بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گرفتن تست «سلامت روان» از رانندگان پرخطر

  • کد خبر: ۳۷۴۷۲
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
گرفتن تست «سلامت روان» از رانندگان پرخطر
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: گرفتن تست سلامت روان از رانندگان پرخطر ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه‌های پلیس راهور است.

به گزارش شهرآرانیوز،  سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا  اظهار داشت: توسعه انضباط ترافیکی,کاهش سوانح و تصادفات, ارائه خدمات مطلوب و تحول و هدشمندسازی 4 ماموریت اساسی و از جمله اهداف پلیس راهور ناجا در سال ۹۹ است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در سال گذشته نیروی انتظامی ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه داد که ۳۵ میلیون آن توسط پلیس راهور ناجا بوده است.

سردار هادیانفر به حوزه تصادفات اشاره و بیان کرد: در حوزه کاهش سوانح رانندگی اقدامات گسترده‌ای انجام شده و پس از دو سال که شاهد توقف کاهش و افزایش تصادفات بودیم.در سال ۹۸ با همکاری همه دستگاه‌ها تصادفات ۱/۴ دهم کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش سوانح رانندگی شاهد بودیم، گفت: در راستای همکاری دستگاه‌ها درخواست کردیم که به استناد ماده ۱۰۸ کمیسون ایمنی راه‌ها، طرح نجات اجرا شده و سهم دستگاه‌ها در این خصوص مشخص شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه دو هزار دوربین به دوربین‌های سطح جاده‌ها اضافه خواهد شد، گفت: تفاهم‌نامه کنترل الکترونیک ترافیک با وزارت راه به امضا رسیده است و اجرایی خواهد شد؛ همچنین موضوع (ETC) دریافت الکترونیک عوارض در عوارضی‌های سراسر کشور برای کاهش ترافیک و اتلاف وقت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدیریت سرعت در جاده های کشور در سه استان به صورت پایلوت انجام می شود و امیدوارم طرح ایمنی سرعت از شهریور ماه اجرا شود چرا که بیشترین علت تصادفات جاده ای افزایش سرعت بوده و ۳۴ درصد تصادفات و ۷۰ درصد جان‌باختگان در جاده های کشور است. 

سردار هادیانفر اعلام کرد: در حوزه برخورد با رانندگان پرخطر "تست روانی" از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه های ما است; البته ما از همه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی تشکر می کنیم چراکه قوانین را رعایت می کنند; البته بعضاً برخی رانندگان رعایت نمی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: از شهرداری هایی که ماده ۱۰۸ را اجرا کردند تشکر می کنیم و امیدواریم بتوانند دو هزار نقطه حادثه خیز که هنوز در شهرها باقی است را برطرف کنند; سال گذشته نیز ۷۰ نقطه حادثه خیز در جاده ها برطرف شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به آمار شماره گذاری خوردو پرداخت و تصریح کرد: ۲۲ درصد وسایل نقلیه نوشماره افزایش داشته و  ۲۵۸۱۵۷دستگاه شماره گذاری شده است. 

سردار هادیان فر گفت: مقرر شد هیچ خودرویی بدون پلاک از شرکت خودروسازی خارج نشود و این مسؤولیت خطیر برعهده پلیس بوده و ما در کمتر از ده روز شرایطی ایجاد کردیم که همه خودروها پلاک شوند و تلاش پلیس راهور به صورت شبانه روز جواب داده است. امروز دیگر ما فروش سبدی و فروش خودرو بدون پلاک نداریم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه امسال یک میلیون و 176 هزار و 997 نقل و انتقال خودرو صورت گرفته است تصریح کرد: از نیمه دوم سال گذشته تا به امروز، 52 درصد نقل و انتقال خودرو افزایش پیدا کرده است; در این راه تلاش کردیم تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: یک میلیون و 514 هزار شماره‌گذاری اعم از نوشماره، موتورسیکلت و اسقاط خودرو را در چهار ماه امسال انجام دادیم، متاسفانه کمتر از چهار هزار دستگاه خودرو اسقاط شده درحالیکه بیش از 6 هزار و 800 خودروی وارداتی را پلاک کردیم.

وی با اشاره به کاهش 58 درصدی صدور گواهینامه در سال جاری گفت: علت این  کاهش تعطیلی آموزشگاه‌هاست; در این مدت 151 هزار نفر به 40 میلیون دارندگان گواهینامه در کشور اضافه شد که تا یک سال اجازه رانندگی در جاده ها را ندارند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام فعالیت 13 هزار افسر اخطارنویس در کشور گفت: به تأکید فرمانده نیروی انتظامی و شرایط موجود به همکاران ابلاغ کردیم در اعمال جریمه به سرعت عمل نکنند و در صورتی که تخلف حادثه‌ساز وجود داشت این کار انجام شود، تاکید کردیم توقیف وسیله و انتقال به پارکینگها به حداقل ممکن برسد و ابتدا در این زمینه اعمال جریمه صورت گیرد.

سردار هادیانفر ادامه داد: مجدداً ابلاغ شد که وسایل‌نقلیه بالای یک میلیون جریمه که با خانواده در جاده‌ها در حال تردد هستند، مطلقاً توقیف نشوند، در هفته گذشته برای یک میلیون و 300 هزار خودرو پیامک زدیم که جریمه آنها بالای یک میلیون است البته زمانی راننده شرایط مساعد ندارد و بد رانندگی می‌کند ابلاغ کردیم که خودرو بطور ساعتی توقیف شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشتر اعمال جریمه از طریق دست‌افزار انجام می‌شود، گفت: مردم می‌توانند از راه‌های مختلف جریمه خود را پرداخت کنند البته 14 درصد از قبض ها دستی است.

وی گفت: افراد به سرعت قبض جریمه ها را پرداخت نکنند تا برای آنها پیامک حاوی شناسه پرداخت و قبض بیاید، اگر پیامک نیامد یعنی اینکه شماره فرد در سیستم پلیس راهور وجود ندارد که باید شماره به روز شود.

سردار هادیانفر با بیان اینکه برخی از بانکها وجوه جریمه را تا 36 ساعت در بانک نگهداری می‌کنند که خلاف قانون است، یادآور شد: به تعدادی از آنها تذکر داده و گفتیم اگر اصلاح نکنند دسترسی آنها را قطع می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در چهار ماهه نخست سال بیش از 31 میلیون و 896 هزار جریمه اعمال شده، گفت: اعلام کردیم که در مواجهه با تخلفات حاشیه‌ای ابتدا تذکر صورت گیرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->