سرخط خبرها

ماجرای کمک ۱۰۰ هزار دلاری جرج کلونی و همسر لبنانی‌اش به بیروت

  • کد خبر: ۳۸۰۰۹
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
ماجرای کمک ۱۰۰ هزار دلاری جرج کلونی و همسر لبنانی‌اش به بیروت
 حالا به غیر از سیاست‌مدارانی که از اقصی‌نقاط دنیا به‌سرعت به حادثه غم‌انگیز بیروت واکنش نشان دادند و برای کمک‌کردن اعلام آمادگی کردند، افراد معروف و چهره‌های شاخص عرصه هنر همچون جرج کلونی، هنرپیشه معروف هالیوود، و همسرش، امل‌علم‌الدین هم به میدان آمدند و در این راه قدم گذاشته‌اند.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز- حالا به غیر از سیاست‌مدارانی که از اقصی‌نقاط دنیا به‌سرعت به حادثه غم‌انگیز بیروت واکنش نشان دادند و برای کمک‌کردن اعلام آمادگی کردند، افراد معروف و چهره‌های شاخص عرصه هنر هم به میدان آمدند و در این راه قدم گذاشته‌اند. البته نه صرفا به‌وسیله ابرازتأسف‌کردن و آه‌سردادن، بلکه از طریق کمک‌های مالی حتی درحد ۱۰۰ هزار دلار.
 
چراغ این کمک‌ها را هم جرج تیموتی‌کلونی، هنرپیشه معروف هالیوود، و همسرش، امل‌علم‌الدین، روشن کردند. آن‌ها در توضیح و تکمیل تصمیمی که گرفتند، گفته‌اند که قرار است این مبلغ را در اختیار ۳ مؤسسه خیریه در کشور لبنان قرار بدهند تا از این طریق در راه سامان‌دادن به اوضاع این شهر و کشور مصرف شود و برسد به دست افرادی که واقعا به آن محتاج هستند: «بسیار نگران مردم بیروت و تخریب‌هایی هستیم که آن‌ها در چند روز گذشته تجربه کرده‌اند. ما ۳ خیریه لبنانی پیدا کردیم که درحال کمک به مردم بیروت هستند و این ۱۰۰ هزار دلار را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.»
 
کلونی و همسرش البته در کنار کار خیری که انجام دادند، دیگران را هم به این کار تشویق کردند: «امیدواریم دیگران نیز به هر شکلی که می‌توانند کمک کنند.» این فاجعه تاکنون بیش از ۵۰۰۰ زخمی، ۱۴۵ کشته و دست‌کم ۱۰۰ هزار کودک بی‌خانمان را روی دست لبنان و دنیا گذاشته است و با یک چشم‌انداز بلندمدت حالاحالا‌ها نیازمند کمک‌رسانی خواهد بود تا اوضاع به روال سابق خود برگردد.


زندگی در عرصه هنر و هنر زندگی در دنیای واقعی

کلونی و همسرش که وکیل معروفی است و پرونده‌های مهمی را در سطح ملی و بین‌المللی عهده‌دار بوده است، پیش از این هم بار‌ها در موقعیت‌های گوناگون فعالیت‌های عام‌المنفعه و انسان‌دوستانه انجام داده‌اند. امل را که زنی لبنانی‌تبار است، در حیطه کاری خود حتی بیشتر از اینکه یک وکیل تنها بدانند، یک وکیل حقوق بشری می‌دانند. یکی دیگر از کار‌های بشردوستانه‌ای که سابق بر این کلونی انجام داده است، تلاش برای جمع‌آوری پول برای کمک به زلزله‌زدگان هائیتی در سال ۲۰۱۰ بود. زمین‌لرزه مهیبی که ۷ ریشتر داشت و بیش از ۳۰۰ هزار قربانی از خود به‌جا گذاشت.
 
سبقه کار‌های خیر او البته پیش از این‌ها باعث شد تا در سال ۲۰۰۸ از جانب سازمان ملل متحد به‌عنوان سفیر صلح این سازمان دست پیدا کند. این بازیگر هالیوودی در عرصه فعالیت هنری خود هم تابه‌حال بسیار خوش درخشیده و توانسته است نامزدی و جوایز زیادی را از بزرگ‌ترین فستیوال دنیای هنر از آن خود کند.
 
به‌عنوان نمونه او در سال ۲۰۰۶ برای بازی در فیلم «سیریانا» برنده اسکار بهترین نقش مکمل مرد شد و ۲ سال پیش از آن نیز برای فیلم «اعترافات یک ذهن خطرناک» نامزد دریافت خرس طلایی جشنواره برلین شد. او در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پردرآمدترین بازیگر مرد آمریکا شناخته شد. لبنان و شرایط ناخوشایند حاکم بر آن پیش از این هم در زندگی امل، همسر دوم جرج‌کلونی، که خودش اهل لبنان است، تأثیر گذاشته بود.
 
او در لبنان به دنیا آمده است و بعد اینکه کشورش در جریان شرایط نابسامان و جنگ‌های داخلی در سال ۱۹۸۲ قرار می‌گیرد، به بریتانیا مهاجرت می‌کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که ماجرای آشنایی این ۲ هم برمی‌گردد به یک مراسم خیریه که در سال ۲۰۱۳ در ونیز ایتالیا برگزار شده بود، همان جایی که جرج برای اولین مرتبه امل را دید و به اذعان خودش کسی را که باید در تمام عمر در جوار او زندگی کند، پیدا کرد. این زوج خیر در سپتامبر ۲۰۱۴ با یکدیگر ازدواج کردند و با یادآوری رسم خیرخواهی‌شان در مراسم عروسی خود حق فروش عکس‌های عروسی‌شان را صرف امور خیریه کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->