منابع خبری از پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در جنوب افغانستان خبردادند طالبان قرارداد ساخت مرحله دوم قطعه چهارم راه آهن هرات_خواف را امضا کردند وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان
سرخط خبرها

معاون رئیس جمهور افغانستان درباره تهدیدات امنیتی علیه اماکن عزاداری حسینی هشدار داد

  • کد خبر: ۴۰۳۵۲
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
معاون رئیس جمهور افغانستان درباره تهدیدات امنیتی علیه اماکن عزاداری حسینی هشدار داد
معاون ریاست جمهوری افغانستان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام سوم شیعیان، از لزوم هوشیاری در تأمین امنیت مراکز عزاداری سالار شهیدان سخن گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، «سرور دانش» معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان در پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و عاشورای حسینی(ع) اعلام کرد با توجه به تحولاتی که در سطح منطقه و گروه‌های افراطی به وجود آمده؛ ممکن است در رویکردهای تروریستی این گروه‌ها نیز تغییراتی به وجود بیاید.

 

به همین دلیل وی هشدار داد که تهدیدات امنیتی علیه اماکن محل تجمع عزاداران حسینی، بیش از هر زمان دیگری جدی است.

 

در بخشی از این پیام آمده است: خرسند هستیم که مردم افغانستان یکصدا و برادروار، علی‌رغم تفرقه‌افکنی دست‌های پیدا و پنهان اجانب و بیگانگان، از عظمت و حقانیت حرکت اصلاح‌طلبانه نواده پیامبر گرامی اسلام (ص) تجلیل می‌کنند. مناسب می‌دانم در این شرایط حساس و سرنوشت‌ساز به مناسبت فرارسیدن ایام عاشورای حسینی، نکاتی را یادآور شوم ازجمله آنکه تهدیدات امنیتی علیه اماکن عزاداری و مراکز تجمع عزاداران حسینی بیش از هر زمان دیگر جدی است.

 

با توجه به تحولاتی که در سطح منطقه و صفوف گروه‌های افراطی به وجود آمده است در رویکردهای تروریستی این گروه ها نیز ممکن است تغییراتی بوجود بیاید؛ تلاش برای حفظ امنیت عزاداران و همکاری جدی و دوستانه با نیروهای امنیتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. در سال‌های گذشته، سهم مردم در تامین امنیت مراکز دینی و محلات عزاداری چشمگیر و قابل تحسین بود.

 

امیدواریم که امسال نیز مسولان هیات‌های عزاداری، حسینه ها و مساجد از این امر غفلت نکنند و مردم را در تامین امنیت تشویق و بسیج کنند. اگرچه تامین امنیت وظیفه نهادهای امنیتی و کشفی است و هدایات لازم نیز به نهادهای مربوطه صادر گردیده است، ولی نقش مردم جدی و در مرحله نخست قرار دارد.

 

شهرهای مختلف افغانستان سال‌ها است در دهه اول محرم تدابیر ویژه امنیتی را برای حفظ جان عزاداران حسینی روی دست می‌گیرند.

 

منبع: خبرگزاری جمهور

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->