پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

پرداخت غرامت دستمزد تامین اجتماعی به مبتلایان کرونایی اجرا شد؟

  • کد خبر: ۳۹۴۷۰
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
پرداخت غرامت دستمزد تامین اجتماعی به مبتلایان کرونایی اجرا شد؟
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: تسهیلات جدیدی از طرف این سازمان در زمینه پرداخت غرامت دستمزد به مبتلایان کرونا و حذف فرایند معرفی به کار اجرا شد.
به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد قریب افزود: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از تردد‌های غیرضرور، حفظ و صیانت از سلامتی بیمه شدگان و همکاران و تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان مبتلا به ویروس کرونا و همچنین در جهت بهبود و به روز رسانی فرآیند‌ها در جهت تسهیل در ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مخاطبین، مجوز عدم نیاز به صدور معرفی به کار و استعلام وضعیت در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری (در موارد انطباق مدت استراحت با مفاد لیست پرداخت حق بیمه) طی دستور‌های اداری در مرداد ماه سال جاری به واحد‌های اجرایی این سازمان ابلاغ شده است.

وی در مورد ارائه تسهیلات سازمان تامین اجتماعی در زمینه غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان مبتلا به ویروس کرونا نیز تصریح کرد: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به برخی از بیمه شدگان که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست PCR آنان مثبت اعلام شده است، تا عادی شدن شرایط با رعایت موارد معین انجام می‌شود.
قریب افزود: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، بیمه شدگان مبتلا به بیماری کرونا حتی الامکان با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کنند.
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: واحد‌های اجرایی این سازمان موظفند به صورت روزانه به درخواست‌های غیرحضوری مذکور رسیدگی کنند، همچنین در جهت پاسخ به مراجعات حضوری و در موارد خاص لازم است پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده ۱۵ روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور باید بدون انجام تشریفات اداری (مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی بکار توسط کارفرما) پرداخت شود.
‏قریب همچنین گفت: اگر بیمه شده مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان تامین اجتماعی بلامانع خواهد بود.

وی در مورد حذف فرآیند صدور معرفی به کار واستعلام وضعیت نیز گفت: در مواردی که بیمه شده اقدام به ارائه استراحت پزشکی و یا مرخصی زایمان می‌کند و حائز یکی از این شرایط باشد، نیازی به صدور فرم معرفی به‌کار یا استعلام وضعیت و تکمیل آن‌ها توسط کارفرما نبوده و شعب تامین اجتماعی باید پس از کنترل عدم ترک کار بیمه شده در لیست پرداخت حق بیمه، نسبت به صدور سند غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری اقدام کنند.
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی افزود: در برخی از موارد که استراحت بیمه شده به تایید مراجع پزشکی این سازمان رسیده به واسطه «حادثه ناشی از کار» باشد یا در خصوص استراحت‌های «عادی»، «حادثه غیرناشی از کار» و «کمک بارداری» که روز‌های کسرکار (کارکرد) در لیست حق بیمه با دوره استراحت تایید شده مطابقت داشته یا روز‌های کسر کار در لیست حق بیمه کمتر از روز‌های استراحت باشد، نیازی به صدور فرم معرفی به کار یا استعلام وضعیت و تکمیل آن‌ها توسط کارفرما نیست.
 
ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->