رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

درآمد روزانه هر متکدی در مشهد چقدر است؟

  • کد خبر: ۴۰۵۸۱
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
درآمد روزانه هر متکدی در مشهد چقدر است؟
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: جاذبه مالی که تکدی‌گری دارد مانع بزرگی بر سر راه پایان این معضل است، بر طبق مطالعات به طور میانگین روزانه هر متکدی حداقل ۲۵۰ هزار تومان و در مناطق بالای شهر حتی تا سه برابر این عدد درآمد دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدمحسن مصحفیدر خصوص معضل زباله‌گردی و تکدی‌گری در این شهر بیان کرد: به نظر من باید این دو پدیده را از هم تفکیک کرد و افرادی هم که به این دو معضل مشغول هستند، باید جدا از هم پرداخته شود.

وی افزود: ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد بخش زیادی از افرادی که به طور حرفه‌ای به تکدی‌گری مشغول هستند، نیاز مالی ندارند، اما به دلیل اینکه این کار برای متکدیان بدون آنکه بخواهند متحمل زحمت و هزینه‌ای شوند، درآمد خوبی به همراه دارد آن را دنبال می‌کنند.

طبق گفته معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، خودرو‌های گشت شهرداری مشهد در صورت مشاهده متکدیان در سطح شهر آن‌ها را جمع‌آوری و به خانه سبز که توسط شهرداری مشهد اداره می‌شود، منتقل می‌کند.

مصحفی با بیان اینکه دو پدیده تکدی‌گری و زباله‌گردی تابعی از وضعیت اقتصادی جامعه است، تصریح کرد: هرچه فرصت اشتغال در یک جامعه بیشتر فراهم باشد می‌توان امیدوار بود که از عدد دو معضل تکدی‌گری و زباله‌گردی کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز خانه سبز حدود ۲۵۰ نفر ظرفیت پذیرش افراد متکدی را دارد، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و رعایت استاندارد‌های لازم طبیعتا عدد افراد متکدی حاضر در این مرکز به منظور پیشگیری از کرونا کاهش پیدا کرده است.

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: افراد متکدی بعد از سپری کردن دوران حضور خود در مرکز سبز شهرداری رها می‌شوند.

مصحفی در خصوص برنامه و تدابیر شهرداری برای سامان دادن متکدیان بعد از ایام حضور متکدیان در خانه سبز بیان کرد: جمع آوری و سامان‌دهی متکدیان یک وظیفه بین بخشی است و قوانینی هم که در این زمینه وجود دارد بین نیروی انتظامی، شهرداری، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی تقسیم وظایف شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون وظیفه شهرداری‌ها در این رابطه تنها جمع آوری متکدیان از سطح شهر و تحویل به سایر دستگاه‌های متولی است، ابراز کرد: شهرداری در این رابطه تخصصی ندارد و ارگان‌هایی همچون بهزیستی در این زمینه کارآمد هستند و می‌توانند این افراد را احیا و مجدد به جامعه بازگردانند.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه گفت: جاذبه مالی که تکدی‌گری دارد مانع بزرگی بر سر راه پایان این معضل است، بر طبق مطالعات به طور میانگین روزانه هر متکدی حداقل ۲۵۰ هزار تومان و در مناطق بالای شهر حتی تا سه برابر این عدد درآمد دارد.

مصحفی با بیان اینکه یک عده از افراد سودجو به درآمد راحت عادت کرده‌اند و از تکدی‌گری دست بردار نیستند، بیان کرد: با دو تا سه ماه بازداشت این افراد اتفاق خاصی نمی‌افتد، جهت حل معضل تکدی‌گری نیازمند انجام کار روان درمانی، بازپروری، تغییر سبک فکر و زندگی و انجام کار تخصصی روی این افراد هستیم بر همین اساس شهرداری مشهد در سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود سه میلیارد تومان کمک هزینه جهت پرداختن هر چه بهتر سازمان بهزیستی به این قبیل معضلات اجتماعی اختصاص داده است.


وی در خصوص پدیده زباله‌گردی گفت: با توجه به اینکه زباله ارزش اقتصادی دارد، همین الان در بازار خرید و فروش می‌شود و تجارت بزرگی را به خود اختصاص داده است یقینا افرادی پیدا می‌شوند که به‌دنبال این پول رها شده در سطل‌های زباله باشند.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به شرایط اقتصادی نامطلوب جامعه بیان کرد: با توجه به اینکه در سطل‌های زباله بسیاری از کالا‌های بازیافتی و قابل فروش وجود دارد، بسیاری از افراد برای گذران زندگی و چرخ اقتصادی معیشت خود به زباله‌گردی روی می‌آورند.

مصحفی در خصوص سامان‌دهی به زباله‌هایی که ارزشمند و قابل بازیافت هستند، بیان کرد: شهرداری مشهد طرحی را برای تشویق مردم به تفکیک زباله‌های‌تر و خشک آغاز کرده است تا به مردم این آگاهی داده شود، زباله‌های خشک ارزش اقتصادی دارند ضمن اینکه اگر در کنار درب منازل یا سطل‌های زباله رها شوند باعث دامن زدن به پدیده زباله‌گردی می‌شوند.

وی با اشاره به اپلیکیشن طراحی شده برای جمع‌آوری زباله‌های خشک از طرف شهرداری مشهد، افزود: این طرح در حال پیگیری و اجرایی شدن در تمام سطح شهر مشهد است و امیدوارم راه حل جدی برای رفع معضل زباله‌گردی به طور ریشه‌ای باشد.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد با توجه به شیوع کرونا از دستگاه قضایی تقاضا کرد زباله‌گردی را به عنوان جرم‌انگاری تلقی کند، بیان کرد: از نیمه اسفند ماه سال گذشته این طرح تصویب و اجرا شد و به طور جدی طی دو تا سه ماه بعد از تصویب آن پیگیری شد، اما بعد از گذشت این دوره سه ماهه کمتر به آن پرداخته شد.
 
فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->