تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

کاهش ۱۱ درصدی طلاق در ۴ ماهه نخست امسال

  • کد خبر: ۳۸۶۳۲
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کاهش ۱۱ درصدی طلاق در ۴ ماهه نخست امسال
مدیر کل ثبت اسناد واملاک از ثبت ۵ هزار و ۲۴۲ واقعه طلاق در ۴ ماهه نخست سال جاری با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود در همین مدت ۱۷ هزار و ۴۲ واقعه ازدواج نیز در دفاتر رسمی ازدواج استان به ثبت رسیده است.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسن بهادر مدیر کل از حذف طلاق نامه‌های فیزیکی و صدور الکترونیکی سند طلاق توسط دفاتر رسمی طلاق در استان از اواخر مرداد ماه امسال خبر داد و گفت میزان طلاق‌های ثبت شده خراسان رضوی در سال جاری ۱۱ درصدی کاهش داشته و این مهم با همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در سال‌های اخیر و اقدامات انجام شده از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج، انجام آزمایشات ژنتیک برای پیشگیری از تولد نوزادان معلول و داشتن خانواده‌ای سالم و همچنین کلاس‌های مشاوره قبل از طلاق حاصل گردیده است.


وی افزود استان خراسان رضوی حدود ۹.۷ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده کشور را به خود اختصاص داده که از این حیث پس از تهران رتبه دوم کشور را داراست.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک در ادامه با اشاره به کاهش یک درصدی میزان ازدواج در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل گفت ۱۷ هزار و ۴۲ ازدواج در استان به ثبت رسیده که ۹.۳ درصد از کل ازدواج‌های کشور را شامل می‌شود و پس از تهران رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

بهادر ادامه داد در از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان مشهد شاهد ثبت ۹ هزار و ۳۲۳ واقعه ازدواج و ۳ هزار و ۱۹۰ واقعه طلاق بوده ایم و پس از شهرستان مشهد به ترتیب نیشابور، تربت حیدریه و سبزوار دارای بیشترین آمار ازدواج استان و کلات، مه ولات و خواف نیز دارای کمترین واقعه طلاق ثبت شده در استان بوده اند.

محمد حسن بهادر خاطر نشان کرد نسبت ازدواج به طلاق در شهرستان مشهد ۳ به یک می‌باشد که به طور متوسط به ازای هر ۳ ازدواج یک طلاق ثبت می‌گردد وی در پایان این را هم گفت که این میزان در شرستان خواف یک طلاق به ازای هر ۱۶ ازدواج می‌باشد و در شهرستان‌های تایباد، تربت جام و سرخس از هر ۶.۵ ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد.

گفتنی است در استان خراسان رضوی ۲۲۰ دفتر رسمی ازدواج و ۱۱۰ ددفتر رسمی طلاق وجود دارند که به عنوان مرجع ثبت رسمی ازدواج و طلاق فعالیت می‌نماید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->