آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

اعلام دستورالعمل بهداشتی برگزاری عزاداری محرم در حرم رضوی

  • کد خبر: ۳۷۶۹۰
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
اعلام  دستورالعمل بهداشتی برگزاری عزاداری محرم در حرم رضوی
مدیر عالی حرم مطهر رضوی با تاکید بر این که فراهم آوردن شرایط زیارتی توأم با آرامش، معرت‌افزا و تأثیرگذار با تأکید بر حفظ آسایش، ایمنی بهداشت و سلامت زائر باید در اولویت قرار گیرد، به تشریح جزئیات برگزاری عزاداری محرم در حرم پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی برادران در مراسم معارفه معاونان اماکن متبرکه و خدمات زائران حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از علما، خدام و مدیران آستان قدس رضوی و مسئولان استانی خراسان رضوی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، به ساختار جدید در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: تمام برنامه‌ها و تلاش باید بر این امر باشد تا حرم مطهر، مظهر خدمت شایسته خادمان و خدمتگزاران عزیز و تجلی اخلاق و سیره رضوی قرار گیرد. همچنین فراهم آوردن شرایط زیارتی توأم با آرامش، معرت‌افزا و تأثیرگذار با تأکید بر حفظ آسایش، ایمنی بهداشت و سلامت زائر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه والای خدمه و خادمیاران با رعایت ادب، مهربانی و رأفت رضوی، برنامه‌ریزی دقیق و منظم به منظور اجرای مطلوب تشریفات برگزاری آیین‌ها، مراسم و مجالس حرم مطهر رضوی، از اهمیت بسیاری برخوردار است، عنوان کرد: به همین منظور محمد توکلی با حفظ سمت مدیریت امور خدمه آستان قدس رضوی به عنوان معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و روح‌الله رنجبر که سابقه مدیریت در اداره انتظامات و تشریفات حرم مطهر رضوی را بر عهده داشتند به عنوان معاون ایشان منصوب می‌شوند. همچنین امین بهنام از چهره‌های شناخته شده جهادی و تحول‌گرا به عنوان معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی منصوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) در حدیثی ثواب اطعام مستمندان در روز عید غدیر را برابر با اطعام انبیاء بیان کرده‌اند، گفت: آستان قدس رضوی از دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 100 هزار پرس غذای گرم در مناطق حاشیه شهر میان نیازمندان توزیع کرده است و بنا داریم این اقدام را در روز عید سعید غدیر به حداکثر برسانیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با تأکید بر اینکه عزاداری با زیارت و سلامت مردم در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی در تضاد نیست، بیان کرد: آیین‌های عزاداری با سلامت مردم در تضاد نیست. بنابراین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی می‌توانیم مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را در آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار کنیم.

بر اساس اعلام آستان‌نیوز، برادران با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر به آستان قدس رضوی ابلاغ کرده است، گفت: حضور یک نفر در فضای باز در مساحت4 متر مربع، استفاده الزامی از ماسک، عدم حضور افراد مسن و بیمار در مراسم، ممنوعیت استفاده از طبل و سنچ، استفاده از یک چهارم ظرفیت محیط‌ها برای برگزاری مراسم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دسته‌های عزاداری و... از جمله مفاد پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->