«هفت بهارنارنج» به‌زودی اکران می‌شود مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم رئیس‌جمهور آینده به هنر و هنرمند بها بدهد هنرمندان و اصحاب رسانه پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم وزیر فرهنگ: همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی حکایت صیاد و پند‌های پرنده سخن گو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی ارتباط با پایتخت با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد 
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

حجاج به مدت ۱۴ روز با دستبند الکترونیکی قرنطینه می‌شوند

  • کد خبر: ۳۷۴۷۱
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
حجاج به مدت ۱۴ روز با دستبند الکترونیکی قرنطینه می‌شوند
از تدابیر امسال در برگزاری مراسم حج این است که افراد شرکت کننده در مراسم حج به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و در این مدت توسط دست بند‌های الکترونیکی ردیابی و رصد خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نقل از عرب نیوز، مراسم حج امسال با وجود بحران شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و با حضور حدود هزار نفر از عربستانی ها و خارجی های مقیم این کشور و با تدابیر سختگیرانه برگزار شد و براساس اعلام  وزارت حج عربستان هیچ گزارشی از ابتلای زائران به ویروس کرونا گزارش نشده است. 

با این وجود پس از پایان مراسم، حجاج برای ۱۴ روز به قرطینه می روند و پس از بازگشت به خانه توسط دست بندهای الکرونیکی مورد رصد قرار می گیرند. این دست بندها برای نظارت بر حجاج درباره چگونگی پیروی از دستورهای قرنطینه ای  و همچنین نظارت و بررسی وضعیت سلامتی آنها از طریق یک اپلیکیشن طراحی شده است. 

زائران کم شمار مراسم حج تمتع امسال پیش از آغاز این آئین مذهبی نیز به مدت یک هفته به قرنطینه رقته بودند و رعایت قوانین قرنطینه ای از سوی آنها از طریق این دست بندها ارزیابی شد. 

این اولین بار در تاریخ معاصر بود که مراسم حج با چنین تعداد کمی از زائر و بدون حضور حجاج از دیگر کشورهای جهان برگزار می شد. در شرایط معمول سالانه حدود ۲.۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت می کنند. 

عربستان روندی کاهشی را در  شمار ابتالایان به ویروس کرونا ثبت کرده و برای دهمین روز پیاپی موارد ابتلای روزانه در این کشور به زیر دو هزار نفر رسید. روز گذشته (دوشنبه) ۱۲۵۸ نفر بر اساس گزارش های رسمی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع شمار مبتلایان به بیش از ۲۸۰ هزار نفر برسد و تاکنون ۲۹۴۹ نفر نیز بر اثر کرونا، جان خود را دست داده اند. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->