسن باعث جلوگیری از اتصال ویروس کرونا به سلول‌ها می‌شود، برای وارد کردن این واکسن به بدن از نانوذرات لیپیدی غیرآلی (LION) استفاده می‌شود که توسط شرکت آمریکایی اچ‌دی‌تی بیو (HDT Bio) ابداع شده است.

خنزر در این خصوص گفت: مولکول‌های RNA بسیار مستعد تخریب توسط آنزیم‌ها هستند، LION یک فرمولاسیون نانوذره‌ای بوده که از این مولکول‌ها محافظت می‌کند، این واکسن مبتنی بر نانوذرات می‌تواند واکنش سیستم ایمنی بدن را در پی داشته باشد و آن را پایدار نگه دارد، این واکسن در دمای اتاق تا یک هفته پایدار خواهد بود.

منبع: ایرنا